Slaný – 16. července
Prázdninové školní dny a dovolené jsou v plném proudu. Ale Jiří Štancl, který ve Slaném realizuje tréninkové kempy mladých začínajících plochodrážních jezdců, má pevně naplánovaný kalendář patnácti termínů své akademie. Ta pátá v pořadí připadla na minulou sobotu, kdy byl Jiří Štancl pozván jako čestný host na finále mistrovství světa družstev na dlouhé dráze do Mariánských Lázní. Zachoval se však jako profesionál a dopolední slánskou akci neodvolal a dokázal skloubit obě akce ke spokojenosti všech.
Po příjezdu do Slaného rozdal Jiří Štancl přítomným členům realizačního týmu Štancl Speedway Academy trička v typické žluté barvě, která jsou potištěna sponzory, jež se podílejí na tomto projektu. To již v depu na něho čekal Jiří Endršt, který se plochou dráhu učil v druhé polovině sedmdesátých let minulého století u slánského legendárního mládežnického trenéra Zdeňka Majstra. Později byl dvě sezony v péči další ikony tuzemské ploché dráhy Antonína Kaspera a stal se součástí sestavy slánského týmu, který v roce 1982 absolvoval úspěšnou a nervy drásající kvalifikaci o udržení v dalším ročníku extraligové soutěže. Tehdejší AMK Bateria Slaný prožíval jezdeckou krizi a o udržení bojovala se slovenským ambiciózním družstvem AMK Preglejka Žarnovica.
Jiří Endršt v sobotu avizoval příjezd nového adepta plochodrážní školy. Sedmnáctiletého Tadeáše Douši, který po chvilce dorazil na silničním motocyklu. Aby o další okamžik později sedlal plochodrážní Shupu. Tu ze své dodávky vyložil Jiří Benda, jehož firma se velkou měrou podílí na jednotlivých kempech. Tadeáš Douša nejen postupně naslouchal radám Jiřího Štancla, ale také si v praxi několikrát vyzkoušel malý ovál a pozorně sledoval tréninkové jízdy Milana Dobiáše, Jana Jeníčka a Bruno Beláně.
Chabařovický Milan Dobiáš tentokrát výhradně testoval stroj kubatury 250 ccm. Nutno říci, že měl dost velký časový prostor, aby společně se svým dědou Milanem načerpal nové poznatky, které jim sdělili Jiří Štancl i Jiří Benda. Bude potřeba, aby na další kempy dorazili Petr Chlupáč s Václavem Kvěchem z pražské Markéty i Milanův oddílový kolega Filip Šifalda, aby tato kubatura postupně nabrala potřebný vzestupný trend.
Jan Jeníček ze ZP Pardubice a Bruno Belán z AK Slaný byli jediní, jejichž rodiče mají pravděpodobně již vyčerpaný čas dovolených, a tak ve Slaném zůstali osamoceni ve třídě 125 ccm. Oba nadějní jezdci se lepší závod od závodu a hlavně se snaží plně využít možností tohoto projektu. Krátké přestávky mezi jednotlivými tréninkovými jízdami využil Václav Buřič k úpravám dráhy a nutno říci, že po vydatném čtvrtečním dešti byl malý ovál ve velmi dobrém stavu, který umožnil mladým jezdcům bezproblémovou jízdu.
Na samý závěr kempu dorazil další bývalý slánský jezdec Petr Vacek, ten sobotní dopolední čas trávil na motokrosové trati, která se nachází nad plochodrážním stadionem vlevo od slánského letiště. A pokračoval směrem na Třebíz, kde místní motokrosový klub Kossta Racing Team pořádal na své trati další díl Motul Cupu.
Tentokrát chyběl Miroslav Rosůlek, kolega Jiřího Štancla při tréninkových kempech, který již v dopoledních hodinách vyrazil do Mariánských Lázní s Jiřím Beránkem, jenž je v plochodrážním prostředí znám jako sponzor několika jezdců jako Josef Franc či Michal Škurla a další. A od roku 2005 pravidelně je jméno jeho společnosti PRO-TEC spjato s Memoriálem Antonína Vildeho. Jeho logo není možné přehlédnout na letošním PRO-TEC Speedway Mini Cupu.
Jiří Štancl do Slaného dorazí opět v sobotu 23. července, aby pokračoval ve své tréninkové činnosti. Lze věřit, že počet mladých adeptů plochodrážního sportu bude větší, než tomu bylo tentokrát.
Ilustrační foto: