Trojnásobný mistr světa na dlouhé ploché dráze Brit Kelvin Tatum nedávno oznámil nečekanou novinku, že do příští plochodrážní sezóny nastoupí na nejnovějším prototypu motoru Godden. Angličan, který ještě na podzim po nepovedeném závěru světového šampionátu ve své nejsilnější disciplíně, když vinou defektu v poslední jízdě přišel o možnost získat další titul, sliboval konec své dlouholeté kariéry, je teď podle jeho slov v nejlepší formě za posledních pět let a na odchod už nemyslí.
Za to vděčí mimo jiné i úspěšné operaci kyčle, která ho již delší dobu trápila a omezovala jeho pohyblivost. Největším impulsem však pro něj byla právě spolupráce s Donem Goddenem, který si od tohoto spojení slibuje návrat svého jména zpět na vrchol plochodrážního světa.
Na stroji této značky získavali v minulosti světové vavříny největší hvězdy plochodrážního nebe. Jména jako Hans Nielsen, Simon Wigg nebo Shawn Moran hovoří sama za sebe. Posledním mistrem světa na stroji Godden se stal v roce 1992 Švýcar Marcel Gerhard. Stalo se tak na dlouhém oválu v německém Pfarrkirchenu. Pak začala hvězda této značky pomalu pohasínat, až se ze startovních listin světových šampionátů ztratila docela. Na mezinárodní úrovni se ji sice snažil nadále reprezentovat pokračovatel rodu Mitch Godden, ale přes veškerou snahu nikdy nedosáhl takových jezdeckých kvalit, aby se dokázal prosadit mezi záplavou jezdců na Jawách a GM.
Teď se však zdá, že má firma Godden Engineering opět vysoké plány. A Kelvin Tatum se zdá být právě tou nejlepší alternativou, jak dostat britského jezdce na britském stroji zpět na světový plochodrážní trůn. I pro něj to znamená novou šanci, ale je to svým způsobem i krok do neznáma. Za poslední tři roky je to již třetí značka motoru, kterou Kelvin vystřídal. Nejprve se poměrně překvapivě přesunul od Jawy a ladiče Hanse Zierka k motoru GM a Marcelu Gerhardovi, který stál za úspěchem Gerda Risse. Ten mimochodem putoval přesně opačně. Nyní je mistrem světa opět Riss a Kelvin, přestože na svém stroji pokořil v Herxheimu i světový rychlostní rekord, má namířeno opět jinam. Jedno však dokázal. Dokázal, že a sedí na motocyklu jakékoli značky, může se právem počítat mezi tři nejlepší jezdce současnosti na dlouhých drahách. To je právě to, co Don Godden potřebuje, aby uvedl svůj nový motor na trh s dostatečným efektem. Pokud vše půjde jak má, bude stroj uveden do sériové výroby v roce 2006.