Mlčechvosty – 7. června
Stopětadvacítky se za rok existence svých mistrovských závodů staly samozřejmou součástí české plochodrážní scény. Bitvy nejmladších adeptů plochodrážního řemesla nadchly leckterého příznivce, protože nedostatek koní ve srovnání s plnokrevnou pětistovkou jsou eliminovány velkou bojovností a neuvěřitelným množstvím předjížděcích manévrů. Pojďme se však na stopětadvacítku podívat z technického úhlu pohledu. Svůj stroj čtenářům magazínu speedwayA-Z představí Pavel Pučko, úřadující mistr republiky.
„Na motocyklu používáme originální díly,“ popisuje Pavel Pučko. „Jedinou změnou je, že na závody za účasti Němců máme připraven karburátor Mikuni. Je to karburátor s plochým šoupátkem a má prudší nárůst výkonu. Na naše mistráky ho zatím nemůžeme používat kvůli nařízení, že musí být originální karburátor. V Německu ale s Mikuni jezdí všichni. A bez toho se s nimi nemůžeme srovnávat. Zásadně už sedm let používáme oleje Castrol.“
A jaké motivy vedly Pavla Pučka k barevnému designu stroje? „Mám dominantní modrou se žlutými a černými doplňky,“ líčí mistr republiky. „Na černé nejlíp vynikne logo sponzora, firmy MT Troliga z Prešova (Marián Troliga je bývalý výborný československý závodník se silničními motocykly – pozn. redakce).
Pavel Pučko nosí přilbu Lazer, chrániče Fox, kalhoty M-cax, dres Acerbis, brýle Smith a Uvex a boty Daytona. „Lépe se cítím v motokrosovém oblečení,“ vysvětluje bývalý motokrosař. „Jsem na něho zvyklý.“
Technická data Jawa Junior 125:
motor: | čtyřtaktní jednoválec chlazený vzduchem, 1 x OHC |
vrtání: | 56,5 mm |
zdvih: | 49,5 mm |
maximální výkon: | 9 kW při 9000 ot/min |
palivo: | benzín Shell Racing 99 |
šasi: | svařovaný trubkový rám z chrom-molybdenových trubek, rozvor 1275 mm, výška sedla 730 mm |
hmotnost: | 80 kg |
Foto: Pavol Pučko