Mladá Boleslav – 25. února
Předloni se prezentoval jako skokan roku, když dokázal získat stříbrné medaile ve třech šampionátech republiky. V dobrém světle se ukázal také v sezóně 2005. Spojení jeho dravé jízdy s brilantními starty Antonína Gallianiho se ukázalo jako nejlepší recept na titul v juniorských družstvech. V juniorském šampionátu skončil druhý, když mu klíčovou dávku bodů sebraly technické trable. Zadřený motor jej sestřelil také ze stupňů vítězů v devatenáctkách. Zažil triumfální pardubické tažení první ligou i úspěšný plzeňský návrat do extraligy. Reprezentoval ve všech třech juniorských šampionátech a drtivou část zimy prožil znovu u protinožců. O tom všem magazín speedwayA-Z hovořil v exkluzivním rozhovoru s Filipem Šiterou. Čtenáři se však kromě toho dozví o pozadí jednání s polskými kluby nebo o vztazích s divišovskou Jawou. Filip Šitera jim také zodpověděl jejich vlastní otázky a podepsal jim své autogramkarty.
speedwayA-Z: „Minulý měsíc jsi se vrátil z Nového Zélandu. Jsi odpočatý a těšíš se na novou sezónu?“
Filip Šitera: „Těším. Vždy už jsem měsíc nejezdil a to je hrozná pauza (smích)! Už mi to chybí. Letos bude odlišný, že budu začínat v Polsku. Uvidím, jak se tam chytnu nebo nechytnu. První sparingy s Ostrowem máme už osmnáctýho doma a devatenáctýho v Ostrowě. Předtím by měl ještě bejt ve Wroclawi trénink. Když budou schopni udělat dráhu, říkali, že zavolají a dají vědět. Příprava samozřejmě probíhá. Fyzička už byla. Teď jdu na tetování, tak se posilovna zastaví. Motorky se už dělaj‘. Jsou to nový Jawy a bude nová barevná kombinace. Vše bude od Maliniaka z Polska. Změnili jsme značku. Dřív totiž bylo všechno z nylonu. A já pro svůj styl potřebuju pevnější věci (smích). Takže kevlar, i když by možná byla ještě lepší kůže (smích). Ale v tý je zase vedro.“
speedwayA-Z: „Podepsal jsi kontrakt s extraligovou Wroclawí v polské lize. Co od toho očekáváš? A neměl jsi nějaké kontakty s Anglií?“
Filip Šitera: „Očekávám od toho závody se špičkovejma jezdcema, co jezděj Grand Prix. První úvaha byla první liga za Krosno. Slíbili, že se ozvou,ale neozvali. Pak přišla nabídka na
druhou ligu z Rawicze. Ne že by to bylo nevýhodný, ale jet do Daugavpilsu, Maďarska nebo Rovna by to nevýhodným udělalo. Pak jsem dostal nabídku z Wroclawi. Máme tam známý. Řekli jsme, že to můžeme zkusit. Uvidíme, jak to bude pokračovat. Ve Wroclawi jsem se byl loni kouknout na světovej pohár a dráha se mi líbila. Teď poznám, jak se mi bude líbit jezdecky, a co se z toho vyvine. Garanci startů nemám. Byli jsme tam minulej tejden a bavili se jen letmo, protože jsme spíš dohadovali jezdce do Plzně na extraligu. Doufám, že nastoupím na první test matche, o nichž jsme se zmiňovali. Máme jet s Ostrowem, Lublinem a Zielenou Gorou. Z Anglie jsem měl kontakty už v půlce loňský sezóny s Glasgow a King‘s Lynnem. Byl ale problém s řidičákem. Nemám ho a musel bych řešit problém s přepravou. A chtěl jsem se soustředit na závody v Čechách. Letos zatím nevím. Phil Morris, co jsem ho poznal na Zélandě, slíbil, že se po něčem koukne. Ale spíš až od května, června, kdy už budu mít řidičák. A chci odjet co nejvíc závodů v Česku.“
speedwayA-Z: „Loni jsi se dostal opět do reprezentace adekvátní svému věku. Jak vzpomínáš na Pardubice a Tarnow v mistrovství světa a Prelog v šampionátu Evropy?“
Filip Šitera: „V Pardubicích se mi povedla první jízda. Tam byl však problém, že byla stopnutá ve třetím kole. A já jel zrovna první. Musel jsem jet opravovanou rozjížďku a pak hned po úpravě další. Přestávka byla krátká, dráha náročná a já za tu první jízdu rozhozenej. Nemohl jsem se dostat do tempa. Mrzelo mě to. Postup mi unikl jen těsně. Nakonec jsem se do semifinále dostal jako náhradník. Říkal jsem, že se do Tarnowa pojedu kouknout jako na dovolenou, ale příprava byla samozřejmě jako obvykle. Před tréninkem pršelo, ale přes noc všechno odsáli. Svítilo sluníčko a dráha byla suchá. Jenže na závod to pak srovnali bránama, aby byla hluboká. Jel jsem jen jedinou jízdu ve třetí sérii. To už mezitím dráha ztvrdla a já
měl těžké soupeře a nechytal se. Dopadlo to, jak to dopadlo. Žádnej úspěch, ale kouknul jsem se na pořádnou atmosféru při závodě. A Prelog? Při tréninku jsem zkoušel dvě motorky. A na závod jsem zvolil špatně. Myslel jsem, že je dobrá, ale po dvou sériích jsem měl jen jeden bod. Přehodil jsem motorku a přišla třetí, čtvrtá a pátá jízda. A v nich jsem udělal sedm bodů. Mrzelo mě, že jsem na týhle motorce nejel už od začátku. Byl jsem šestej a na postup mi chyběly čtyři body. Štvalo mě to, protože finále bylo ve Mšeně. Dráhu tam znám a jel bych tam před svejma fanouškama. Ale většinou už to takhle bejvá – jako naschvál.“
speedwayA-Z: „Ošidnou otázkou bude ovšem české vystoupení ve finále mistrovství světa juniorských družstev. Jak ho hodnotíš?“
Filip Šitera: „Vidím to, že jedinej, kdo se nemůže stydět za výkony, je Suchoš. Já ne, že bych na to neměl, ale předpokládal jsem hlubší dráhu. Hlásili déš a s Vláďou Dvořákem jsme na
to udělali motory. Nevyšlo to. Jen tři body. Měli jsme na víc. Zklamali jsme sebe, ale hlavně český fanoušky a manažera. Ten den mě vůbec nevyšel. Co se dá dělat? Život jde dál! Jsou ještě další závody a ještě se jich asi hodně nepovede. Šel jsem do toho asi s moc velkým nasazením. Byla to chyba, byl jsem nervózní. Ke všemu jsem ještě chytil nejhorší pozice a dvakrát šel ze čtyřky. Starty mě moc nejdou a na dráze se nedalo moc předjíždět. K tomuhle závodu se nedá moc říct. Uvidíme tuhle sezónu, jestli se dostanu do mančaftu. Jedeme ve Švédsku a pro postup uděláme maximum. Budou to těžký závody, pojedou určitě s Lindbäckem. A nám odpadl Tomáš a budeme místo něj jen Simoáka s Lubošem. Necháme se překvapit. Doufám, že překvapit (smích)!“
speedwayA-Z: „Po sestupu Mšena do první ligy jsi začal jezdit extraligu za Plzeň. Rychle jste vyřešili akademickou debatu, jak dlouho budete platit nováčkovskou daň a záhy začali atakovat stupně vítězů. Jezdilo se ti v extralize dobře?“
Filip Šitera: „Když začala extraliga, první jízdu jsem si myslel, že to bude dobrý. Dojel jsem těsně za Chrzanowskim. Jenže ve druhý jízdě jsem měl bohužel pád s Lukášem Drymlem. To nechalo následky dost dlouho. Do toho přišly problémy s motorama. A když máš problémy se sebou a s motorama, dost dobře ti to nejde. Zvažovali jsme dát si měsíc pauzu, ale to by vůči Plzni bylo nefér. Snažil jsem se dostat do tempa, což se povedlo ke konci sezóny. K tomu mi pomohl Vašek Verner s dědou a s technikou Vláďa Dvořák. Prostředek extraligy nebyl dobrej, měl jsem nulu a jeden bod a vyšla mi až Praha a Plzeň. Pro sebe to dobře nehodnotím,
ale pro Plzeň to bylo vynikající. Chytli jsme se a ukázali, že do extraligy patříme. Doufám, že na první místo budeme útočit i letos. Uděláme pro to maximum. A hlavně já pro to budu dělat maximum! Plzeň je hodně dobrej klub. Je to jedna velká parta. Po závodech se hned nerozjede domů, ale posedí se u guláše. Líbí se mi tam a hrozně si toho vážím. Proto jsem tam zůstal tuhle sezónu znovu.“
speedwayA-Z: „Naproti tomu v první lize jsi zamířil do Pardubic. Co k tomu vedlo a proč se nyní vracíš do Mšena? A vaši loňskou prvoligovou vítěznou sérii sis musel užít asi dobře, že?“
Filip Šitera: „Už ty problémy nechci zmiňovat. Prostě jsme zvolili Pardubice. Volal mi pan Laštovka a slíbil osm závodů. Ze Mšena mě nekontaktoval nikdo, byly tam potíže. Schůzi měli až v březnu po uzávěrce soupisek. V sezóně jsem nelitoval. Následkem toho pádu jsem se pomalu rozjížděl a povedlo se nám první ligu vyhrát s dost velkým náskokem. Předvedli jsme slušný výkony. Poslední první liga ve Mšeně byla těžká. Každej si před finále
mistrovství republiky chtěl zatrénovat. Zvedla se úroveň a my přesto dokázali vyhrát. A to mělo Mšeno Tondu Švába a Pepe France. Bylo to super. Ta první liga je ještě pro mě. Je tam ještě co k naučení. Jezdí se mi tam dobře a nejlepší trénink je závod. Šel jsem do toho s přípravou jako na extraligu. Samozřejmě když jsem chtěl něco zkoušet, zkoušel jsem to, ale neriskoval jsem, abych nepřišel zbytečně o body. Byli jsme tým a Fanda Kalina s náma držel partu. Bylo to super. Teď je ve Mšeně pan Grepl. Sponzoruje mě a mám to nejblíž. Slíbili jsme, že jim pomůžeme, ale uvidíme, jak to bude probíhat v sezóně. Ale jak jsem četl, bude tam Bohouš Brhel, Honza Jaroš a Tonda Šváb, takže bude těžký se tam dostat (smích). Kdyby se Mšeno dostalo do extraligy, tyhle lidi to stejně nepojedou. Ve Mšeně by potom musel bejt ještě jeden člověk, co by vedle Poláků dělal body. Ale uvidíme. Ve Mšeně se mi líbí, znám to tam a sponzoři z Mladý Boleslavi to mají kousek. Mrzí mě však odcházet z Pardubic, kde
jsem něco prožil. Ale v první lize je vlastně jedno, kde jezdíš. Jsou to stejný stadióny, jen máš jiný číslo. Ale zase se vracím k Věroušovi, takže budeme opět rodina. Ochudíme ovšem diváky o naše vzájemný rozjížďky. Ale táta Věrouš bude mít určitě radost, že bude mít menší výdaje za rámovinu. A nebude se tolik stresovat, jako kdybych jel na start s Věroušem, Patrikem a Vladem (smích)!“
speedwayA-Z: „A jak hodnotíš své loňské účinkování ve vrcholných seniorských soutěžích? Ve finále jednotlivců ve Mšeně jsi skončil osmý a v mistrovství republiky dvojic v Divišově jsi s Krzysztofem Stojanowskim těsně nepostoupil do finálové části.“
Filip Šitera: „Při dvojicích v Divišově jsme měli smůlu, že jsme nepostoupili. Rozhodovalo víc vítězství. Udělal jsem chybu v jízdě s Patrikem. V roce 2004 jsme byli na druhým místě, teď na pátým… A když jsi to viděl, mohli jsme bejt na titulu. Došlo k ošklivýmu pádu a
nakonec rozhodovalo, kdo měl dva jezdce. Za mistrovství jednotlivců musím poděkovat Vašku Vernerovi. Dělal mi manažera a dobře mi radil. A taky Kubovi Hejralovi, že mi dělal mechanika. A Vláďovi Dvořákovi, že mi udělal špičkovej motor. Trošku byl akorát problém před tréninkem. Měl jsem prasklej rám a zjistili jsme to až při ohřejvání. A to jsem to doma ještě kontroloval! Naštěstí se nám to povedlo včas vyměnit. Trénovalo se podle čísel a já byl až ve třetí skupině. Jel jsem poprvý finále a skončil hned osmej. Nebyl na mě takovej tlak jako na ostatní, od nichž se čekalo, že skončí vysoko. Ode mě se tolik nečekalo, maximálně do desátýho místa. Myslím si, že osmý místo je vynikající výsledek. Teď mě to ale dohání, protože bych měl bejt lepší. Ale to neovlivníš, to všechno přijde při těch závodech, aby to klapalo, jak má. Jde ale o to se tam dostat. To je první cíl, pak teprve můžeš něco vymejšlet.“
speedwayA-Z: „V šampionátu juniorů jsi válčil o titul s Martinem Málkem, ale nakonec jsi obsadil druhou příčku. Co rozhodlo v tvůj neprospěch? A plánuješ na letošek odvetu?“
Filip Šitera: „Nevím. Nechci se k tomu vracet, ale v Březolupech jsem měl technickej problém. Mohlo se ale stát cokoliv. Nakonec mi na první místo chyběly tři body. Jo, měl jsem ten defekt, ale při předchozích závodech jsem mohl mít o ty tři body víc. Martin byl lepší, když získal titul. Byla to smůla, s tím nic neuděláš, když máš technický problémy. Ale ve Mšeně jsem si aspoň spravil chu. Měl jsem patnáct bodů. Nepodařil se mi ale juniorák v Praze. Motor foukal pod hlavou. Rovnou odtamtud jsme s Kubou a Vladem jeli do Lublinu. A tam se mi to hned v první jízdě zastavilo. Nasálo to už moc vzduchu a nešlo nastartovat. Člověk do toho motoru nevidí, aby to mohl hned odstranit. Každej jezdec to zná, že je to
smůla. Letos se budu pokoušet získat víc titulů. Nechci si však dávat cíle. Když si je dám, nevyjde to. V průběhu sezóny se uvidí, jak se to bude vyvíjet a jak bude kdo silnej. Může přijít Anglie nebo zranění. Dobrý je, že se budou dva výsledky škrtat, mělo by se to stát napínavější.“
speedwayA-Z: „Zastavený motor ti sebral body také během šampionátu devatenáctiletých v Plzni. Jak se později ukázalo, tyhle tři body ti chyběly vskutku setsakramentsky..“
Filip Šitera: „Ve druhý jízdě se mi zadřel motor. Byl jsem z toho hodně zklamanej. Defekt jsem měl z prvního místa a minimálně tak mohl jet s Hynkem rozjezd. Špatný bylo, že ve druhým kole upadnul Jakub Fabian. A i když ležela motorka na dráze, jízda se nezastavila. A mně se to stalo ve třetím kole. Škoda, že ta motorka to jedno kolo nevydržela! Stane se prostě všechno. Byl jsem vytočenej, ale co s tím máš dělat?! Na co máš bejt naštvanej?! Musíš si sednout, hodit to za hlavu. A i když jsi právě přišel o titul, ukázat, že jsi na něj měl a prostě to nevyšlo. Devatenáctky pojedu ještě dvakrát a doufám, že to vyjde. Aspoň dvakrát (smích)!“
speedwayA-Z: „Stejně jako v první lize jsi v šampionátu juniorských družstev prožíval vítěznou spanilou jízdu. S Antonínem Gallianim jste začali ve velkém stylu a Patrik Linhart s Věroslavem Kollertem reagovali na váš nástup relativně pozdě…“
Filip Šitera: „Věrouš to dělal schválně, aby to bylo dramatičtější až do konce, ale nevyšlo mu to o jeden závod (smích)! Měli jsem taktiku, že Tonda jezdil vepředu, já za ním a kryl ho. Slaný byl nejsilnější tým, vyrovnanej v páru, proto jsem nechal Tondu, a jede a já se snažil s Patrikem a Věroušem pobít. Tonda si vybíral vždycky pozici, z který by chtěl startovat. Nechtěl jsem ho pouštět mezi ně. Tahle taktika nám vyšla a byl jsem spokojenej. Tuhle sezónu se však zase sejde tým kamikadze. Nevím, proč nebude pokračovat spolupráce s Tondou. Ale Věrouš se mi ozval už v listopadu a Tonda by snad měl jet s Hynkem. Nevím, co je na tom pravdy. Vypadá to, že pojedu s Věroušem, ale ještě nevím, za jakej tým. Jestli tomu dají název kamikadze nebo jinej (smích)? Obhajuju titul, uvidíme, jak to dopadne.“
speedwayA-Z: „V depu se často žertuje, že vzhledem ke svému příbuzenství s Václavem Vernerem jsi vlastně továrním závodníkem Jawy. Jak na to reaguješ? A mohl bys své nadstandardní vztahy s divišovským výrobcem komentovat?“
Filip Šitera: „Komentovat můžu, že je to každýho věc, co si myslí, ale není to tak. Dá se to prokázat fakturama a tak. Vašek šel do Jawy s tím, že má kontakty a chtěl pomoct Jawě vyvinout nový věci. Tyhle řeči vznikly, že je to můj příbuznej. Měl jsem tři motory Jawa, dva v rámovině Jawa. Byl jsem zkušební jezdec, stejně jako Tonda Galliani a Tomáš Suchánek. Půjčovali nám to s tím, že den předem zavolali, že potřebují vyzkoušet třeba vačku nebo píst. Byl tam mechanik z Jawy a hned po závodech to vzal zase pryč. V Jawě za motory, který mi dělají, platíme jako každej jinej. Teď mi je však dělá Vláďa Dvořák. Nevylučuju ani, že v Polsku mi teď někdo nenabídne pomoc. Každej a si myslí, co chce, to je jeho věc. Nemám však žádnej důvod jít na GM. S Jawou jsem spokojenej a podle mýho v tom rozdíl není. Snad jen ve vlastnostech, že na GM je prý pohodlnější jízda. Nemám potřebu to zkoušet. Nechci laborovat, spíš hledám věci v sobě, ne tím, že se hned vymění motor. A technický problémy máš i s GM. Do motoru nevidíš. Nejde říct, teď se to zadře, nejedu na tom. To poznáš, až se to stane.“
Otázky čtenářů magazínu speedwayA-Z:
Markéta: „Vypadá to, že se ti v cizině líbilo a proto ti to asi tolik i šlo, gratuluju. Jediný, co ti nepochválim, tak ty vlasy, předtím ti to slušelo víc, ale do toho ti nemůžu kecat! Přeju hodně úspěchů v této sezoně, jo a nemáš hezčí boty než Sysel.“
Filip Šitera: „Vlasy nebyly můj nápad. To mě ostříhali a nabarvili kluci na Novým Zélandě. A nemůžu za to, že si Sysel koupil stejný boty jako já.“
Terry: „Ahoj Filipe, blahopřání k titulu, i když jsem držela palce spíš Slanému, ale byli jste s Tondou lepší. Jak ses z Mladé Boleslavi, města aut, dostal k ploché? Přeju zdraví a dobře naladěné motory. Díky.“
Filip Šitera: „Děkuji za blahopřání. Teď nevím, jestli myslíš s Tondou Škachem nebo s Tondou Gallianim (smích)! S Tondou Gallianim jsme se snažili bejt lepší než Slaný a doufám, že teď už budeš držet palce nám. K plochý dráze jsem se dostal díky dědovi a příbuzným, co jezdili. Mám to blízko do Mšena. Jezdili jsme tam na závody a zaujalo mě to.“
Nikka: „Ahoj Fífo, chci se zeptat, co ty sám děláš pro plochou a proto, abys byl fit. Díky a měj se.“
Filip Šitera: „Pro plochou dráhu dělám, že ji jezdím a snažím se dělat show. To se musí opatrně, aby nedošlo ke zranění. V sezóně jenom jezdím a přes zimu se snažím dvakrát, třikrát tejdně do posilovny. I když zimu tady moc netrávím.“
Wojta: „Ahoj, nejprve hodně štěstí. Máš www stránky? Kdo je tvůj vzor? Díky.“
Filip Šitera: „Internetový stránky se už druhým rokem snažím udělat. Letos doufám, že se to dotáhne až do konce. Můj vzor je Nicki Pedersen pro svou někdy až dravou jízdu. A taky Jason Crump.“
HBS fans: „Čus Filipe. Co očekáváš od letošní sezony a jaké si kladeš cíle? Co tě nejvíce překvapilo na Zélandu a co naopak zklamalo. Drž se, a se letos co nejvíce pochlapíš v sedle svých strojů! Budeme se těšit a naši podporu nejen v hledišti se můžeš maximálně spolehnout.“
Filip Šitera: „Očekávám, že mě zase budete podporovat a budete mými fanoušky (smích). Ale cíle si nekladu. Uvidíme, jak se vyvine sezóna. Na Novým Zélandu mě překvapily betonový mantinely, ale s tím jsem se už smířil z Austrálie. Ani teplo mě nepřekvapilo. A zklamalo mě, že jste tam nebyli s mojí vlajkou (smích). A děkuju za vaši podporu.“
Miras: „Ahoj Filipe, rád bych se Vás zeptal na to, jak je pro závodníka důležitý zimní odpočinek. Nemám tím na mysli vyloženě lezení po nočních barech a ležení doma na pohovce, ale spíš nezávodění. Je mi jasné, že se jezdci připravují alespoň fyzicky v posilovně nebo jiným sportem. Já si myslím, že alespoň v části roku, u nás je tím obdobím díky
klimatickým podmínkám zima, by se nemělo naplno závodit. Vy jste ovšem jezdil na plno i téměř celou zimu. Pomůže to závodníkovi alespoň v tom, že do začátku sezóny, když se ostatní teprve rozjíždějí, nastoupí jako rozježděný matador? Jak jste na tom fyzicky Vy? Nebojíte se, že tímto rychlým začátkem se zase utlumí konec sezóny, když už budete mít všeho plné zuby? A co kdyby žádný konec nepřišel, co kdyby přišla zase nabídka startovat na Novém Zélandu? Jel byste? Přeji Vám sezónu bez pádů a plnou vítězství. Díky za odpovědi.“
Filip Šitera: „Nevím, pro koho je odpočinek důležitý, ale já využívám každý možnosti se svýzt. Loni jsem byl v Austrálii a měl tam spoustu zážitků. Zéland jsem bral jako závodění i dovolenou s pláží. Na srovnání a odpočinek mi stačí měsíc. Fyzičku jsem nahonil na Novým Zélandě, teď jsem byl párkrát tady v posilovně. Teď půjdu na tetování, nemůžu teda dvanáct dnů do tělocvičny, ale pak už začne sezóna v Polsku. Myslím, že někomu to takhle pomůže, někomu ne. Uvidím, jak se s tím srovnám. Doufám, že to bude dobrý. Naježdíno mám. Kluci
už budou teď začínat v Anglii. Fyzicky jsem na tom velmi dobře, nemám problém, zvládám víc závodem. Vždy se rozjíždím ke konci sezóny, doufám, že teď budu rozjetej celej rok a nebudu toho mít plný zuby. Určitě bych na Nový Zéland jel znovu. Našel jsem tam nový kamarády a prožil nový zážitky. Nevadilo by mi, kdyby žádnej konec nebyl. Chci si plochou dráhu užívat a na Novým Zélandu je to jako show.“
Helena: „Zdárek Vili, máš vůbec čas na holky? Když jsi v takovém letu…. A jaké holky se ti líbí?
AAAAAa díky, že reprezentuješ plochou i svou image. Páčko*1*“
Filip Šitera: „V sezóně na holky moc času není. V zimě taky moc ne, ale to se nějakej čas najde. Spíš znám holky z plochý dráhy než z Mladý Boleslavi. Holky se mi líbí od nějakejch sedmnácti do jednadvaceti, protože pak končej juniory a jdou do vyšší kategorie seniorů *1*. Doufám, že nějakou image vymyslím na příští sezónu. Blond image mi vymysleli na Novým Zélandě.“
Simona: „Ahoj Filipe, moc ti blahopřeju k tvým dosavadním úspěchům. A teď ti položím 3 otázky, doufám, že mi upřímně odpovíš.
Tak za:
1) Chtěla jsem se zeptat, jakej byl tvůj největší úspěch na plochý v životě.
2) Jaký typ holek se ti líbí a čím tě musí zaujmout?
3) Máš přítelkyni? Nebo nějakou vyhlídnutou kočku?
Ptám se, protože jsem tě ještě s nikým neviděla na stadionu. A to tě hodně sleduju. Ahoj Simona z Březolup, moc ti fandim!“
Filip Šitera: „Simonko, upřímně ti odpovím, že můj nejúspěšnější závod nevím, kterej byl, ale vzpomínám na finále mistrovství Evropy do devatenácti let v roce 2004, tři tituly vicemistra v Čechách 2004, loňský postup do semifinále mistrovství světa juniorů a tituly mistra a vicemistra do jednadvaceti let. A je toho hodně, na co rád vzpomínám. Nemám vyhraněnej typ, jaká holka se mi líbí a čím mě musí zaujmout. To samozřejmě musí, ale nevím přesně čím. Něčím zajímavým, myslím vlastností. Přítelkyni nemám a vyhlídnutou kočku taky ne,
ale možná mě letos uvidíš v Březolupech s Věroušem. Ale neboj, to není žádná kočka, ale kamarád (smích). Aby sis nemyslela, že se za ním honím – to se ho jenom snažím předjet.“
Horác: „Zdravím, do sezony Ti přeju mnoho úspěchů. Můžeš nastínit svoji cestu k ploché dráze? Jak vidíš nastávající sezonu? Díky, a se Ti daří.“
Filip Šitera: „Cestu jsem našel tak, že plochou dráhu mám v rodině. Tak jsem ji chtěl zkusit. Chytlo mě to, zůstal jsem u toho a stalo se to mým povoláním. Zatím jsem fyzicky i technicky dobře naladěnej. Doufám, že mi vyjdou test matche v Polsku, abych se rozjel na polskou ligu. Doufám, že sezóna nezačne zase špatným pádem jako dva poslední roky v Plzni a v Praze. Uvidíme.“
Slávek Švehla: „Ahoj Filipe. Patříš mezi naděje naší ploché dráhy a celou kariéru máš před sebou. Proto bych se Tě chtěl zeptat, čeho bys v ní chtěl dosáhnout, jaké máš cíle. A se Ti daří.“
Filip Šitera: „Děkuju, že mi přejete. Snem každýho plochodrážníka je stát se mistrem světa. Chtěl bych dosáhnout, abych se plochou dráhou živil a bavil. Aby se divákům líbil každej závod. Cíle si nedávám, ale každýmu je jasný, že jsou ty nejvyšší, co můžou bejt. Nějaký ty tituly a stát se nejlepším plochodrážníkem na světě.“
Michal Jirka: „Kdy a kde jsi jel svůj první závod?“
Filip Šitera: „Můj první závod byl 26. dubna 2003 v Pardubicích. Byla to kvalifikace pro šampionát juniorů. Postoupil jsem jako náhradník. V závodě jsem jel třikrát. První jízdu jsem vyhrál a pak přišly dvě nuly.“
Filip Šitera děkuje:
„V první řadě dědovi Miloslavu Vernerovi, Vaškovi Vernerovi, Láďovi Dvořákovi a firmám Kohút, Grepl Gestav, Autokomplex Menčík, Jawa Divišov, SPS Bakov nad Jizerou, ČSOB pojišovna Mladá Boleslav, SýS a Rimini. Johnu McCallumovi, protomotéru na Novém Zélandu. Plzeňskýmu a pardubickýmu klubu. A všem, co mi nějak pomohli.“
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon D Mark II), Antonín Škach (MMS) a archív závodníka (publikováno s jeho souhlasem).