Mořina – 12. června
Druhého ročníku zlatého poháru FIM v kubatuře 250 ccm ve švédském Norrkoepingu ae příští měsíc zúčastní tři čeští závodníci. Zatímco Eduard Krčmář a Michal Průcha zažili už loňskou premiéru ve Slaném, Ondřej Smetana bude na slabším stroji závodit poprvé. Magazínu speedwayA-Z se svěřil se svými dojmy.
Pražský závodník si dokonce vyzkoušel dvěstěpadesátku v přímé konfrontaci s půllitrem. minulou sobotu v Chabařovicích odvedl Dominika Hinnera. Při tréninku na pražské Markétě mu silnější stroje ujížděly po rovinkách, přesto jednou porazil Michala Škurlu.
„Pro závodníka je to úplně stejný styl jen s rozdílným výkonem,“ líčí rozdíly mezi oběma stroji. „Na dvěstěpadesátce si dovolím víc vjet do materiálu, hodně zasednout nebo jet kousek od prken. Asi největší rozdíl je ve startu. Na půllitru musím páčkovat, abych si to nehodil za ucho, ale na dvěstěpadesátce musím páčkovat, aby se to rychlejc´ rozjelo. Ta motorka nemá takovou sílu, na rovince a po startu je pomalejší než velká. Hodně mi ale pomohla. Za těch pár tréninků jsem se na ní hodně naučil, teď to jen všechno přenést na pětistovku a bude to super.“
Švédsko se však kvapem blíží… „Už se připravujem´,“ reaguje Ondřej Smetana. „Jedeme tam ani ne za měsíc. převody a předstih jsme doladili v Chabařovicích, už to jede dobře. Necháváme dělat motory u Oldy Řezníčka, tak to pojede ještě líp. Už jsme skoro připraveni, jen se musím ještě pořádně naučit starty. Jedeme tam ve třech, já, Eda a Michal Průcha, snad uděláme dobrej´ výsledek. doufám, že vydrží motory, každej´ tam jedeme jen s jedním.“
A co nový tlumič výfuku na dvěstěpadesátce? „Podle mě tam není tak velkej´ rozdíl mezi výfukama oproti pětistovce,“ přemítá Ondřej Smetana. „Výfukem je to ještě horší, hodně se ty motory přehřejvaj´. Snad nebude v tom Švédsku takový vedro.“
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II) a Jiřina Šifaldová