Už to bylo deset let. Kde se vzal, tu se vzal při otevírání rekonstruované pavlovické dráhy v červenci 2005 se objevil jakýsi Lars Ravn Jensen. Se svou dvoudobou pětaosmdesátkou hravě změřil českou konkurenci v sedle stopětadvacítek. Tehdejší startovní pole se skládalo prakticky z motorů Honda, Shupy se na scéně ještě neobjevily natož pak se čtyřventilovým rozvodem.
V motocyklovém sportu není výjimkou, když čtyřtaktní motocykly závodí v jedné kategorii s dvoudobými stroji s nižším zdvihovým objemem. Svého času také Shupa usilovala, aby její čtyřdobé stopětadvacítky mohly zápolit proti dvoutaktním pětaosmdestákám. Nikdy se jí to ovšem nepovedlo.
Jaroslav Šůs, konstruktér motocyklů Shupa, přibližuje filozofii své firmy:
„Každopádně třeba v Polsku jezdí osmdesátky i stopětadvacítky v jedné kategorii. Jak jsme si to prověřovali, je to vše závislé na národních federacích a bylo by hezké, kdyby se stopětadvacítky rozšiřovaly. Snažili jsme se i o určitý lobbing třeba v Dánsku, ale bez úspěchu. Ale nejsem si jistý, zda je to nějaké velké téma. Jinak náš pohled je vcelku jasný, proto jdeme cestou stopětadvacítek.“
A tak zatímco se čeští závodníci vedle klasických pětistovek objevují také v sedlech stopětadvacítek a dvěstěpadesátek, kubatura 85 ccm pro ně představuje pole neorané. Jejich vrcholem jsou zlaté trofeje FIM a FIM Europe.
Evropskou soutěž viděl polský Rybnik. Dominovali Dánové, když na pódiu stanuli Christian Thaysen, Jonas Seifert a Mathias Nielsen. Christian Thaysen vyhrál další víkend i zlatý pohár FIM. Po rozjezdu si další příčky rozdělili jeho krajané Jonas Seifert a Benjamin Basso.