Bernardov – 2. září
Finále mistrovství republiky jednotlivců vyvrcholí dvojicí podzimních závodů v Divišově a v Březolupech. Favorit se zdá být jasný, jelikož Václav Milík již třetím rokem v nejstarším motoristickém šampionátu naší země neztratil ani bod. O pátý titul v pořadí by jej však mohl připravit seriál velkých cen, kam byl dodatečně nominován jako stálý náhradník, a jehož zastávky ve Stockholmu a Toruni se termínově kryjí s mistrovstvím republiky. Sám pardubický kapitán se magazínu speedwayA-Z svěřil, že na rozdíl od loňska dostane přednost světové klání, protože divoká karta na sezónu 2018 by z něho učinila nejšťastnějšího člověka na modré planetě.
Jaký je Váš názor?
„Jestli bych měl jet Grand Prix, jedu Grand Prix, ne mistrovství republiky,“ říká Václav Milík jednoznačně. „Nepovedlo se mi challenge v Rusku, kdybych dostal divokou kartu, bojoval bych, abych se v seriálu udržel a bojoval o medaile. Je to ale dlouhá práce.“
Loni však byl přístup pardubického závodníka opačný, byť svou úlohu, proč startoval v domácím šampionátu místo velkých cen sehrály i logistické důvody. „Chci jít naproti BSI ve všem naproti, aby šli naproti i oni mně,“ netají se. „Kdybych jezdil celej‘ seriál Grand Prix, byl bych nejšťastnější člověk na zemi.“
Pakliže Václav Milík dostane pozvánku do Stockholmu, do Divišova v roli leadera průběžné klasifikace dorazí Josef Franc. Pražan v dubnové Praze ztratil dva body na Václava Milíka, ale najel bod na Hynka Štichauera a dva na Eduarda Krčmáře.
„Už jsem říkal parnu Moravcovi, že Pepe než skončí kariéru, měl by vyhrát mistrovství republiky,“ usmívá se Václav Milík, že by svou neúčastí ulehčil Josefu Francovi útok na zlomení prokletí věčného vicemistra. „Teď je to skoro můj soused, bydlí v Církvici. Ale kdybych jel mistrovství republiky, zadarmo bych mu to zase nedal!“
Všechno už tu jednou bylo:
Bohatá česká plohcodrážní historie již pamatuje okamžik, kdy leader průběžné klasifikace vinou termínové kolize s finále mistrovství světa jednotlivců. Jak se to roku 1964 seběhlo, vyprávěl sám Jaroslav Volf mladší v historické rubrice magazínu speedwayA-Z.
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV) a archív Jaroslava Volfa