Baltské moře – 30. července
Milan Špinka se dnes nad ránem nalodil na palubu trajektu, který odpoledne přistane v německém Travemünde, což je část Lübecku. Odtud se na palubě dodávky Josefa France přesune šest set kilometrů na východ do Bydhoště, kde se setká s kompletní pěticí členů národního týmu. Od deseti je na pořadu přejímka, ve dvanáct trénink, po němž český kouč určí čtveřici pro večerní race-off. Milan Špinka se magazínu speedwayA-Z svěřil, že na palubě trajektu proběhla rovněž diskuse o složení dlouhodrážního týmu pro finskou Forssu.
„Velké překvapení byl Eda,“ nezastírá Milan Špinka. „V každý jízdě bodoval a jednou vyhrál. To bylo milé. Jsme rádi, že jsme postoupili, teď se soustředíme na Bydhoš.“
Tady má český manažer možnost vystřídat jednoho člena náhradníkem Tomášem Suchánkem, který ve Västerviku v duchu pravidel nemohl ani trénovat. V Bydhošti však na ovál vyjede, avšak zasáhne-li do závodu, je prozatím otázkou.
„O změně jsme se nebavili,“ připouští Milan Špinka. „Jestli bude nebo nebude, se rozhodne zítra po tréninku. Teď na lodi řešíme finále na dlouhé dráze ve Finsku.“
Složení dlouhodrážního týmu je palčivější otázkou. Josef Franc je automatickou volbou, nicméně Richard Wolff potřebuje kvůli zaměstnání do Finska letět a naložit své motocykly do dodávky některého z kolegů. Karel Kadlec léčí svá zranění a Aleš Dryml evidentně nenašel v dlouhé dráze zalíbení.
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV)