Pardubice – 14. října
Ostrá závodní sezóna pětistovek v Čechách skončila posledním kolem středoevropského poháru MACEC Cup předminulou sobotu v Pardubicích. V závodě se českému publiku vůbec poprvé představily dvouventilové motory Jawa, které využívají komponentů z ledařských pohonných agregátů. Čtyři rozjížďky přinesly časy o necelé půldruhé sekundy na kolo pomalejší než hlavní závod. Názory samotných závodníků na model, který letos absolvoval seriál Nice Cup v Polsku, však rozhodně negativní nebyly.
Hynek Štichauer se soustředil především na své vítězství v samotném MACEC Cupu a tak se s dvouventilem spustil na ovál jen dvakrát. V obou případech však dojel do cíle jako první. Přesto však zůstával skeptický.
„Není to správný svezení,“ svěřoval se. „Motorka vibruje, je v tom šíleně těžkej‘ píst. Nápad je to dobrej‘, ale neumím si představit, že by se to jezdilo místo čtyřventilů. V první jízdě jsem to měl úplně hrozný, pak jsme ale dali lehčí převod. Ale kdo nic nedělá, nic nezkazí, v Polsku na tom odjeli celej‘ seriál…“
Michal Škurla vyhrál obě jízdy, v nichž se Hynek Štichauer neobjevil. Poprvé prohrál jen s Pardubičanem, ve čtvrté jízdě se před ním v cíli objevil ještě Filip Hájek.
„Je to slabší než čtyřventil, ale jinak to jezdí normálně,“ nechal se slyšet. „Je to o něco pomalejší, kdyby měli všechny stejnou motorku, šlo by na tom závodit. Ten Nice Cup je dobrá věc, může to bejt‘ zajímavý.“
Myšlenka na závodění ve stejných podmínkách, díky níž dvouventilové Jawy vznikaly, oslovila také Filipa Hájka. Ten se v Pardubicích musel potýkat s problémy technického rázu. Upadl mu šteft ze spojky, pak se mu ukroutil šroub na sedle. Ve čtvrté jízdě však získal skalp Michala Škurly.
„Je to trošku mdlý od startu,“ popisoval chování motocyklu. „Ale když je dráha tvrdá jako tady, je to dobrý. Kdyby všichni měli stejnej‘ motor, dá se s tím závodit.“
Foto: Karel Herman a Mirek Horáček