Plzeň – 28. září
V průběhu letošní sezóny se plzeňští představitelé nestavěli ke svému extraligovému comebacku příliš vstřícně. Vesměs hovořili, že mají zajištěné finanční prostředky na pokračování v první lize, ale na vyšší soutěž je to málo. Nyní se však rýsuje možnost koaličního triumvirátu.
„Je to za určitých podmínek,“ řekl magazínu speedwayA-Z Leopold Klíma, předseda klubu. „Já svou představu mám. Nabízí se koalice s Divišovem a Františkem Liebezeitem. Ještě se ale nestanovily žádné pořádky. Dal jsem termín před kalendářní poradou, kam musím jet s čistou hlavou.“
Leopold Klíma prozatím nechtěl prozradit žádné detaily kromě zajištění organizace závodů. „Část se pojede v Plzni, část v Divišově a část v Liberci.“ Zároveň potvrdil, že by v případě svého comebacku Plzeň stáhla Zdeňka Simotu, Michaela Hádka, Jana Holuba a Daniela Hádka hostující v jiných klubech.
Koalice v domácí ligové historii:
V předcházejícíh dvou sezónách se hovořilo o extraligové koalici Plzně a Slaného, avšak ze spolupráce pokaždé sešlo. Nebudeme-li hovořit o juniorských družstvech, česká historie zaznamenala jediné spojení dvou klubů.
V první lize 1991 startovalo spojené družstvo pod názvem Společenství Kopřivnice – Žarnovica. Motiv jeho vzniku byl jednoduchý, spolu s extraligou se tehdy k systému dvojutkání vrátila i nižší soutěž a oba týmy zrovna neoplývaly přehnaně silným jezdeckým kádrem.
Oba kluby se měly dělit také o pořadatelství, avšak nakonec se všechna čtyři domácí utkání jela v Kopřivnici. Rovněž jezdecký přínos Slováků byl menší, než se původně předpokládalo. Anton Blusk a Marian Šebian nastoupili každý jen ve třech závodech z osmi. Hvězdou družstva byl Rakušan Franz Leitner, který o čtyři roky později obdržel divokou kartu na jedinou Grand Prix Rakouska ve Wiener Neustadtu.