V Divišově vzniklo samostatné centrum dvěstěpadesátek

Divišov – 21. prosince
SCM Slaný doposud zastřešoval výchovu nejmladších adeptů plochodrážního řemesla napříč trojicí všech kubatur. Nyní však v AK Divišov vznikl JRM Speedway klub mládeže, který bude mít pod palcem dvěstěpadesátky. Martin Málek, vedoucí tohoto projektu, přiblížil magazínu speedwayA-Z detaily.

 

Tým českých dvěstěpadesátek na Jawa Cupu loni v Toruni
Tým českých dvěstěpadesátek na Jawa Cupu loni v Toruni

„Došlo k rozdělení SCM,“ přibližuje Martin Málek pozadí vzniku centra čtvrtlitrů v Divišově. „Ve Slaném zůstaly stopětadvacítky a dvěstěpadesátky jsou v Divišově kvůli vazbám na továrnu.

Po dohodě s panem Diatkou, majitelem JRM Speedway Factory, panem Moravcem a Vaškem Hromasem, novým předsedou AK Divišov, vznikl projekt JRM Speedway klub mládeže. Je to v podstatě takové malé centrum pro dvěstěpadesátky.“

V divišovském klubu došlo ke změně ve vedení, protože Barbora Pajkrová rezignovala vzhledem k nedostatku času. „Byla valná hromada,“ říká Martin Málek. „Vašek Hromas je novým předsedou, já se stanu členem AK Divišov, takže v příštím roce bych měl vystupovat jako manažer, trenér a učitel ploché dráhy pro nové začínající juniory, kteří přecházejí ze stopětadvacítky na půllitr.“

Jawa Cup se spolu se Zlatou stuhou pojede již počtvrté
Jawa Cup se spolu se Zlatou stuhou pojede již počtvrté

Garantem dvěstěpadesátkového klubu mládeže je pochopitelně AK Divišov. Jako instruktoři budou působit Martin Málek, Filip Šitera, Adrian Rymel a Miroslav Rosůlek. O technické zabezpečení se postará JRM Divišov, Stuha Frames, firma Václava Hromase a sám Martin Málek.

„Projekt je téměř hotový, teď bude záležet jen na tom sehnat sponzory a partnery, abychom mohli lépe zabezpečit naše reprezentanty,“ přibližuje Martin Málek. „Na příští rok je naplánováno třináct akci, z toho většina je mezinárodních.“

Divišov je jediným českým stadiónem, kde jsou k dispozici rovnou tři závodní ovály
Divišov je jediným českým stadiónem, kde jsou k dispozici rovnou tři závodní ovály

Kalendář závodů, jichž by se členové JRM Speedway klubu mládeže měli zúčastnit, pochopitelně zahrnují závody čtvrtlitrů u nás. Na sklonku dubna se pojede Jawa Cup ve Slaném a v Divišově, o pět měsíců potom tradičně v rámci Zlaté stuhy. V dubnu se v Pockingu plánuje velikonoční závod čtyř národů, v květnu evropské dvojice a v červenci přijde Jawa Cup v Toruni. A do toho oficiální šampionáty pod jurisdikcí FIM a FIM Europe v Plzni, Pardubicích a v Praze.

„Poslední týden v srpnu to bude dost divoké, tluče se mi to s challenge v Berghauptenu,“ připomíná Martin Málek, že nová funkce neznamená konec jeho vlastní závodní kariéry, a doplňuje další program, který chystá pro závodníky. „Mám vymyšlené, že bychom se aspoň jednou za měsíc od toho ledna sešli, pokračovali fyzickou přípravou a než začne sezóna, uděláme soustředění. Kromě fyzické přípravy by mělo být také školené sportovních a technických řádů, příprava techniky a různá teorie. A v sezóně potom jezdecké soustředění a lekce všechny dovedností, které by měl závodník v závodní jízdě zvládat.“

JARM Speedway klub mládeže má prozatím pět členů. „V centru byl měl být Petr Chlupáč a Jan Kvěch, ti by měli být hlavní leadeři reprezentace,“ vypočítává Martin Málek. „A k nim by se měli přidat Filip Šifalda, Milan Dobiáš a Daniel Šilhán, případně i jiní, ale tito jsou jasní.“