Telefonní číslo Jana Řehounka se může hodit také plochodrážním závodníkům

Obstarožní stopětadvacítka Honda Josefa Nováka se neměla pohybovat už snad ani z podstaty. Přesto s ní pardubický závodník vyhrál ve své poslední sezóně mezi kolibříky domácí titul, čemuž nemohl uvěřit ani samotný Jaroslav Šůs. Při pátrání zjistil, že se o pohonný agregát stará Jan Řehounek. Ten je známý spíše z prostředí motocyklových dragsterů, avšak jeho telefonní číslo může být užitečný i plochodrážním závodníkům.

 

„plochou dráhou jsem se zabejval, když se ještě jezdily dvouvačky,“ svěřuje se Jan Řehounek, který plochodrážní motory a jejich sajdkákrosové mutace využíval rovněž ve svých motocyklech pro sprint. „Je fakt, že jsem z šestistovky Jawy s kompresorem, co jsem si udělal sám, dostal 147 koní. Dodneška mám schovanej‘ graf.“

Dragstery jsou jeho náplní dodnes. „Dělám pro ně hodně,“ souhlasí. „Draci byly vždycky moje srdeční záležitost. Roman Sixta by už beze mě nejezdil. Novákovejm‘ dělám celý plochodrážní motory. Dělám generálky klikovek, písty, čepy, opravuju ojnice. Pro veteránisty atypický písty ojnice a celý sestavy. Udělám všechno, co se týče motoru.“

Nejlepší reklamou dobré práce jsou spokojení zákazníci. „Jezdí za mnou zeširoka,“ říká Jan Řehounek. „Z jedný strany z Kadaně, z druhý od Telče. Že jim to nikdo už nechce udělat, tak já jim to udělám. Teď budu dělat písty do dragsteru s vrtáním 168 milimetrů. Válec stojí tisíc dolarů a výbrusový písty nevyráběj‘, tak je uděláme my. Nepotkal jsem se s problémem, co bych nedokázal vyřešit. Teď s tím velkým pístem mi udělaj‘ kroužky ve vývoji v Buzuluku.“

Příklad Josefa Nováka dává nad slunce najevo, že i plochodrážníkům by se mohly služby Jana Řehounka náramně hodit. „S Pepou Novákem jsme utekli z motokrosu a tím se přišlo na ty plochodrážky,“ konstatuje Jan Řehounek. „Jak jsem říkal, dělal jsem předtím ještě dvouvačkový Jawy. Pak jsem sedlačil, v roce 1995 jsem se vrátil, můj syn jezdil dragstery. Pepovi jsem udělal stopatědvacítku, co neměla ani Shupa. Kroutili hlavou, jak je to možný, že je na starým motoru pozávodíme. Udělal jsem píst a pan Šůs koukal, že nám to tak jede. Mně to baví, teď třeba dělám sadu pístů do bavoráku Honzovi Polívkovi. Jezdil sajdkárkros, teď veterány na silnici, připravím mu to, aby to jelo. Vyrábím písty zásadně z výkovků. Ojniční a pístní čepy dělám sám. Chce to pečlivost, obrousíme, nanitridujeme.“

A co tedy musí případný zájemce udělat pro navázání kontaktu? „Kdo bude chtít, ať zavolá na 603 811 043,“ upřesňuje Jan Řehounek.

Jan Řehounek ve své dílně
Jan Řehounek ve své dílně

Foto: Josef Novák st.