Míšeň – 16. dubna
V sobotu za umělého osvětlení měl svou letošní mezinárodní závodní premiéru čerstvě patnáctiletý Eduard Krčmář, tým utvořil společně s Michalem Dudkem. Do Míšně měl také přijet Roman Čejka, ale zdravotní a technické potíže mu nedovolily se tohoto mítinku zúčastnit. Jako čtvrtý Čech byl nominován na rezervu mladičký Zdeněk Holub, který měl hned po třetí jízdě šanci předvést německým fanouškům své umění.
Przemyslaw Dadela měl totiž v této rozjížďce pád a s bolestmi zad a ruky byl převezen do místní nemocnice. Mezinárodní závod začal excelentním nástupem jezdců po vzoru Grand Prix. Sedm států – týmů po dvou závodnících dostalo určený název týmu, za který bude závodit, na Českou republiku vyšel Citroen, Německo – Mercedes, Švédsko – BMW, Holandsko – Ford, Rakousko – Renault, Polsko – Mazda, Dánsko – VW – Audi.
S alegorickými vozy vyjeli i závodníci představit se a přivítat s diváky, kterých bylo dostatečně.
Hned první rozjížďka naznačila, kdo bude určovat tempo a byl jím Ronny Weis, který v tandemu s Marcelem Helferem hned získal pět bodů pro svůj tým.
Po slibně rozjeté první jízdě českého týmu následovala druhá, smůlovatá. A to pro Michala Dudka, který pro technickou závadu nedojel. Tato ztráta však byla pro náš tým osudová, jelikož s rozdílem jednoho bodu obsadil čtvrté místo zásluhou dvanáctibodového Eduarda Krčmáře. Bylo to pouze s rozdílem jednoho bodu oproti Dánsku. Michal Dudek vybojoval nakonec pět bodů a Zdeněk Holub jako náhradník za zraněného Poláka urval 1 bod.
Do Německa byl také pozván Speedwayclub Chabařovice se třemi začínajícími jezdci na 125ccm ve složení Jakub Ondroušek, Filip Šifalda a Zdeněk Halasz, kteří se měli společně po boku místního Richarda Geyera ve čtyřech rozjížďkách utkat o trofeje, které pro ně organizátoři připravili v podobě vavřínových věnců, ale samotná účast na takové akci je pro ně velkým zážitkem i odměnou.
V těchto rozjížďkách určoval tempo nejstarší z účastníků a to: místní Richard Geyer, kterému vůbec nevyšly starty. Při nich exceloval mladičký Filip Šifalda, ale posléze náskok neudržel a první a druhou pozici zanechal soupeřům, kterým byl určitě Jakub Ondroušek. Ten všechny jízdy velmi těsně následoval zkušenějšího Richarda Geyera a za svůj výsledek se určitě také nemusí stydět.
Startovní pole uzavíral Zdeněk Halasz, za svoji účast byl také oceněn malou pozorností od organizátorů.
8. Autohaus Cup:
1. Mercedes Widmann | 27 | Ronny Weis 18 – Marcel Helfer 9 |
2. BMW Riller a Schnauk | 24 | Daniel Gunnestad 10 – Alexander Edberg 14 |
3. VW/Audi Lassotta | 18 | Patrick Tarp 8 – Thomas Sörensen 10 |
4. Citroen Schade | 17 | Michal Dudek 5 – Eduard Krčmář 12 |
5. Ford Grassel | 16 | Henry van der Steen 13 – Dennis Helfer 3 |
6. Renault Peschel | 14 | Daniel Gabmaier 1 – Fritz Wallner 13 |
7. Mazda Thiemig | 10 | Przemyslaw Dadela 0 – Mateusz Borowicz 9 |
res Zdeněk Holub 1 |
Závod 125 ccm:
1. Richard Geyer | 12 |
2. Jakub Ondroušek | 8 |
3. Filip Šifalda | 4 |
4. Zdeněk Halasz | 0 |
Foto: Jiřina Šifaldová