Pardubice – 1. září
Aleš Dryml by se dnes rozhodně nebránil, kdyby si v lotyšském Daugavpilsu připomněl předminulý víkend. V sobotu v Rawiczi skočil s patnácti body do čela průběžné klasifikace evropského šampionátu, aby mu na druhý den v Eenrumu sebrala evropské pódium na trávě jenom nehorázná smůla. Pardubický kapitán se magazínu speedwayA-Z svěřil, že ho čeká poměrně nabité září, jelikož si ke svým závodním úvazkům přibral ještě polský kontrakt.
„Super závody,“ pochvaloval si úvodní evropské finále jednotlivců v Rawiczi,kde mu ovšem musel radit mladší bratr Lukáš, který ovál mezi Wroclawí a Lesznem zná ze svých druholigových časů konce devadesátých let.
„Já tam byl poprvý v životě,“ svěřoval se Aleš Dryml. „Brácha mi řek‘ set up. O tréninku to vypadalo dobře. Potom jsem měl pět bezchybnejch‘ startů. A protože jsem byl potom rychlej‘, nikdo neměl šanci.“
S motorem z Rawicze, který se vrátil ze servisní údržby, ovšem v úterý večer nebyl spokojený. „Zdálo se mi, že mě někdo drží za zadek,“ nebylo mu nad jeho čtyřmi body, i když se čtyřmi bonusy, vůbec do řeči. A tak otočme list na stránku s nadpisem Daugavpils.
„Tam to znám,“ říkal. „Ale je to už dlouhá doba, byly ještě starý vejfuky. Převod vím a ostatní doladíme tam. Pracovat se musí.“ Výchozí pozice pardubického závodníka je optimální, protože Tomasz Gapinski ztrácí dva a Robert Miskowiak s Andrzejem Lebeděvsem už pět bodů.
„Určitě by to bylo dobrý,“ zasnil se Aleš Dryml nad možností zůstat na čele průběžné klasifikace až do konce seriálu. „Mám doma tolik stříbrnejch‘ a bramborovejch‘ medailí, takže by to chtělo změnu.“
Ke zlatu ovšem nebylo daleko hned druhý den po Rawiczi, kdy se Aleš Dryml přes noc po ose přesunul do nizozemského Eenrumu. „Trénink byl super,“ zavzpomínal. „Čtyři skvělý jízdy, měl jsem skvělý starty a nikdo se mi nepřiblížil.“
Postup do finále A byl za těchto okolností naprosto automatický, jenže šly hlasy, že nový šampión Jörg Tebbe odstartoval jízdu sám. „Já to neviděl,“ komentoval ožehavé téma Aleš Dryml. „Měl to ale zastavit. Lidi, co tam byli, říkali, že to neměl pouštět.“
Přesto nebylo nic ztraceno. „Snažil jsem se manévrovat, ale dostal jsem afku,“ vrátil se pardubický závodník k rozhodujícím momentům. „Zkusil jsem jinou stopu, ale dostal jsem od Jörga Tebbeho. Noha se mi dostala pod hák. Nešlo s tím nic dělat, bota byla zničená.“
Stokrát škoda, uvážíme-li neotřesitelné postavení Aleše Drymla v základní části. „Ten systém bojoval proti mně,“ povzdechl si nad systémem s jednou rozhodující rozjížďkou. „Po základu jsem měl dvacet bodů, druhej‘ v pořadí jenom šestnáct. Kdyby se body sčítaly, byl bych na bedně. Ale měl jsem ohnutej‘ hák, noha mě bolela, nešlo pokračovat.“
Po dnešním Daugavpilsu čeká Aleše Drymla náročný program. „Celý září je hodně závodů v Anglii,“ odhaluje zápisy ze svého diáře. „Ten měsíc vypadá hodně děsivě. A to jsem ještě podepsal Gniezno na další možná tři závody…“
Foto: Wojta Zavřel