Zajíždění dvěstěpadesátky přineslo potíže navíc

Ústí nad Labem – 24. června
Do Svitav přijel poprvé. Na kratší technické trati se přitom se svou dvěstěpadesátkou srdnatě pustil do boje s motocykly o dvakrát vyšším kubickém objemu. Mohl být třetí v semifinále, kdyby se v prvním výjezdu třetího okruhu nepřetočil. Protože se kromě finalistů do závěrečné klasifikace počítaly body po základní části, na konečné šesté místo Pera Marka neměl incident vliv. Mezitím mu jeho otec Pavel domluvil po závodech pár koleček navíc na záběh nově připraveného GM od slovinského tunera pro úterní evropský šampionát. Pohroma!

 

Noční šichta v dílně Pavla Marka | foto Pavel Marek

Velice rychle to v motoru křuplo a bylo jasné, že tento pohonný agregát do Gdaňsku nepojede. Ústeckému závodníkovi zbýval GM a ještě jedna rezervní Jawa, ale jeho tatínek našel jiné řešení. Do třech hodin dnešního rána se zavřel v dílně.

Zadřený GM vyměnil za jiný, který měl v regálu od německého ladiče. Motocykl nad ránem otestoval a běžel pěkně. Petr Marek tím pádem bude mít v Gdaňsku dva konkurenceschopné stroje. Za Českou republiku spolu s ním nastoupí Karel Průša, který do polského přístavu míří rovnou z Teterowa, a Luboš Hromádka.

Petr Marek skončil zajíždění nového motoru skoro stejně jako začal | foto Karel Herman