Přelouč – 14. března
Berlínský pouťák mu přinesl nečekané zkušenosti. Třeba jak za jízdy nasadit chcípák, který ve správné poloze neudržela ani izolačka. Ale především poslední akční trénink před víkendovým světovým šampionátem světa v Inzellu. Tady do hry přibydou švédská esa, nicméně Lukáš Hutla se na bavorský ovál těší.
Pokoušení osudu
„Začátek dobrej,“ bilancuje Lukáš Hutla berlínský Icespeedway for Europe, v němž jej v úvodních dvou sériích o jediný bod připravil pouze Franz Zorn. „Ve třetí jízdě byla moje chyba. Ohlíd‘ jsem se. Myslel jsem, že Maxovi Niedermaierovi zdechla motorka. Zpomalil jsem až moc, předjel mě. Chtěl jsem v poslední zatáčce držet. Dal jsem hodně plynu a neustál to.“
Pád se naštěstí obešel bez větší úhony, avšak český závodník ztratil další bod. „Jel jsem druhej za Markusem Jellem,“ vypráví. „Ve druhým kole jsem si ho chystal, že ho předjedu, abych měl trojku.“
Pro postup do nadstavbové části byl totiž klíčový každičký bod. „Jenže led od Markusova zadního kola mi vyškub‘ chcípák,“ pokračuje Lukáš Hutla. „Kvůli technický přejímce ho nesmíš mít hodně zalepený. Dávám si tam proužek izolačky, ale asi přimrznul. Trvalo, než jsem si uvědomil, že mám na ruce provázek. Na rozbitým ledě se za jízdy hledá blbě, kam chcípák dát. Zachránil jsem aspoň bod.“
Těsně pod pódiem
„Chtěl jsem rovnou do finále,“ přibližuje Lukáš Hutla své původní berlínské ambice, které se nakonec nenaplnily a on musel bojovat i o rozjížďku poslední šance. „Posral jsem si to sám. Musel jsem poslední jízdu vyhrát, jinak by postupoval Andrej Diviš.“
Do rozjížďky poslední šance nenastoupil Franz Zorn. „Jezdil jsem za Honzou Klatovským,“ říká. „Harald Simon ale šel na držku. A tak jsme do finále postoupili oba.“
V něm hráli prim Němci, Jan Klatovský skončil třetí a Lukáš Hutla uzavřel řadu. „Neodstartoval jsem dobře,“ vrací se ke klíčovým okamžikům. „Po startu mě to nakopalo, blbě mě to natáhlo. Byl jsem za nimi. Nechtěl jsem stíhací jízdu, abych se nezranil na Inzell.“
Směr Inzell
„Příprava?“ vytuší Lukáš Hutla otázku, zabrousíme-li k Inzellu, kde se šestadvacet let po Assenu v sedmadevadesátém opět rozhodne o nejlepším ledaři modré plány v jediném dvoudenním klání. „Chodil jsem do práce, aby byly penízky. Po večerech posilovna nebo jsem doma klikoval a u televize mačkal kolečko na zápěstí. A do toho jsem se stěhoval.“
Zaběhnutý životní koloběh se změní ve středu. „To půjdu naposledy do práce,“ svěřuje se. „A ve čtvrtek pojedu s Radimem Lamberským vstříc novejm zítřkům. Nejedou Rusáci, ale se čtyřma Švéďákama to budou zajímavý závody.“
Výkonnostní cíle si český reprezentant nestaví. „Ambice si nedávám,“ odtuší. „Budou to pěkný jízdy. Těším se na ně, jedu si pro co nejlepší výsledek. Uvidíme.“
Startovní listina víkendového mistrovství světa na ledové dráze v Inzellu:
58 Stefan Svensson, S |
50 Harald Simon, A |
48 Luca Bauer, D (FMI) |
357 Jo Saetre, N |
192 Niclas Svensson, S |
93 Franz Mayerbüchler, D |
74 Mats Järf, FIN |
107 Andrej Diviš, CZ |
100 Franz Zorn, A |
16 Johan Weber, D |
24 Max Koivula, FIN |
199 Martin Haarahiltunen, S |
283 Sebastian Reitsma, NL |
81 Jimmy Olsen, S |
82 Markus Jell, D |
212 Lukáš Hutla, CZ |
17 Benedikt Monn, D (res) |
18 Max Niedermaier, D (res) |