Kajlovka – 21. února
Minulý měsíc se přesvědčil, že mu učitelé ve škole při vysvětlování pravidel akustiky rozhodně nelhali. Nicméně na jeho obhajobu je nutno dodat, že v halovém závodě za sebou ještě žádného soupeře neměl. Po pádu mu však Jacob Bukhave sebral nejen poslední bod, ale především i v konečném důsledku postup do malého finále. Patrik Búri se magazínu speedwayA-Z svěřil, že by se v sobotu v Chemnitzu či v neděli v Drážďanech postupu ze základní části nikterak nebránil.
„Doufám, že neudělám žádnou chybičku,“ říká. „Naposledy jsem to v Jonsdorfu pokazil v první jízdě. Ten hluk mě rozhodil a zbytečně jsem se vykolejil. Poprvé jsem na ledě před někým vedla a hala to zkreslovala.“
Přitom Patrik Búri byl v Jondorfu o poznání lepší než při své listopadové premiéře ve Freitalu. Nebýt osudného pádu v rozjížďce s číslem jedna, šel do malého finále a Jacob Bukhave by byl mezi těmi, co vyklízeli improvizované depo před halou. Paradoxně onen nešťastný bod dostal do jízdy o čtvrté místo právě dánského závodníka, který na hranici regulérnosti v první zatáčce odstavil Zdeňka Holuba.
Ještě předtím stačil odvést Wojciecha Lisieckeho, jenž o malou chvilku dříve prohrál rozjezd se Sergejem Malyševem o postup do velkého finále. Právě polský závodník, jehož otec Romuald byl v Jonsdorfu náhradníkem, bude tentokrát chybět. Jak v Chemnitz, tak v Drážďanech jej zastoupí Holanďan Buddy Prijs. Ten se již v minulosti v seriálu Drift-On-Ice objevil a čeští diváci jej znají z předloňského účinkování v našem přeboru.
Ale zpátky k Patriku Búrimu… „Jestli bude malé finále, tak to bude super,“ brousí si zuby. „Uvidíme, budu se snažit jet co nejlépe, hlavně ze startu. Ten je tam nejdůležitější. Motorku mám připravenou, takže uvidíme o víkendu.“
Víkendová série Drift-On-Ice:
sobota: | závod v hale Eissportzentrum v Chemnitz na Wittgensdorfer Straße 2a začíná úderem osmnácté, přičemž trénink je na pořadu o dvě hodiny dříve |
neděle: | podobné časové schéma má i závěrečný mítink letošní série v drážďanské Energieverbund Arena s tím rozdílem, že závod startuje již ve čtrnáct nula nula a trénink ve dvanáct |
Foto: Karel Herman a Antonín Škach