Rostock – 9. prosince
Oslavil padesátku a užuž podléhal splínu. Filozofoval na téma pokračování své kariéry, přičemž vedle svého věku na misky vah házel také koronavirová opatření, která loňskou ledařskou sezónu zničila účinněji než obleva. Jenže tlustá čára černým fixem se v curriculum vitae dělá těžko. Makal na své postavě, a když se ozvali přátelé s nabídkou švédského soustředění, připravil motocykl a navařil dobroty. A tak se Martin Běhal dnes v noci na obřím trajektu přeplavil přes Baltské moře do švédského Trelleborgu s vidinou deseti ledových dnů, jelikož doma v Chrastné si letos zřejmě ani neškrtne.
„I já mám určitej kus viny,“ vzpomíná Martin Běhal na sobotní evropský šampionát v Tomaszi Mazowieckem, kam přijel v úloze mechanika Lukáše Hutly. „Ruku na srdce, asi jsem byl nervózní, že se musí udělat výsledek. Je to škoda, jak to dopadlo, jeli jsme tam s velkými plány, mohlo to bejt jinak.“
V dalších dvou týdnech si však severočeský ledař nebude oblékat montérky, nýbrž závodnickou kombinézu. „Loni jsem tomu přestával věřit kvůli covidu i věku,“ připouští své myšlenky na odchod z ledařských oválů. „Tak to je. Chtěl jsem končit, ale letos se Jirka Wildt domluvil s Frankym Zornem a to mi vlilo zase krev do žil.“
V Osečné se tím pádem pracovalo nejen v dílně, ale i v kuchyni. „Mám občerstvení pro přátele,“ usmívá se Martin Běhal. „Akorát jablikoně jsou pro Růžana. On chce žít do tři sta patnácti let, tak nejí živočišnou stravu (smích).“
O dobrou zábavu ve Švédsku bude evidentně postaráno, o ježdění ani nemluvě. „Z Trelleborgu vyrážíme směr Ervik,“ popisuje Martin Běhal plány české výpravy. „Tam bude na stadiónu trénink v sobotu a v neděli. Pak se přesuneme k Frankymu do Strömsundu. Jedu si zajezdit.“
Na pouhý trénink však Martin Běhal vzal přípravu náramně vážně… „Držím dietu, shodil jsem asi patnáct kilo,“ pochlubí se. „Zkoušel jsem si kombinézu a páteřák dám dovnitř. Chci si pěkně zajezdit, mám to rád. Nejhorší je, že to nebude zúročený.“
Jaké jsou příčiny takového pesimismu? „Na Chrastný je led, ale asi se nedohodneme s místní rybářskou organizací,“ vraští čelo. „V Hamru nevím, jak to bude. Nevím, jestli bude mistrák. V padesáti letech není co plánovat. Jasně někteří jezdí do šedesáti jako Stefan Svensson, ale ti mají podmínky.“