Liberec – 29. prosince
Roku 2018 bude Liberec slavit sto dvacet let stadiónu v Pavlovicích. Bude však co oslavovat? Sláva by mohla proběhnout společně s Bogatyniou. I když nám život komplikují pravidla o pružných mantinelech a zůstává otázka vlastních závodníků, snažíme se všechno řešit.
Liberec + Bogatynia?
Ten, kdo neví, co to je Bogatynia, tak tedy trošku vlastivědy. Je to sice malé hornické městečko, které však vzhledem hnědouhelnému dolu a elektrárně jedním z nejbohatších měst v Polsku. Na jejím území je několik desítek kilometrů tratí pro motokros a enduro. Ale především tady žije spousta nadšenců do motocyklového sportu.
Před Vánoci jsme vyrazili na námluvy na zdejší radnici. Přivítal nás Andrzej Grzmielewicz, burmistr miasta i gminy. Překvapil nás, co všechno ví o žužlu. A vy už určitě chápete, že se tam nejelo pouze na čaj nebo kávu.
Lákavá především minimální vzdálenost od Liberce a hlavně spousta mladých začínajících závodníků. Slovo dalo slovo a napřesrok se má začít. Pozval jsem na stadión do Pavlovic zájemce a uvidíme.
Motocykly se představují
V Liberci se po nějaké době opět ukázal mladý plochodrážník a jeho rodiče mu pořídili motocykl s motorem 125 ccm. Půllitr jsme měli už rok a tak mu scházel jen nový kabát.
V Leszně, kam jsme se vypravili na konzultaci ohledně nového systému mantinelů, se dohodla schůzka ve firmě Maliniak. Zareagovali rychle, mákli a tak se můžete podívat na výsledek na fotografii.
Motocykly tedy na začátek jsou, jak ležák, tak stojáky na vožení. Uvidíme, kolik borců nalákáme a hlavně, jestli budou na flat track nebo plochou dráhu. Na začátek, ať jezdí na tom, co jsou naučení, pak doufám, že postupně na našem stadiónu dokážeme založit tým mladých nadějí.
Dráha je připravena
Bohužel každoročně vymýšlení nových předpisů nás drží při zemi. Jeden rok se musí předělat startovací zařízení, druhý zase někdo vymyslí pružné mantinely. Asi tím, že napíšu, si nepomůžu, ale ty bandy považuju za největší nesmysl, co se nařídil.
Petr Moravec, předseda VV SPD, vysvětluje pravidlo o pružných mantinelech:
„Dotýká se pořadatelů závodů mistrovství světa a Evropy. Tato situace se řeší, už bylo ve hře několik systémů, ale nakonec byl po diskusi vybrán jeden, na kterém má největší zásluhu Věroslav Kollert, který na této problematice úzce spolupracuje s Pavlem Ondrašíkem. Třeba právě Pardubice budou realizovat ten liberecký systém.“
Přesto se povedlo zhotovit vzorek, který by se mohl u nás v České republice začít montovat. Nevím, jestli je to správný krok k bezpečnosti, výkon motocyklů narůstá, dráhy zrychlují. Doufat, že pružná banda ochrání závodníky, je…
Liberec je příliš malý klub, aby mohl samostatně něco ovlivňovat, ale určitě nechci, aby zůstal pozadu. Hlavně nemůžeme zklamat ty, co nám celou dobu pomáhají. Není jich málo.
Máme slušnou dráhu, nové obrubníky a připravené bandy, to je pravda. Ale pořád scházejí závodníci. To je velký úkol do budoucna.
Přeji Vám všem do nového roku štěstí a zdraví z Liberce!
Foto: GRS Liberec