Plzeň – 2. března
Plzeňský plochodrážník Karel Kadlec prožil loni vskutku nezáviděníhodný konec sezóny. Během volného závodu na travnaté dráze v nizozemském Eenrumu se nezaviněně dostal do hromadné kolize, v níž si zlomil klíční kost a nohu. Místo zimní cesty do Argentiny jej však čekaly další trable, neseriózní jednání pojišovny a předčasný návrat do zaměstnání bez ukončené rehabilitace. Ani tohle však dvaačtyřicetiletého borce nezlomilo. Už plánuje tréninky na motocyklu na svou další sezónu, v níž bude na soupisce Pardubic.
„Už jsem zdravej,“ informoval Karel Kadlec magazín speedwayA-Z o svém zdravotním stavu. „Snad to bude dobrý, bolí to každej den míň.“ Nicméně rehabilitace plánovaná do konce února se vinou postoje pojišovny Uniqa o čtvrt roku zkrátila.
„Jsou to svině,“ nebral si servítky Karel Kadlec. „Před pěti lety mi tvrdili, že se ta pojistka vztahuje i na plochou dráhu a teď mi řekli, že ne. Platil jsem tisícovku měsíčně a měli mi za to dávat dvě stovky na den. Nedostal jsem nic. A to v televizi machrujou s Poborským a Hilgertovou, jak pomáhaj´sportovcům! Protože jsem už byl tři měsíce doma, musel jsem vynechat rehabilitaci a jít do práce.“
Myšlenky Karla Kadlece jsou však už u ploché dráhy. „Teď čekám na zprávy z Badia Calavena,“ svěřil se se svými plány. „Má tam bejt o víkendu tréninkovej kemp. Ale tam nejspíš asi nepojedu. Jsem ale pozvanej na trénink a závody 18. a 19. března v Moorwinkelsdamu.“
To jsou však obě dráhy na klasickou speedway. Znamená to, že se Karel Kadlec hodlá zaměřit zase na krátkou, a to tím spíše, když jeho jméno figuruje na pardubické soupisce? „Závody na dlouhý ještě nejsou a tak trénuju na krátký,“ vysvětlil plzeňský závodník. „Dělám to tak každej rok. A taky ještě nemám rám na dlouhána. Ten se zatím svařuje ve Stuze, kde mi slíbili, že mi pomůžou.“
Do pardubického klubu se Karel Kadlec vrací po více než dvaceti letech. V polovině osmdesátých let byl členem zdejšího svazarmovského Střediska vrcholového sportu. Nicméně posledního ledna roku 1985 mu soudruh Vlasák, ředitel tehdejšího národního podniku Silnice, zrušil povolení k uvolnění ze zaměstnání. Povolal jej zpátky do práce, protože jeho aktivní přítomnost byla v duchu tehdejší zvrácené ideologie nutná pro plnění pětiletky.
„Budu jezdit první ligu,“ komentoval Karel Kadlec své angažmá. „To je, abych se svezl, když budou potřebovat. A jestliže budu organizovat závody v Německu, můžu si tam vzít kluky jako třeba Mariána Jirouta a pojedeme jako Zlatá přilba Pardubice. To mi loni v Plzni zakázali.“
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon D Mark II)