Březolupy – 22. července
O nepříliš zdařilou tečku za nádhernou první ligou v Březolupech se postarala jury závodu. Po skončení jejího zasedání přinesl bdělý informátor mimo řady oficiálních účastníků závodu zprávu, že Antonín Galliani má na svých motocyklech hanlivý nápis proti Filipu Šiterovi. Zevrubná prohlídka Pražanových strojů přímo v jeho dodávce odhalila miniaturní nápis fixou na ráfku předního kola. Za něj dostal Antonín Galliani pokutu 300 korun, když umírněnější část přítomných na zasedání jury naštěstí odvrátila hrozbu disciplinárního řízení. Nezbývá než doufat ve zdravý rozum obou juniorů, protože včerejší rozhodnutí jury není po incidentech ze Mšena a Žarnovice zrovna tím správným katalyzátorem pro oheň jejich rivality. Magazín speedwayA-Z zjistil podrobnosti nestandardního konce závodu.
„Aby nedošlo ke střetu zájmů, vzdal jsem se řešení a pověřil jím ředitele závodu Josefa Mizeru a rozhodčího Jiřího Hejtíka,“ řekl magazínu speedwayA-Z Miloslav Verner, předseda jury a dědeček Filipa Šitery. „Šli se na to podívat a zjistili vinu.“
Okamžitě se začalo jednat o potrestání. „Padl návrh na disciplinárku,“ šokoval Miloslav Verner informací, kam až celá malichernost mohla zajít. „Byl jsem proti a chtěl to vyřešit tady. Tonda nakonec dostal tři stovky pokuty. Omluvil se, souhlasil s trestem a byl ochoten uhradit pokutu. Byla mu vrácena licence a celá kauza se nebude táhnout dva nebo tři měsíce.“
Stejně jako členové jury hledal corpus delicti také magazín speedwayA-Z. „Popsal jsem si přední kolo fixou,“ odhalil jádro pudla Antonín Galliani starší, otec pranýřovaného závodníka. „Po Mšeně jsem ho dával opravit, což mě mimochodem stálo patnáct tisíc. Napsal jsem tam, že je zkurvený od Šitery, což po tom pádě taky bylo. Kluk o tom ani neví. A oni to tady vyšetřujou málem jako vraždu! Já se ale vůbec necítím vinen.“
Díky prodloužení zasedání jury si tak závodníci se svými doprovody prodloužili pobyt v Březolupech, než se jim vrátily licence. A pokud jste je viděli kroutit hlavou, umíte si představit, nad čím.
Ilustrační foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon D Mark II)