Přelouč – 11. ledna
Na tréninkovém kempu ve Švédsku, kterého se zúčastnili oba moji kluci, se jevily připravené motory dost rychlé, po podivné závadě jsem nechal vyměnit ten nejlepší. I náhradní motor paráda. Lukino nominován do kvalifikace mistrovství světa. No to je šance, ale i závazek.
Nová kola, řetězy, kontrola motorů včetně preventivní výměny exponovaných dílů – taková mobilizace tady ještě nebyla.
Podařilo se to, s čím nikdo nepočítal. Zamrzlo a Tonda Klatovský svolal ledařskou bandu na rybník u Jistebnice. Paráda, odzkoušíme připravené motocykly i s náhradním motorem ve starém rámu. A nebudeme přehánět, odzkoušíme a jedeme domů.
První ostrá tréninková jízda potvrzuje, Lukino s Radkem na čele jízdy… Ale jen dvě kola, Lukino vyjíždí z trati a tlačí. Kontrola motoru. Pod víkem hlavy ulomené vahadlo výfukového ventilu. Může se stát.
Změna plánu. Domů se nejede, večer přehodíme náhradní motor. Ten, který měl být nejlepší, s nímž jsem počítal, že ho nasadíme ve Strömsundu. Ale aspoň se odzkouší a zajede.
Člověk míní, Pánbůh mění. Vylízanej‘ a špicovej‘ motor dojel na start první tréninkové jízdy.
A ticho… To by mě jeblo, propad‘ bych se pod led! Do prdele!
Při kontrole motoru pod víkem hlavy, co byste čekali?! Ulomené vahadlo výfuku!
To bych spíš předpokládal, že vyhraju ve Sportce. Za pětatřicet let, co se hrabu v jawských motorech, když nepočítám typy 894 a 895, jsem nezažil ulomené vahadlo. Ale všechno zlé pro něco dobré, ukázalo se, že bez tréninku v Jistebnici by Lukino odjel ze Strömsundu jako outsider. A já bych byl za ještě většího blbce.
Děláme, co můžem, Klabo dodal díly na výměnu. Opraveno, dál je všecko v rukou Božích.
Foto: Martin Běhal ml.