Praha – 26. března
Jan Holub se letos poprvé chtěl svézt v tréninkovém tempu minulou středu, avšak déš spláchnul nejen dopolední reprezentační trénink v Pardubicích, ale i odpolední program místních závodníků. Jihočeský borec, jenž v letošní extralize bude oblékat vestu Cereas Slaný, se tím pádem za řidítka dostal až ve čtvrtek v Praze. Na trénink ho samozřejmě doprovázel i jeho dědeček Jan, který nešetřil superlativy na povrch oválu na Markétě. Tomáš Topinka, pražský trenér, vysvětlil magazínu speedwayA-Z, že za tím vězí dvaatřicet tun nového granitu ze západočeského lomu.
„Je to trošičku jiný kámen, než tam byl doposud, ale pořád je to granit,“ popisuje Tomáš Topinka. „Dráha trošičku zesvětlala. Byli jsme se podívat ve třech lomech a nakonec se rozhodli pro ten z Holoubkova, to je když jedeš na Plzeň.“
Z úpravy oválu si v Praze slibují definitivní zánik jejich jednokolejky. „Doufám, že to bude lepší,“ věří Tomáš Topinka. „Poprvý to ještě v úterý nebylo ono. Nebylo to ještě upravený, jak mělo. Ve čtvrtek jsem na tom makal celej‘ den a dráha byla luxusní.“
Tomáš Topinka ovšem ještě není maximálně spokojen. „Zdálo se mi, že je to v nájezdech hladký,“ přemítá. „Připadalo mi, že by toho materiálu mohlo bejt‘ víc. Za dva měsíce máme velkej‘ závod, směřujeme všechno úsilí, aby i startovní pozice byly vyrovnaný a dráha celkově závodivější.“
Před 15. dubnem, kdy na Markétě pokračuje svým druhým dílem česká juniorka, si nového povrchu dráhy budou závodníci užívat jen v rámci tréninků. I ty však dostanou závodní spád, jelikož Tomáš Topinka plánuje jejich organizaci formou tréninkových závodů.
Foto: Antonín Škach