Plzeň – 4. ledna
By se nezávodí, stálým problémem Karla Kadlece je nedostatek času. Vedle práce a přípravy na závodní sezonu zajišuje závody sobě i svým známým, dává dohromady startovní listinu na podniky v Mariánských Lázních a organizuje spoustu dalších věcí. Není proto divu, že svého věrného mechanika Josefa Nového zvaného Tyčka spatřil pouze přes čelní okno svého automobilu, když mu dával přednost na přechodu pro chodce. Nyní však na plzeňského nezmara čeká přece jenom relativně klidnější období. Dnes nastupuje do nemocnice, protože železo fixující zlomenou nohu z Eenrumu 2005 musí ven.
„Je to tam už dva a půl roku,“ vysvětluje Karel Kadlec důvody, proč dnes projde branou plzeňské nemocnice. „Loni v zimě jsem na to neměl čas. Snad to dopadne teď, protože už v půlce března mám závody v Holandsku.“
Čtyřiačtyřicetiletý specialista na dlouhé a travnaté dráhy by vskutku potřeboval, aby měl den alespoň padesát hodin. „Mám toho moc,“ nezastírá. „Dal jsem dohromady Theo Pijpera se Stuhou. Chce být na jejich rámu mistrem světa. Dávám dohromady evropskou sérii veteránů v Mariánkách. A začínáme připravovat mistrovství republiky. Richard Speiser mě prosil, abych mu tady sehnal angažmá. Domluvil jsem mu ho s Petrem Vandírkem ve Mšeně. Chtěl bych taky jezdit s Ríšou Wolffem a Pavlem Ondrašíkem na Grand Prix a brát je i na svoje závody.“
Skvělý vypravěč se však prozatím nedostal ke svým závodnickým plánům. „Pojedu evropskou sérii veteránů,“ prozrazuje svou další akvizici vedle běžného kolotoče dlouhých a travnatých drah. „Organizuje ho John Hartley se svou přítelkyní. Měli by radost, že bych to oživil jako jedinej Čech. Začíná se v květnu v Mariánkách. Jeden závod je v Norsku, ale jinak je všechno blízko. S Václavem Hromasem chceme na tuty závody udělat pořádnej motor. Mám toho v palici dost.“
Magazín speedwayA-Z přeje za všechny své čtenáře úspěšnou operaci a rychlou rekonvalescenci.
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon D Mark II) a Antonín Škach