Londýn – 22. února
Po úspěšných testech v loňské sezóně budou letos motocykly všech účastníků série velkých cen vybaveny transpondéry s elektronickým systémem, který určí pořadí, v němž v každé rozjížďce projedou cílem. Technologie, která je v plochodrážní branži novinkou, disponuje rovněž ambice zvýšit podívanou během pátečních tréninků. Kdo totiž bude nejrychlejší, bude si volit své startovní číslo na sobotu jako první.
„Měření časů je klíčová část mnoha motoristických disciplín,“ říká Torben Olsen, výkonný ředitel BSI Speedway. „Proto jsme potěšeni, že budou pro rok 2019 zavedeny i do Speedway Grand Prix, jednak pro řešení těsných průjezdů cílem, jednak pro zavedení soutěživého způsobu pro přidělení startovních drah.“
Každý závodník dostane během volné části pátečního tréninku možnost absolvovat čtyři tréninkové jízdy ve skupinách třech závodníků. Pořadí, v němž se borci objeví na ovále, nebude dáno pořadím v šampionátu, nýbrž bude stanoveno FIM. Tyto časy poté stanoví pořadí v kvalifikaci, když nejpomalejší závodník pojede první a nejrychlejší poslední.
Borci se na oválu objeví jednotlivě, aby ve stanoveném času absolvovali co největší počet letmých kol. Pokud se šachovnicová vlajka objeví dříve, než projedou cílovou rovinkou, mohou samozřejmě dokončit okruh. Nikdo z jejich doprovodu přitom nebude smět dovnitř dráhy a rovněž nebude povolena výměna motocyklu, jakmile závodník vyjede na ovál. Pakliže zastaví vinou technické závady, další šanci již nedostanou.
Na základě pořadí časů si budou závodníci losovat svá čísla na sobotní večer, ten nejrychlejší samozřejmě jako první. Pakliže se někdo nezúčastní kvalifikace, musí spoléhat na tradiční los pod taktovkou prezidenta jury.
Foto: Karel Herman