Praha – 18. května
Po závodnické módě v seriálu SGP, kterou jsme si popsali minulý týden, nám už zbývá motorka a zázemí v boxu. Deky na motorkách nabízejí dost velký prostor pro kameru nebo objektiv.
I když to polští závodníci v pražském závodě neměli, většinou je to barevně sladěné s kombinézou závodníka, což jako celek vypadá dobře. Tady už nacházím víc adeptů na první místo, například Niels Kristian Iversen, Antonio Lindbäck, Martin Vaculík, Chris Holder a Václav Milík s novým designem, který měl připravený na mítink.
Sedlo motorky to u většiny závodníků slouží jako informační tabule pro jezdce jedoucí za ním, aby věděli, koho nemůžou předjet. Tai Woffinden na něm má našito 108 a to byl v procentech určitě jeho výkon v Praze.
Motocykl je poslední věc, co bych okomentoval. Málo prostoru na nápad, ale hezké blatníky jsem viděl u všech v pražském depu. Zlaté rozety jsou taky paráda, a i když jsou ráfky kol černé a matné jen dokážou podpořit zdařilý design a radost fanouška, když závodníci vjíždí na dráhu.
Boxové stání závodníků má u většiny barvy jeho týmu. Je to velký informační panel nebo plachta v zádech, kde jsou zobrazeni názvem sponzoři, logo týmu a odkaz na internetové stránky závodníka. Z jednolité barvy boxů je tak díky tomu pestrobarevný úl.
Věta na závěr je taková, že nejsem módní policie. Každému se líbí něco jiného, každý fandí někomu jinému, a jestliže jsem tu uvedl nějaká jména a nějaká, nic to neznamená. Já viděl osmnáct závodníků a bohužel pro nás českou část obecenstva jen šestnáct v akci a každý z nich přispěl do barevného světa SGP.