Petříkovice – 28. dubna
Jeho sezóna začala skvělými výkony ve švédské lize a postupem z finského Ylitornio do finálového seriálu ledařského mistrovství světa. Jenže prakticky současně přišly problémy se zády, které jej stály podnik v Astaně a český nároďák možná i medaili v Šadrinsku. Každopádně se mu dařilo i poté v šampionátech Evropy i světa, až na jednu výjimku a sice poslední závod zkraje dubna v Heerenveenu. Jan Klatovský se magazínu speedwayA-Z svěřil, že je ale s letoškem v zásadě spokojen.
Při posledním dvojzávodě v Nizozemí českého šampióna bohužel provázely pády. „Když píská ženská, je to katastrofa,“ nešetří Jan Klatovský kritikou a vrací se k sobotnímu klání. „Dvě jízdy dobrý. Ve třetí jsem dostal ránu od Niclase. Roztrhanej‘ rukáv od jeho rámu a ona vyhodí mě! Pak mě to koplo pod Simona, sklouznul jsem se pod něj. Poslední jízdu rezervka a přestalo to jet.“
Nedělní závod v Heerenveenu však Jan Klatovský nedokončil. „První dvě jízdy šly,“ kvituje dvojici druhých míst. „Pak jsem šel na držku. Dostala se mi do kola noha, mám teď ortézu, protože mi to potrhalo vazy. Nechtěl jsem sundat botu, doktoři ale chtěli. Koukli se na to a konec sezóny.“
Jan Klatovský však stejně už nemohl dohnat desátého Jimmyho Olsena a na druhou stranu dvanáctý Stefan Svensson měl také nepřekonatelnou ztrátu. „Chyběla Astana a Berlín mi nevyšel,“ bilancuje své jedenácté místo v závěrečné klasifikaci. „Celou sezónu byly pády, nešťastný pády. Kdyby to Ylitornio nebylo… Ale dal jsem se do kupy a už na Evropě jsem byl konkurenceschopnej‘ Rusům na jejich ledu.“
Klasická sezóna prakticky teprve odstartovala, avšak ledaři mají před sebou letní přestávku. „Pro příští rok to postavím jinak, ale s letoškem jsem spokojenej‘,“ uvažuje Jan Klatovský. „Zatím je čas, ale příští měsíc odjedu do Švédska makat. Plán je zůstat tam deset tejdnů, ale musím fungovat i v Čechách.“
Kromě práce a vydělávání peněz chce Jan Klatovský rovněž pilovat fyzičku. „Bude motokros,“ plánuje. „Chci si vzít krosku i do Švédska, brácha má v okolí čtyři motokrosový dráhy. Člověk chce, musí na tom sedět, jinak to nejde. Podepíšu zase Rospiggarnu na další rok a pak uvidím, co se světem. Jsou to čím dál větší náklady, když daj‘, že do Astany musíš autem, i když se ještě přesně neví, co vlastně bude.“
Foto: Karel Herman a GoodShoot/Reygondeau