Jsou věci mezi nebem a zemí

Přelouč – 28. ledna
Průběh závodu v Opatovicích naznačil, že se podařilo vychytat problémy s motory, po dvou druhých místech doladění přední vidlice a následující čtyři vítězné jízdy s postupem do finále naznačily slibnou formu před dalšími závody šampionátu i případnou reprezentaci. Pád z druhého místa ve finále. Stane se…

 

Lukáš Hutla v akci na Větřkovické přehradě

Druhý den v Kopřivnici přijel Luky z tréninkové jízdy rozčarovaný: „Motorka je nějaká divná, nesedí…“

Krapet zajiskřilo. „Co blbneš, včera to jelo jako prase a dneska je všechno jako logo od renaultu?“

Kontrola tlaků v pneumatikách, vidlice. Nic co by bylo špatně. Třetí v první jízdě není žádný trhák, změna převodu a následujících devět bodů ze tří jízd. To by šlo, ale jeden bod z další jízdy ukazuje na zvětšující se průser. Motocykl se  při snaze o rychlejší jízdu vlní jak had. Postup do finále je asi maximem možného.

Start ve finále. Žlutá vnější dráha plná tříště, pod vlivem beznaděje možná rezignace na slušné umístění. Tři drábi z vnitřních postů letí do nájezdu, jezdec ze žluté pozice se hrabe ze závěje tříště, motocykl v zatáčce připomíná loď na vlnách. Nejde závodit.

8Kontrola motocyklu po závodech. Nový tlumič řízení přežil dva závody, při třetím odešel. Jeden z teleskopů  přední vidlice nefunkční. Demontáž vidlice potvrdila nefunkční jeden z teleskopů.

Vidle je po opravě, tlumiče řízení nové značkové. Když se to sere tak se to sere. A na špičkový materiál z vlastních zdrojů nezbývají peníze.

Ale bez toho to nepůjde.

Po opravě a celkové kontrole zbyl čas na otestování motocyklu na dráze v Mělicích. Luky po několika zkušebních kolech: „No, to je úplně jiná motorka.“  Jistý rozdíl v chování tady je. Dokonce značný.

Když už jsme na ledě, otestujeme náhradní motocykl s motorem, který při tréninku na kvalifikaci mistrovství světa ve Švédsku ztratil výkon. Po příjezdu kontrola časování, vůlí ventilů, předpalu,výměna zapalování. Vše OK, jen ta mrcha nejede.

7Po kompletní demontáži jsem na žádný průser nenarazil. Konzultace s pár lidmi, kteří o motorech dost vědí, mě taky neosvítila. Abych něco udělal, jsem vyměnil výfukový ventil s perem – nový za původní jetý pár kol.

A vizuálně i po přeměření bez vady. Záhada. Motor složený i s původním nastavením jsme namontovali do starého rámu na vyzkoušení. Jedem na led do Mělic. Po zahřívacím kole motocykl letí po ledě, paráda. Výkon je zpátky, ale proč?

Dělali jsme, co jsme mohli, Bůh nám pomáhej.

Foto: Karel Herman