Legendy československého endura se sešly na Markétě

Praha – 25. srpna
Od té doby, co Václav Kvěch přivedl své syny Václava a Jana k závodům stopětadvacítek, můžeme čas od času v plochodrážním zákulisí spatřit i jeho bratra Václava. Soutěžácká stopa se dál prohlubuje směrem k Shupě, jelikož ve strašnické Jawě svého času pracoval nejen její šéf Jiří Benda, ale i mechanik Lukáš Hásek. V úterý se na pražské Markétě zástupci endura rozrostli o Jiřího Císaře, který se přišel podívat nejen na stopětadvacítky, ale i českou juniorku.

 

Jiří Císař, jenž si svého času získal přezdívku Malý car kvůli odlišení od svého jmenovce Josefa, jemuž se říkalo Car, se do historie československého endura zapsal především v malých kubaturách. Sedlal vesměs motocykly nižších kubatur a v portfoliu svých úspěchů má zlato i bronz z mistrovství Evropy stopětasedmdesátek, ale i stříbro z dvěstěpadesátek.

Dohromady absolvoval jedenáct ročníků Šestidenní, kde drží ojedinělý primát. Drží i ojedinělý rekord v šestidenní. Byl totiž členem československého týmu, který naposledy vyhrál nejen Stříbrnou vázu v Neuenkirchenu v roce 1979, ale i v Trophy Teamu, jenž se naposledy radoval z triumfu v hlavní soutěži v nezapomenutelné Povážské Bystrici v září 1982.

A jistě není bez zajímavosti, že se Jiří Císař sešel s Petrem Kvěchem v Trophy Teamu ve španělském Alpu roku 1985. Tehdy sedlal dvěstěpadesátku, zatímco strýc současných kolibříků stopětadvactíku.

Soutěžácká návštěva v plohcodrážních boxech: zleva Michal Škurla, Lukáš Hásek, Petr Kvěch, Jiří Císař a Tomáš Škurla
Soutěžácká návštěva v plohcodrážních boxech: zleva Michal Škurla, Lukáš Hásek, Petr Kvěch, Jiří Císař a Tomáš Škurla

Foto: Jan Kobzáň (Bikeracing)