Lišov – 4. února
Jižní Čechy jsou územím mnoha přírodních krás, které šikovní lidé v průběhu staletí vyšperkovali skvělými stavebními památkami. Z hlediska pořádání plochodrážních závodů se však v současnosti neposkvrněným územím. Už pět let uplynulo od ledařského šampionátu v Českých Budějovicích, při jehož pořádání riskoval Zdeněk Simota starší i vlastní kalhoty. A stejně dlouho se nekonala ani zimní show Klabo Teamu, kterou naposledy zažil přenádherný Český Krumlov. Magazín speedwayA-Z ovšem své čtenáře přesvědčí, že se tu daří šroubkům. Jan Holub prostřední nabízí netušené možnosti.
Zná to snad každý plochodrážník, který si pneumatiky osadil samořeznými šroubky a vyrazil na první vhodnou zamrzlou plochu. Problémy s rybáři, že jim budí ryby spící pod ledovou hladinou, či rádoby ochránců přírody, jichž je u nás více než dostatek. Co na tom, že v Saalfeldenu se může závodit na louce mezi alpskými velikány a že ve Švédsku dostala plochá dráha svého času od ekologů cenu za kladný vztah k životnímu prostředí?!
Když nenarazíte na podobné jedince, přijde vám vynadat farmářka, že jí hluk motoru plaší koně, jak o tom vyprávěl Zdeněk Schneiderwind mladší. Nic takového na rybníku Dvořiště, jenž svou rozlohou obsadil čtvrté místo v Čechách a leží pět kilometrů od Lišova, nehrozí.
„Máme povolení na něm jezdit a chu s věčnou žízní,“ říká Jan Holub toho jména druhý, aniž by si odpustil obvyklé žertování. „Bylo by možné tady podniknout závody na šroubečkách, ale musí se závodníčkové dohodnout, dokud je led. Za body nic není, vše je na vlastní náklady. Jsme schopni vše připravit na tuto nebo příští sobotu, jen s metylem je to slabota, musel by mít každej‘ svůj.“
Zájemcům stačí nakontaktovat se s někým z plochodrážního klanu Holubů. Pro přespání se doporučuje vlastní spacák. Občerstvení je možné na místě ve Slověnické hospůdce.
Foto: archív Jana Holuba