Třebusice – 17. září
Ještě na sklonku června existoval mini ovál uprostřed slánské dráhy jen v obrysech vyznačených plastikovými pruhy. Minulý týden jej však extraligoví návštěvníci mohli spatřit v plné kráse. V rámci úterního tréninku se po ní projel i Petr Chlupáč, který se magazínu speedwayA-Z svěřil se svými dojmy.
„Základ dráhy je hlína a na ní je navezený písek,“ popisuje pražský závodník. „Na pohled to nevypadá zázračně, ale jak se na ní svezeš, je to super. Motorka drží stopu, jak chci. Je náročnější na fyzičku a to k tomu patří. Velikostí bych ji přirovnal k Chabařovicím.“
Česká plochodrážní scéna již tedy disponuje čtveřicí malých oválků. Ten ve Slaném je ve stejné kategorii jako Divišov a Chabařovice, jejichž umístění na trávníku uprostřed klasické dráhy vylučuje osazení mantinely. Jimi disponuje pouze Praha, která je mimo vlastní stadión na Markétě.
„Jediná malá dráha s mantinelem je v Praze,“ souhlasí Petr Chlupáč. „Výhodou takové dráhy je, že se naučíš jezdit s pocitem jako na velké dráze. Ale na začátek jsem měl raději otevřené dráhy. A jinak určitě velké poděkování Slánským a hlavně panu Rosůlkovi a panu Štanclovi za vedení tréninku. Byl to super trénink.“