V Gdaňsku proběhly závody mistrovství FIM Europe a FIM v kubatuře 125 ccm, nazývané Zlaté trofeje a brané jako neoficiální mistrovství Evropy a světa v této kategorii. Na závodech jsme byli přítomni i my, zástupci firmy Shupa, Petr Schmíd a Jaroslav Šůs. Důvodem naší účasti bylo i přes velkou vzdálenost především to, že naše motory a motocykly používá většina startovního pole a máme možnost se s našimi zákazníky osobně setkat a pomáhat jim při závodech.
video ze sobotní finálové jízdy
Shupácká přesila
S motory Shupa závodí všichni čeští, polští, ukrajinští, francouzští, lotyšští a estonští reprezentanti a část jezdců z Německa a z Holandska. V sobotu, kdy startovní listina obsahovala osmadvacet závodníků, mělo motory přímo od nás celkem dvacet borců.
A protože většina měla k závodům připraveny dva motocykly, bylo v Gdaňsku v akci zhruba čtyřicet motorů Shupa. Technické problémy jsme nakonec řešili jen u dvou motorů a to v sobotním tréninku. Jinak naše stopětadvacítky držely a umožnily závodníkům poměřit své síly ve vyrovnaném startovním poli.
Motory Shupa jsou pro oko diváka vylepšeny některými červenými doplňky, zejména červenými víčky hlavy. Proto tedy ten nadpis. Červená víčka na bedně…
Naši borci bojovali ve vyrovnaných závodech velmi dobře. Nejlepší byl Karel Průša, v sobotu na šestém a v neděli na devátém místě. Štěpánka Nyklová i Pavel Marek se drželi statečně a v sobotním závodě vyhráli oba jednu jízdu.
Jak je z přiložených výsledků obsadili závodníci s motory Shupa v sobotu celé pódium, když jednoznačně dominovali domácí Poláci.
Není to jen v klikovce
V neděli byl na Shupě vítězem Francouz Urda a třetí byl Ukrajinec Levišin. Druhý Němec Schweer používá motory od svého tunera, který ovšem díly bere od nás, takže to, že neměl červená víčka, mu odpustíme.
Když přidáme tyto výsledky k již dosaženým úspěchům, tak od roku 2011, kdy první medaile pro Shupu získali Míša Krupičková a Michal Škurla, posbírali závodníci s motory Shupa na těchto prestižních závodech FIM a FIME celkem 42 medailí, z toho 13 zlatých.
V současné době řeší Mezinárodní motocyklová federace techniku pro začínající plochodrážní závodníky SGP4) Závody v Gdaňsku prokázaly vysokou technickou úroveň a životnost motocyklů Shupa.
Motory Shupa jsou vyráběny s velkým klikovým hřídelem s ohledem na specifické použití na ploché dráze. Z našeho pohledu jsou pro jízdu začínajících a i vyspělých závodníků kategorie 125 ccm určitě lepší a vhodnější, než motory s motokrosovým základem, a tedy malou a lehkou klikovkou, jaké používají motocykly SGP4.
To jsem nevěděl že motory GP4 mají malou kliku. Kravina. Plochodrážka musí mít velkou kliku a aspoň čtvercový motor…
Můj názor…