Při rekonstrukci a výměně potrubí ústředního topení v našem domku na nás vypadl zbytek starých okresních novin PROUD. Vycházely jako týdeník každý pátek. Protože noviny nebyly již celé, tam scházelo datum. Ovšem článek z Velké ceny Podřipska z Polep stojí i tak za přečtení.
Na tomto mítinku jsem byl jako divák a z mých vzpomínek je i to, že tam opravdu na Polepy bylo hodně lidí. Což však v Polepech bývalo zvykem. Hlavním spíkrem byl sám pan Čmejla starší. Bylo krátce po sklizni chmele, a tak Polepští nasadili První závod o Pohár chmelového věnce.
![](http://www.speedwaya-z.cz/wp-content/uploads/2025/02/b-6-244x300.jpg)
Z úst hlasatele jsme se dověděli, že místní Svazarm chce tento závod jezdit každý rok. Již když jsem jel domů, jsem se těšil, že za rok zase přijedu, ovšem další léta přišla se zákazem asfaltových drah. A bylo po závodě.
A protože Polepy byly malá sportovní organizace, zlomilo to vaz jak dráze, tak funkcionářům. Za několik let o tomto konci jsem s panem Čmejlou hovořil, a on mi prozradil, že by se stejně asi neudrželi, protože sílily hlasy proti tomu černému oválu, hluku, černé ostudě apod. V současné době je to také velký problém na autodromu v Mostě.
Jak jsem již kdysi zmínil, tak potom v Polepech závodily motokáry a poslední co se konalo, bylo vystoupení AUTO RODEO PRAHA. A to byl konec dráhy a mojí vzpomínky na rok 1973.
Protože se ofocený článek dá docela dobře přečíst, tak ho nekomentuji. Zavzpomínejte prosím na naše velikány plochých drah.
Československé dráhy s asfaltovým povchem:
Břeclav | zánik |
Březolupy | přestavba 1976 |
Plzeň | přestavba 1977 |
Polepy | zánik |
Slaný | přestavba 1974 |
![](http://www.speedwaya-z.cz/wp-content/uploads/2025/02/b0-5.jpg)