V sobotu se v Plzni uskuteční semifinále mistrovství světa juniorských družstev. Z úhlu pohledu dnešního diváka by se mohlo zdát, že se česká plochodrážní mapa rozšíří o další město, které se stane pořadatelem světového šampionátu. Omyl, stadión na Borech se před padesáti letech otevřel kvalifikačním podnikem mistrovství světa družstev, který měl napřesrok svou reprízu.
Vítězem v kvalifikačním kole mistrovství světa družstev na plochých drahách
ČSSR postupuje do finále ve Švédsku
Přichází krásný a nezapomenutelný okamžik. Za zvuků čs. státní hymny vystupuje československá státní vlajka na stožár vítězů! Družstvo ČSSR zvítězilo v kvalifikačním kole mistrovství světa družstev a postupuje do finále ve Švédsku. Radost a pohnutí střídají pocity hrdosti: českoslovenští jezdci a čs. stroje triumfovali, a obohatili tak listinu úspěchů naší tělovýchovy!
Nedělní odpoledne v Plzni bylo pro naše motoristy a obdivovatele tohoto sportu skutečným svátkem. Reprezentační plochodrážní družstvo Československa bojovalo zde s nejlepšími plošináři NSR, Rakouska a Holandska o postup do „švédského“ finále a zvítězilo nádherným a přesvědčivým způsobem. Úspěch vyniká tím více, že družstvo NSR patří mezi elitu a jeho vedoucí jezdec Hoffmeister je ve svém oboru skutečným mistrem. Také Rakušané jezdí velmi dobře, jmenovitě Bõssner. Neznámou v této rovnici byla trojice holandských závodníků. I když jezdili jen tři a skončili jako poslední, přece jen výkonem příjemně překvapili. Skvělý, bojovný a taktický výkon našich jezdců nenechal již po osmé jízdě (závod se jel na 16 jízd) nikoho na pochybách, že vítězství bude tentokrát patřit nám. To se skutečně splnilo.
Družstvo ČSSR vedené trenérem zasloužilým mistrem sportu Lucákem získalo 47 bodů, NSR 26 bodů, Rakousko 13 a Holandsko 8 bodů. V šestnácti jízdách naši v 15krát zvítězili a jen jednou byli druzí. Za první místo v každé jízdě získali tři body a za jedno druhé místo 2 body. Velmi dobře obstály i stroje československé výroby ESO. Soupeři jeli na strojích Jap, které měly časté defekty.
Pořadatelem závodů byl ústřední Automotoklub a provedením byl pověřen Automotoklub Svazarmu Plzeň. Úkolu se zhostil na výtečnou. Slavnostně vyzdobený stadión, nově postavené tribunka a slavnostní nástup všech závodníků doplnily důstojný rámec závodů, kterým přihlíželo 10.000 diváků.
Pravda 2.8.1960
Debut naší reprezentace skončil dokonalým triumfem, nebo jsme vyhráli patnáct ze šestnácti rozjížděk! Jediným jezdcem, který tenkrát na Borech poznal hořkost porážky, byl Antonín Kasper, jenž se ve své poslední jízdě musel sklonit před nejlepším Němcem Josefem Hoffmeisterem, který měl v té době na svém kontě již tři starty ve finále MS jednotlivců ve Wembley, o čemž se komukoliv z Čechů mohlo tenkrát jen zdát. Jinak Stanislav Svoboda, František Richter a Luboš Tomíček proměnili všechny své starty ve vítězství,takže náhradník Jaroslav Machač vůbec nemusel vyjíždět z depa.Před závodem se český tým obával západních Němců, leč tyto obavy se nakonec ukázaly být liché, nebo jejich výběr stavěl především na zmíněném Hoffmesterovi, který jak se záhy ukázalo byl – až na jednu výjimku – porazitelný. Rakousko a Holandsko úspěšně sehrály role outsiderů; Holanďané dokonce přijeli jen se třemi závodníky.