Česká licence brání Petru Markovi startovat v německé soutěži

Ústí nad Labem – 1. února
V minulé sezóně se čeští kolibřici skvěle prezentovali v německé soutěži družstev Talent Team Trophy. Petr Marek v barvách MSC Brokstedt ve dvou závodech neprohrál jedinou rozjížďku a prezentoval se skvěle i v individuálních závodech ve Wittstocku a Mulmshornu. Není divu, že si s ním vedení severoněmeckého klubu pláclo i pro letošní rok. Ale ouha, přišla administrativní změna.

 

Zákaz cizinců

Petr Marek nepojede německou TTT | foto Karel Herman

„Manažer klubu Florian Rixen Petrovi nabídl spolupráci na sezóny 2022 a 2023 s tím, že bude oficiálně zařazen do teamu Tigers MCS Brokstedt jako kmenový závodník a člen klubu,“ vypráví závodník otec Pavel. „Po vzájemné dohodě jsme nabídku bez váhání přijali.“

Jenže pátek 21. ledna všechny plány postavil vzhůru hlavou. „Od Floriana jsme dostali nečekanou a jak pro nás, tak i pro klub Brokstedt velmi špatnou zprávu,“ povzdechne si Pavel Marek. „Smlouva již byla téměř připravena k podpisu.“

A co se vlastně stalo? „V polovině ledna proběhal konference všech klubů severního Německa,“ dozvídáme se. „Komise rozhodla, že v sezóně 2022 v jejích soutěžích a zejména v TTT nesmí závodit jezdci se zahraniční licencí, ale pouze s národní roční licencí vystavenou v Německu.“

Petr Marek útočí zvnějšku na Matěje Frýzu | foto Antonín Škach

Brokstedt se za českého závodníka postavil, jenže byl přehlasován. „Vedení klubu o Petra usilovalo jako o svého člena,“ pokračuje Pavel Marek. „Aby mohl být členem družstva, i když bude mít mezinárodní licenci. Ale nakonec bylo rozhodnuto, že startovat nemůže. Důvodem je prosazovat pouze mladé německé závodníky. Přitom klub s Petrem už počítal a teď musí sehnat náhradu, ale mladí jezdci nejsou.“

 

Smělé plány

Petr a Pavel Markovi ve společnosti Floriana Rixena | foto laskavostí Pavla Marka

Všechno ovšem nemusí být ztraceno. „V Brokstedtu jsem vítání, máme vždy dveře otevřené,“ říká Pavel Marek. „V budoucnu s Petrem klub počítá uzavřít kontrakt i s přechodem na vyšší kubaturu dvěstěpadesátek. Pokud by se změnily podmínky v soutěžích v kubatuře 125, manažer nás bude okamžitě informovat a kontrakt s Petrem hned uzavřou. Máme domluvený společný trénink hned zjara o některém víkendu a 2. dubna trénink v Lipsku.“

Pocit křivdy ovšem zůstává. „Shodli jsme se, že je to nespravedlivé a lumpárna,“ rozhořčí se otec chabařovického závodníka. „Juniorští jezdci z Německa a Polska u nás závodí se zahraniční licencí a Češi u nich nemůžou závodit ani s mezinárodní licencí. Jezdců je málo, a místo aby se mládež v tomto krásném a náročném sportu podporovala, aby poznávala nové prostředí a dráhy a současně sbírala zkušenosti, hážou se jí klacky pod nohy.“

Účast v Rovně je pro Petra Markem cílem také letos | foto Petra Zahradníčková

Petr Marek se za uplynulou sezónou může ohlížet se spokojeností. „Když bych to mě, byl jsem s výsledky Petra spokojený,“ souhlasí jeho tatínek. „Motorky byly na sto procent připravený a Petr vždy na dráze dravě bojoval se svými soupeři s cílem projet mávajícím praporkem bílo černé šachovnice jako první. Cílem nové letošní sezóny je odjet všechny závody v českých šampionátech na krátké i klasické dráze, a pokud vše klapne, naším přáním je získat titul mistra republiky. Jeden z cílů je i kvalifikovat se do nominace české reprezentace na světové a evropské poháry v srpnu v Rovně.“

Petr Marek se nemůže dočkat nové sezóny | foto Karel Herman