Je to na bednu!

St. Macaire – 18.června
Příprava na zlatou trofej FIM 125 ccm pokládanou za neoficiální mistrovství světa v Saint Macaire začala ihned po poháru UEM, neoficiální mistrovství Evropy, v Morizes, který se jel 1. května, a kde obě naše motorky Shupa s Míšou a Michalem bojovaly ve finále.


Příprava: žádná nuda
V přípravě jsme měli nakonec čtyři kompletní motorky. Dvě a jedna náhradní na velkých kolech a dále jeden stroj pro Patrika Mikela na malých kolech a motor pro Zdeňka Holuba. Takže jsme se rozhodně nenudili.

Po kontrole motorů, doladění rozvodů a komprese jsme se rozhodli využít kontrolního měření na motorové brzdě. Zde jsme prověřovali nastavení zapalování a délku výfukového potrubí. Na brzdě byl motor pro Michala Škurlu a dostával pěkně zabrat, což se pravděpodobně později projevilo při závodech v St. Macaire. Pozitivní výsledky z brzdy jsme se rozhodli použít na všech pěti strojích.

Před odjezdem proběhlo několik testovacích ježdění, kdy se dolaďovaly převody, nastavení
zapalování atd. a Patrik se Zdeňkem si zvykali na nové stroje a styl jízdy.

Trénink: brouk v hlavě
Program v St. Macaire zahájily tréninky a probíhaly za vedení a rad Zdeňka Schneiderwinda.
Míša Krupičková byla v pohodě – v podstatě jí šlo jen o to aby si ostatní závodnicí zvykli dívat se na její záda.

Michal Škurla dolaďoval rozety a vše bylo OK až do posledního tréninku kdy do depa přitlačil stroj s prasklým karterem. „ Slyšel jsem ránu a přestalo to jet“ – nasadil brouky do hlav Shupateamu. Takže bylo jasné, že do boje půjde rezervní stroj, který se připravoval souběžně.

Patrik Mikel jezdil v takových náročných podmínkách poprvé a bral to nesmírně vážně již od tréninku a pečlivě s tátou ladili rozety a nastavení stroje.

Zdeněk Holub odtrénoval v pohodě hlavně také díky zkušenostem táty. I na jeho motorce, kterou si postavili ze Shupa rámu zapůjčeného SCM, jsme provedli podle výsledků z brzdy poslední úpravy na výfuku.

Pauza před závodem: žádný klid před bouří
Mezi dopoledním tréninkem a závodem, který začínal ve dvacet hodin byla dlouhá pauza. Tu jsme pod dohodě s Jardou Krupičkou využili pro zabudování jeho motoru Shupa místo poškozeného Michalova, tak aby byla opět připravená náhradní motorka, což bylo určitě důležité pro zvýšení pohody v celém našem týmu.

Michalův nový stroj byl doupraven dle původního (převody, výfuk, zapalování). Přípravy na závody pak byly dokončeny běžným servisem pneumatik, filtrů, řetězů atd…

Základní rozpis závodu: technický doprovod v pohodě
Trochu poklidná atmosféra se rozplynula ihned po začátku rozjížděk. Adrenalin si ale naštěstí užívali více jezdci a technický doprovod jen doléval palivo a řešil údržbu.

Míša vyhrála první jízdu, což jí určitě uklidnilo a v následujících dvou byla dvakrát druhá. To jí bohatě stačilo, aby se jako první již v půlce základní části kvalifikovala do finále A.

Michal byl ve své první jízdě na třetím místě a dva body mu určitě na klidu nepřidaly. Patrik a Zdeněk jeli ve své první rozjížďce spolu a rozdali si to o druhou příčku, kterou pro sebe rozhodl lepším finišem Patrik.

Druhé kolo rozjížděk rozjasnilo tvář Michala , který si vítězstvím pomohl již na šest bodů. Patrik bojoval statečně v nabité rozjížďce ale těsně o body přišel. Zdeněk vybojoval jeden bodík. V sedmé rozjížďce výborně odstartoval Patrik Mikel , ale první zatáčka se stala osudnou pro jednoho z favoritů Sandro Wassermana a Meirona Hermese. Po vzájemné kolizi oba spadli a jízda byla přerušena pro zásah zdravotníků. Patrik si při obnoveném startu a jízdě ve třech dojel pro dva body a jistotu finále B.

Poslední devátá rozjížďka měla rozhodnout o osudu Michala Škurly a Zdeňka Holuba. Michalovi se začali dařit starty a tak dovedl Shupu s jistotou na prvním místě a na druhém místě si jistotu finále B vybojoval Zdeněk, který se očividně stále zlepšoval.

Finále: drama až do konce
V obou finálových jízdách jsme tedy žhavili po dvou želízcích. Finále B pro sebe suverénně rozhodl a celkové šesté místo vybojoval Zdeněk Holub. Dosáhl tak svého zatím nejlepšího výsledku kariéry. Patrik v béčku bojoval až do konce a držel se balíku za Zdeňkem, aby nakonec pobral deváté místo. Pro Patrika jako perspektivního stopětadvacítkáře také vynikající výsledek a spousta zkušeností do dalších závodů.

Finále „A“ bylo v sestavě: Dubernard – Francie, Hummel – Holandsko, Wenninger – Německo, Krupičková a Škurla – ČR. Fatálně začalo ke zklamání domácího publika pro Dubernarda, kterému na startu odešel motor.

Michal se držel dobrých startů a tak v první zatáčce vedl před Hummelem a Míšou. Hummel začal postupně na Michala útočit, až se mu v předposledním kole povedlo dostat se před něj a dojet si pro titul mistra světa. O pořadí na stupni vítězů rozhodl těsný dojezd Míši, která Michala předstihla dravou jízdou, jíž si získala za celý večer francouzské diváky a vybojovala druhé místo.

Shupateam: velké zadostiučinění
Pro Shupateam byl večer 18. června 2011 velkým zadostiučiněním a radostí z úspěchu našich jezdců a motocyklů. Když jsme loni vyráželi do Loppersumu na první závody s továrními motocykly a pocitem, zda dokážeme využít mimořádného talentu Michala Škurly a Ondřeje Smetany a začali jsme se měřit se světovou konkurencí, přes částečný úspěch to pro nás byla především lekce, že v přípravě nelze nic podcenit.

Štěstí přeje připraveným a tentokrát jsme měli připravené jak jezdce tak motocykly. Děkujeme všem našim závodníkům za propagaci našich strojů , všem kteří nás podpořili při přípravě i na samotných závodech a Michalu Škurlovi a Zdeňkovi Holubovi přejeme hodně úspěchů ve vyšší kubatuře.

Foto: Martin Šůs