Pardubice – 18. listopadu
Bylo to paradoxní. Uvnitř kostěnických oválů se zaplňovalo improvizované depo závodními motocykly, avšak ty pro speedway zůstávaly ve výrazné menšině. Dan Macl se už smiřoval s myšlenkou, že při plochodrážní rozlučce bude spolu s Vladimírem Višváderem závodit pro flat trackerům. Vtom se však objevila modrá dodávka Jaroslava Petráka. Sám pardubický matador nemohl jezdit, protože mu o den dříve vytahovali vodu z kolene. Jenže jeho motocykl si začal chystat David Vrtáček jinak mechanik Tomáše Suchánka.
„Zavolal mně Tomka brácha, Macek, jestli s nima nechci jet do Divišova,“ vypráví David Vrtáček, kterak se dostal do technického týmu Tomáše Suchánka. „Tak nějak jsem už i Tomáše znal, tak jsem řek‘ ‚proč ne, pojedu zafandit. A pak jsem si řek‘, že bych chtěl bejt‘ mechanik. Začal jsem jezdit s Tomkem po závodech a okoukával, jak se motorky dělaj‘ a tak dále a tak dále. A dostal jsem se tam, kde jsem. Prostě super. Díky plochý dráze jsem dost procestoval a poznal další super lidi.“
Většina mladíků jeho věku sní, že pestrobarevné motocykly bude ovládat na závodní dráze, nikoliv je opečovávat v boxech či v dilně. „Jasně, že jsem o tom přemýšlel, ale zaplaťpánbůh to nevyšlo,“ mává David Vrtáček rukou na možností své vlastní plochodrážní kariéry. „Se svezu třeba po sezóně, když je možnost.“
Na srandamači poslední říjnový den rozhodně nevypadal, že by plochodrážní stroj osedlal poprvé. „Ne, v Kostěnicích jsem na biku neseděl poprvý, pravda,“ netají se. „Už předminulej‘ rok jsem si byl s klukama zkusit šroubky na rybníku. A fakt velká prdel to byla (smích).“
O zábavu nebyla nouze konec konců ani v Kostěnicích. „Rozhodně to byla super strávená sobota,“ souhlasí David Vrtáček. „A teď rozhodně doufám, že nás s Tomkem čeká výborná sezóna!“
Foto: Mirek Horáček