Pardubice – 22. května
Tak tohle nečekal vůbec nikdo! Natož pak on sám! Ne že by se v rozjížďce s číslem čtyři včerejší extralize v Pardubicích nesnažil. Jenže místo postupu vpřed si dojel pro velikánskou nulu. Se svými mechaniky si poradil, v závěru mítinku opět skóroval jako správný kapitán. Jenže Pardubice musely před svým publikem gratulovat Žarnovičanům. Není divu, že se Václav Milík usmíval stejně jako černé mraky pokrývající oblohu nad svítkovským stadiónem. Že mu bylo zrovna jednatřicet, mu připomněli až gratulanti.
Kapitán postrádá rychlost
„Bylo to úplně na hovno,“ nebral si vůbec servítky ve své dílně, jejíž červená vrata za ním zapadla jako brána nedobytného hradu. „Začal jsem na motorce, která tady v pondělí fungovala, ale dnes byla katastrofální. Nejelo to, dělali jsme změny. Skočil jsem na druhou motorku, ale neměl jsem rychlost.“
Kdyby někdo přišel do ochozů jen na rozjížďku s číslem dvanáct, rozhodně by nelitoval korunek za vstupné. Václav Milík byl pozadu. Během druhého okruhu se však přenesl jako blesk z třetí příčky rovnou do čela. Do druhé půle boxů přiléhající k oválu, kde rozbila svá depa Žarnovica, letěl jasný signál. V Pardubicích je levný možná perník, ale velké body do extraligové tabulky rozhodně ne.
„Zazávodil jsem si,“ připustil, jenže chmury z jeho tváře nezmizely. „Cejtil jsem, že nemám rychlost. Neměl jsem jiný východisko, než jet venek. Kluci se drželi u lajny. Dneska jsou ty body vydřený. Chyběla mi rychlost a musel jsem se o body prát.“
Řešením může být motor ze Švédska
A tak se z vítězství radovala Žarnovica. V půlce extraligy jsou prozatím Pardubice stále ve vedení. Na hrotu tabulky jej před Slováky drží jen skóre lepší o marginální dva maličkaté bodíčky. Obvyklé hecování, že soutěž ještě nekončí a v srpnu ve Slaném to mlže být opačné, padaly v jiných boxech. Václav Milík dlel v myšlenkách v Žarnovici. Nikoliv však coby dějiště závěrečné extraligy v říjnu, nýbrž sobotní kvalifikace SGP.
„Změny, co jsme udělali, nefungovaly,“ povzdechl si. „Asi proudy neproudily, jak měly. Dneska jsem byl evidentně extra pomalej. To se v Pardubicích moc nestává. Proběhnou změny všeho, aby to frčelo. V Žarnovici to frčet musí, jinak cenu tam jezdit.“
Řešení rébusu by mohl přinést obsah zásilky ze Skandinávie… „Mám motor od tunera Kowalskeho,“ prozrazuje detaily. „Vzal jsem si ho do Švédska na ligu a teď jsem si ho nechal poslat zpět. Makáme na tom, aby to fungovalo.“
Práce více než na kostele
Václava Milíka čeká klíčový týden. Po sobotě v Žarnovici přijde další s českou velkou cenou v Praze. Český šampión pro ni dostal divokou kartu. Vzpomínka na jeho pódium je stále živá, ačkoliv ve Vltavě již proteklo hodně vody. Ale to v případě nejdelší české řeky rozhodně zvláštní není.
„Celej tejden před Grand Prix budeme makat,“ plánuje. „Pondělí a úterý tady budu trénovat. Teď taky, ať v Žarnovici postoupím. Děláme všechno proto, aby to dopadlo. Makáme, aby to bylo dobrý.“