Andrej Diviš měl v ledové vodě své předchůdce

Traduje se, že za starých časů bylo všechno lepší. I ty zimy. Prý mrzlo, jen praštělo. Jenže nic není nikdy ideální, ani černobílé a to rovněž v otázce ledové ploché dráhy. Vždyť i pražský Jawa klub, když vyhrál svůj boj s úředním šimlem, musel v šestatřicátém odvolat ledy v Jevanech nejen v řádném lednovém, nýbrž i náhradním únorovém termínu kvůli oblevě. Ostatně ani Suzuki Samurai Andreje Diviše nebylo prvním vozidlem, pod nímž se prolomil led při stavě ledového oválu.

 

Suzuki Andreje Diviše po vytažení z chocenického rybníku

Rybníky v okolí Záhlinic si v půli osmdesátých let vyhlédli březolupští plochodrážníci Jan Jaša, Miroslav Škubal a Pavel Mále. Na trénink se přišli podívat rovněž kluboví funkcionáři. Při vyhrnování sněhu všem přišla pomoc ze strany místního družstevníka, který si na svůj Zetor připevnil shrnovací radlici.

Jenže akce nedopadla dobře a traktor skončil v ledové vodě. Její hloubka naštěstí nebyla velká, nicméně vysušení a odbahnění stroje si nějakou tisícovku přece jen vyžádalo. Andrej Diviš o tom musí ostatně vědět svoje. Svůj džíp musel předminulý víkend vylovit, odbahnit a vyměnit náplně. Navíc u vozu odešly řídící jednotka a rozdělovač a vyměnit bylo potřeba i boční okna.

Družstevní traktor utopený v Záhlinicích před pětatřiceti lety

Foto: archív AMK Březolupy a Andrej Diviš