Mšené Lázně – 28. května
Pokud jste byli ve středu na extralize na plzeňských Borech, mohli jste vidět naposledy v akci Patrika Linharta. Slánský bojovník, jehož nasazení nezmírnila ani celá řada divokých pádů, se rozhodl po sedmi letech ukončit závodní kariéru. Magazín speedwayA-Z pátral po příčinách a zjistil, že se v žádném případě nejedná o přechodný rozmar.
Patrik Linhart se poprvé divákům představil během závodu českého juniorského šampionátu v září 2000 ve Mšeně. Tehdy v roli náhradníka nebodoval. Jistě není bez zajímavosti, že současně s ním debutoval také Martin Málek. Oba se záhy zařadili mezi nejlepší plochodrážníky ročníku 1985.
„Mám málo závodů,“ líčí Patrik Linhart důvody, proč se s těžkým srdcem rozhodl v půlce sezony přestat závodit. „Svýzt se jen jednou za čas je nesmysl. Bude mi to chybět, když to dělám od malička. Než se tady plácat na malejch závodech, to radši skončím.“
Vedle úspěchů, jako jsou dva tituly z extraligy, zlato z domácího šampionátu dvojic společně s Pawlem Staszkem či pódia z juniorských šampionátů, proslul Patrik Linhart i mnoha spektakulárními pády. Nezničitelný závodník se však vždy znovu a znovu vracel do sedla. Neváhal dokonce startovat s motokrosovou botou. A i když si musel v chůzi pomáhat berlemi, myslel vždy na brzký návrat. Stejně jako loni, kdy mu poslední juniorskou sezonu vzaly následky kolize s Věroslavem Kollertem při první lize v Březolupech.
Pády při Memoriálu Emila Sovy a o týden později v německém Moorwinkelsdammu však odchod Patrika Linharta uspíšily. „Chtěl jsem dojet sezonu,“ připouští. „Ale teď jsem se rozhod‘ už teď. Mšeno a to Německo bylo konečná a Plzeň byla můj poslední závod. Už těch pádů bylo dost. Mají vliv na psychiku a výkonnost. A nešel jsem nahoru.“
Slaný ztrácí důležitého hráče v boji o obhajobu extraligových titulů z dvou předchozích sezon. A diváci bojovníka s velkým srdcem, který nikdy nezklamal jejich očekávání. Není snad něco, co by Patrika Linharta mohlo vrátit do závodního kolotoče? „Nic už ne,“ maří slánský závodník veškeré naděje. „Chci si koupit vodního skútra a závodit na něm.“
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon D Mark II) a archív autora