Plzeň zacinkala zlatem

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

Plzeň – 10. května
Právě před rokem se Plzeňáci na své domácí dráze postavili poprvé na stupně vítězů po svém návratu mezi extraligovou čtyřku. A dnes se na Borech postarali o další historický mezník. Poprvé se jim totiž podařilo zvítězit. Vedení se ujali už v první jízdě, nicméně v rozjížďce s číslem sedm jim je sebral Slaný. Úřadující mistři však přišli o body díky defektní svíčce Slawomira Drabika a trucujícímu motoru Pawla Staszka. Plzeň se tím pádem vrátila na čelo průběžné klasifikace prašného závodu a díky výtečnému výkonu celého družstva nakonec triumfovala rozdílem deseti bodů. Slaný posléze vyšel úspěšně z duelu o druhé místo. Pardubice za ním zaostaly o pouhý bod, Olymp o pět. V průběžné tabulce mají Plzeň, Praha a Slaný stejný počet tabulkových bodů a jejich pořadí je možné determinovat pouze na základě skóre.

Zápletka s hořícím kamiónem
O skutečnosti, že každý extraligový závod nabízí neuvěřitelná dramata ve všech svých jízdách, může pochybovat snad jen neuvěřitelný škarohlíd. Někdy se však o výsledku rozhoduje i ve chvílích, kdy hodina slavnostního zahájení podniku ještě neodbyla. Tentokrát si pořádné nervy užil Milan Mach.

Na pražské jižní spojce hořel kamión a Slawomir Drabik uváznul v zácpě. „Vždy se scházíme na odpočívadle v Rudné,“ líčil dramatické předzávodní okamžiky Milan Mach. „Pokaždé ho vedu až na stadión. Teď mi ale volal, že má problém. Řekl jsem mu, a vyjede třeba do protisměru, protože do pěti musíme být v Plzni. Povedlo se, přijeli jsme za dvě minuty sedmnáct.“

Slawomir Drabik měl čas akorát, aby se převlékl a běžel na nástup. Pak už to pro něho nebylo tak hektické, protože první série pro něho stejně byla pasé. Protože nebyl na rozpravě, mohl nastoupit jen jako náhradník. Vestu se startovním číslem pět, která byla původně pro Poláka, si nakonec obléknul Miroslav Fencl.

Ovšem ten neměl zrovna optimální nástup. Po nepovedeném startu se sice na chvilku dostal před Adriana Rymela, jenže na konci úvodního kola už opět uzavíral pole. Do čela šla Plzeň. Zdeněk Simota v prvním oblouku překonal Rafala Trojanowského, debutujícího v pardubických barvách.

Také další Plzeňáci následovali Simotova příkladu. Druhou jízdu sice vyhrál Pawel Staszek, jenže Andrzej Huszcza se v první zatáčce dostal spodem před druhého Josefa France. Na štítě takřka padesátiletého Poláka zůstal také Lukáš Dryml, který se rovněž, ale neúspěšně pokoušel dostat přes Josefa France. Také on si zažíval předzávodní honičku, když se společně se svým bratrem Alešem celou noc přesunovali do Plzně ze švédské Avesty. Nejmladší z rodu Drymlů si navíc stěžoval také na problémy s tlakem a pro první rozjížďky na plzeňské dráze nesáhl po tom lepším motocyklu.

Teprve v juniorské jízdě se na plzeňském obzoru zjevilo potenciální nebezpečí. Luboš Tomíček předvedl netomíčkovsky raketový start. A od mantinelu se řítil vstříc prvnímu oblouku jako vystřelený z praku. Leč Filip Šitera startující z jedničky udržel vnitřní stopu a byl to on, kdo se ve výjezdu objevil ve vedení.

By onen dopravní kolos, který zdržel Slawomira Drabika, hořel úplně někde jinde v prostoru i čase, často se zdálo, že se v plamenech ocitla samotná borská dráha. Byla tvrdá a v horku májového odpoledne hodně prášila. Luboš Tomíček mnohdy ani nemohl vidět, přesto se řítil obtížnou prašnou mlhou za Filipem Šiterou. Jenže ten si situaci na čele ohlídal.

Plzeň ovšem vypadla z vítězného konceptu v rozjížďce s číslem čtyři. Slawomir Dudek se zapíše do historických análů jako závodník, jenž při svém extraligovém debutu nezískal ani jeden bod. Díky rychlému startu triumfoval Bohumil Brhel. Aleš Dryml za jeho zády dokázal ve třetím kole překonat Jiřího Štancla.

Pražské vedení skončilo dalším borským Waterloo
Plzeňáci vstupovali do druhé série jako leadeři průběžné klasifikace, přičemž Olymp ztrácel bod, Pardubice tři a Slaný dokonce už čtyři. Jenže Pražané namlsáni svým pardubickým triumfem hodlali zlomit prokletí svých borských výpadků.

V páté jízdě Bohumil Brhel zopakoval svůj předchozí vynikající start. Jenže už v prvním nájezdu se pod něho vecpal Pawel Staszek. Dopředu se dral i Zdeněk Simota a také on ve výjezdu proniknul před Pražana. Avšak ve druhém kole upadl v první zatáčce Pavel Fuksa. Z opakovaní byl diskvalifikován, nicméně svůj hlavní úkol splnil už v juniorské jízdě. Připravil o bod slánského Martina Gavendu.

Repete vyznělo pro Pawla Staszka, který se vyvaroval jakékoliv chybičky. Bohumil Brhel si po startu ohlídal Zdeňka Simotu. Plzeňák však útočil. V nájezdu do druhé zatáčky vedl svůj motocykl spodní stranou pod pražského borce. Dostal se na druhé místo a chtěl vyvážet Bohumila Brhela na mantinel. Ten ovšem přidal plyn a do druhého kola vjížděl znovu jako druhý.

Tím pádem se Praha dostala na stejnou úroveň s vedoucí Plzní. A vzápětí šla do čela. Andrzej Huszcza sice mířil do první zatáčky hned za vedoucím Lubošem Tomíčkem, ovšem už na výjezdu se stal obětí Miroslava Fencla. Slaňák složil reparát za svou úvodní nedostatečnou nulu, když z jedné vody načisto vzal vedle polského veterána i Luboše Tomíčka. A protože Andrzej Huszcza v nájezdu do třetího kola podlehl také Aleši Drymlovi, jeho čtvrtá příčka poslala před Plzeň také Slaný.

Pražané se ovšem z nabytého vedení netěšili dlouho. Neuvěřitelná série čtyř nul ve čtyřech rozjížďkách bezprostředně po sobě jdoucích ukázala, že plzeňská dráha je pro Olymp něčím podobným, čím byla vesnice Waterloo pro císaře Napoleona. Vše začal Josef Franc. V sedmé jízdě útočil na druhého Filipa Šiteru, ale v oblacích prachu od jeho zadního kola neviděl vůbec nic a klesl na poslední místo.

Vzápětí dojel poslední Adrian Rymel a Radomír Semela jej až do konce závodu už nepostavil. Po přestávce Josef Franc jen sršel bojovností, ale po nepovedeném startu si poslední příčku nevylepšil. S mechanikem Petrem Bazikou, jenž plochou dráhu aktivně zkoušel v sezóně 2004 pak marně dumali, v čem je zakopaný pes. Přehlídku pochmurných nul pak při svém první a jediném nasazení uzavřel Richard Wolff.

Plzeň se vrací zpátky do čela
Důsledky čtveřice nul na pozici Olympu v závodě byly nabíledni. Z vedoucího celku se Pražané rázem propadli až na chvost. A z této rány se až do konce nevzpamatovali. Zato Slaňáci se rozjeli ve velkém stylu. Po zmiňovaném triumfu Miroslava Fencla zvítězili v rychlém sledu za sebou Jiří Štancl a Slawomir Drabik.

Jiří Štancl se ocitnul na čele sedmé jízdy už v nájezdu do první zatáčky, v níž minul Josefa France. Slawomir Drabik vzápětí využil miniaturního wheelie Lukáše Drymla po vylétnutí pásky. Vzápětí razantně vyřešil krajana a jmenovce Slawomira Dudka a tři body byly jeho.

Slaný byl v čele, ale protože za jeho vítěznými závodníky v rozjížďkách s čísly sedm a osm protínali metu Filip Šitera, resp. Slawomir Dudek Plzeň číhala na tříbodovém dostřelu. A po přestávce dolehly na Slaný zlé časy, kterých Plzeňáci neváhali využít.

Slawomir Drabik předvedl v deváté jízdě skutečně brilantní start. Co však mu to bylo platné, když jej ještě v úvodním nájezdu podjel Zdeněk Simota? Navíc se zprava řítil Aleš Dryml, který v ohnisku zatáčky proniknul na druhou příčku.

Přesně to samé, ale v bleděmodrém, se vzápětí přihodilo Jiřímu Štanclovi. Do první zatáčky najížděl jako vedoucí závodník. Jenže útočící Marián Jirout v ní razantně zavřel Andrzeje Huszczu a ve výjezdu dokonce převzal vedení. Ve druhé zatáčce se přes Jiřího Štancla dostal i polský veterán, který by mohl ještě vzpomínat na souboje s jeho otcem.

Teď se právě díky jeho výsledku se synem svého někdejšího rivala vyrovnala Plzeň slánský zisk osmnácti bodů. Plzeňské velkorysé plány došly svého naplnění také v jedenácté jízdě. Do ní nejlépe odstartoval Lukáš Dryml, ovšem už v prvním nájezdu se okolo něj jen mihnuli Filip Šitera a Bohumil Brhel.

Lukáš Dryml okamžitě zkalil pražské štěstí, když se už ve výjezdu vrátil před Bohumila Brhela na druhou příčku. Ihned začal útočit i na Filipa Šiteru jezdícího v čele. Rozhodující útok si naplánoval do poslední zatáčky. Nasměroval svůj stroj pod vedoucího Plzeňáka. Ten mu ovšem neuhnul ani o milimetr a pardubický závodník upadl. „Dal jsem to pod něj v domnění, že rychlejší jede,“ popisoval svůj nájezd Lukáš Dryml. „Podle mě o mně věděl, zaklapl a přetočil se.“ A co Filip Šitera? „Dal to pode mě,“ líčil. „A přece nebudu ubírat!“

Každopádně z klubového úhlu pohledu na tom vydělala všechna družstva kromě Pardubic. Především pro Slaný mohl mít nečekaný bod Miroslava Fencla hodnotu zlata. A to nejen obrazně. Nicméně další krok Milana Macha vzbudil zpočátku rozpaky. Na dráze se místo Pawla Staszka objevil náhradník Slawomir Drabik! Záhada, proč kouč střídá neporaženého závodníka, se brzy vysvětlila. „Nejede mu motorka,“ ukázal Milan Mach bradou na depo Pawla Staszka, kde se závodník s mechanikem pokoušeli zprovoznit své GM.

Jenže co čert nechtěl, slánský náhradník opouštěl rošt až jako poslední. A navíc defektní svíčka mu dovolila absolvovat pouze kolo a čtvrt. V tu chvíli by Milan Mach mohl klidně jít na maškarní. Přímo tak, jak tam v plzeňských boxech stál. Hromádku neštěstí by v něm muselo spolehlivě poznat i úplně malé dítě.

Mezitím totiž na dráze Rafal Trojanowski v úvodním nájezdu předčil Luboše Tomíčka. Toho nakonec v nájezdu do druhého kola objel i Slawomir Dudek. A Milanu Machovi začínalo svítat, že tenhle závod už nevyhraje. A to tím spíše, musel-li do narvané třinácté jízdy poslat Martina Gavendu, aby splnil povinnou kvótu jeho dvou startů. Ke všemu se na Slaný tlačily Pardubice a exploze sazí v pražském týmu také nebyla vyloučená.

Plzeňský triumf v ne-extraligovém stylu
Pro českou extraligu se staly typické nervy drásající závěry. O vítězství se svádějí urputné bitky, které končí vesměs až v závěrečných rozjížďkách. Shodou okolností však první plzeňský triumf po mnoha letech provázela až ne-extraligová suverenita. O vítězství domácího celku bylo definitivně rozhodnuto už po sedmnácté jízdě, ve skutečnosti mnohem dříve.

Martin Gavenda totiž skutečně v rozjížďce s číslem třináct nebodoval. Zato plzeňský veterán Andrzej Huszcza si neváhal vyšlápnout na Bohumila Brhela. Pražan už tradičně skvěle odstartoval, ovšem Polák jej v prvním výjezdu objel. Bohumil Brhel si však držel vnitřní stopu. V nájezdu do zatáčky u depa vyhnal svého soka zpátky na druhé místo. Ale Andrzej Huszcza nemínil kapitulovat. A rychlý venek jej v nájezdu do druhého kola vrátil znovu do čela. A tentokrát už natrvalo.

Vzápětí Zdeněk Simota nenašel soupeře ve čtrnácté jízdě. Plzeň unikala, zato odstupy trojice konkurentů se začaly zahušovat. Jiří Štancl útočil na Zdeňka Simotu, jenže sám se přitom stal obětí Lukáše Drymla v sedle motocyklu svého bratra. Pardubice a také Praha se drápaly na koně i nadále.

V patnácté jízdě vyšel Radomíru Semelovi stoprocentně tah s nasazením taktické rezervy. Bohumil Brhel vyzrál v prvním výjezdu na Aleše Drymla, aby poté odrazil všechny jeho pokusy o předjetí. Protože Filip Šitera uhlídal Pawla Staszka, Pardubice překonaly o bod Slaný. A stejná hodnota vyjadřovala jeho náskok před Prahou.

Slaný standardně spoléhá na svou pověstnou cizineckou legii polsky mluvících žoldnéřů. Jenže v Plzni jej však drželi především čeští závodníci. Miroslav Fencl si uvědomil nebezpečí a nenašel přemožitele v šestnácté jízdě. Těsně za ním jel Marián Jirout, avšak od první zatáčky se musel dívat na výfuk Josefa France. A nakonec se před něj posunul i Slawomir Dudek.

Pražské Waterloo však mělo svůj druhý díl v závěrečné sérii. V ní Pražané nasbírali pouze tři body, které je s definitivní platností odsoudili slavnostnímu dekorování vítězů pouze přihlížet. Zato Pardubice troubily k útoku na slánské posty. Josef Laštovka poslal do sedmnácté jízdy Aleše Drymla jako taktickou rezervu.

A ten očekávání vložená na jeho bedra nezklamal. Nejlépe sice odstartoval Slawomir Dudek. Aleš Dryml se snažil dostat před něj, ale sám v prvním oblouku podlehl Luboši Tomíčkovi. Už to vypadalo, že jediným pardubickým aktivem této jízdy se stane nula slánského náhradníka Slawomira Drabika. Pak však přišla druhá zatáčka třetího kola. A v ní se Aleš Dryml skvělým způsobem dostal po levé straně z třetího místa do vedení.

Pardubice tím pádem byly o jeden bod před Slaným. Ale vzápětí z toho byla plichta. Jiřího Štancla po bezvadném startu sice v první zatáčce překonal Andrzej Huszcza, nicméně Lukáši Drymlovi se to nepovedlo. Svou lepší motorku měl poničenou ze svého pádu a bratrův stroj byl díky taktizování v poslední sérii v plné permanenci. Musel proto osedlat motocykl, s nímž nebyl v úvodu vůbec spokojen.

Aleš Dryml však v devatenácté jízdě hladce odvedl Pawla Staszka. Polák sice lépe odstartoval, avšak Pardubák věděl, kudy se prvním obloukem protáhnout kupředu. Do závěrečné rozjížďky šly Pardubice s náskokem jediného bodu. Miroslav Fencl si nepřipouštěl žádné taktické možnosti. A po vylétnutí pásky se rychle vydal do čela.

Zato pardubický Rafal Trojanowski uváznul na poslední příčce. Mezitím Zdeněk Simota zbavil v nájezdu do třetího kola slánského závodníka vedení. Rafal Trojanowski možná vycítil šanci. Ovšem ve stejném okruhu narazil v zatáčce u depa do mantinelu s takovou vehemencí, že to jen zadunělo. Dokázal se vyhnout pádu, nicméně Pardubice nakonec na druhé místo nedosáhly. A v průběžné tabulce jsou na poslední příčce, zatímco zbývající trojice je na tom v otázce velkých bodů úplně stejně.

Hlasy z depa
„Dnes to bylo super,“ radoval se Zdeněk Simota. „Dnes přišlo dost lidí a po dlouhý době i táta.“ S třinácti body z pěti startů byl plzeňský junior nejlepší individualitou celého podniku, když jeho vítězné tažení narušilo jen třetí místo z rozjížďky s číslem pět. „Ta jízda se opakovala,“ vrátil se zpátky Zdeněk Simota. „Byl jsem druhej, jenže pak jsem už neodstartoval. Podjel jsem Bohouše, on mi to pak vrátil a mně už to podruhý nevyšlo. Dobře jsem to zpřevodoval, takže mi to dnes jelo všude. A když jsi se trefil to koleje, vycházelo ti to.“ Zdeněk Simota by se měl v plzeňské vestě objevovat také při dalších závodech. „Teď zůstávám v Čechách až do neděle, pak letím do Anglie,“ svěřil se. „Ve Slaným budu. Chtěl bych jet všechny extraligy. Elite League končí v srpnu a pak jsou tady ty extraligy až v září.“ Plzeň už několikrát sahala po vítězství, ale nakonec se místo ní vždycky radoval někdo jiný. Čím to, že to dnes vyšlo? „Všichni jsme byli docela vyrovnaný,“ mínil Zdeněk Simota. „Bodovali jsme všichni a to byl ten faktor. Snad se ten výsledek bude opakovat. Doufám, že už ve Slaným.“

„Až na tu poslední jízdu to bylo dobrý,“ zněl názor Filipa Šitery. „Ale do kolena mi zase natekla voda a trošku to bolelo. Z vítězství mám skvělý pocity, ale ty poslední dvě jízdy jsem promydlil a už se to nedalo dohnat. Vstup do závodu byl dobrej, aspoň si myslím.“ A co jeho incident s Lukášem Drymlem? „Lukáše jsem nebrzdil,“ ohradil se. „Dal to pode mě a já přece nebudu ubírat! Musel jsem mu nastavit i ruku a odnesla to kombinéza. Hlavně, že jsem měl tři body z tý jízdy, ne celkově ze všech pěti (smích).“ Plzeň usilovala o vítězství už v jedenáctém závodě od svého návratu do extraligy. „Doufám, že se to první místo bude ještě letos opakovat,“ nešetřil Filip Šitera odhodláním. „Aspoň pětkrát!“

„Dobrý,“ stručně a výstižně ohodnotil své vystoupení Miroslav Fencl. „Teprve druhej letošní dojetej závod, tak to bylo dobrý. Mám nově udělaný motory a jsou super. Začátek byl vlažnější. Byla tvrdá dráha, nedalo se s tím nic dělat.“ Nakonec však šel do dvacáté jízdy jako nejlepší Slaňák vůbec. „Nečekal jsem to,“ připustil Miroslav Fencl. „Ale chtěl jsem něco udělat. A tak jsem do toho šel.“ A jaký bude další závodnický program Miroslava Fencla? „Teď vůbec nevím,“ odtušil. „Polsko určitě ne. Takže až další extraliga a mezitím první liga. Zatím se nic dalšího nerýsuje.“

„Dneska to vydrželo, bylo to lepší než v Pardubicích,“ nechal se slyšet Jiří Štancl. „Dneska jsem se svezl. Myslel jsem, že to nebude tolik tvrdý. Prášilo se, ale s tím neuděláš nic.“ A co vlastně bylo příčinou jeho pardubického vyřazení? „Je to ten samej motor,“ odpověděl Jiří Štancl. „Akorát jsme vyměnili válec s pístem. V Pardubicích to nevydrželo. Co se dá dělat? Jsou to závody.“ Další extraligový start čeká Jiřího Štancla už počátkem června na domácí dráze ve Slaném. „Asi tam budu,“ žertoval na toto téma. „Snad jsem dnes splnil kvalifikaci, tak bych se tam mohl ukázat (smích)!“

„Hrůza, viděl jsem to dost blbě,“ hodnotil závod ze svého úhlu pohledu Aleš Dryml. „Nedařily se mi starty a musel jsem bojovat. Kluci taky, ale není nám přáno. V prvním závodě se brácha zranil, v Pardubicích jsem nejel já, dnes brácha zase spadnul. Myslel jsem, že dnes budeme lepší. Vytáhnul jsem nejlepší materiál, přesto to nebylo to nejlepší. Prostě smůla.“ A jak vidí Aleš Dryml své další účinkování v české extralize? „Slaný ještě nevím,“ pokrčil rameny. „Ty Pardubice mě fakt štvou, ale v Polsku jsem prostě musel jet. Doufám, že na podzim se v Pardubicích objevím. Tam máme na víc. Tady je to zvláštní. Úzký nájezdy a když tam někdo je, brzdí tě.“

„Hrozně špatně,“ odpověděl Lukáš Dryml na otázku magazínu speedwayA-Z, jak se mu jelo. „Nechci se vymlouvat, jsem zvyklej jezdit nevyspalej, ale dnes to byl extrém. Jeli jsme autem sedm set kilometrů z Avesty. A od včerejška mám problém s tlakem. Jsem úplně vysílenej a motá se mně hlava. Nevymlouvám se na to, včera se mi to stalo taky.“ A co dnešní extraliga? „Bohužel jsem sed‘ na špatnou motorku,“ popisoval Lukáš Dryml. „Nikam to nejelo, tak jsem skočil na druhou. Trvalo, než jsem všechno dopasoval. Když jsem pak na tom byl jakž takž, dal jsem to pod Filipa Šiteru v domnění, že rychlejší jede. Podle mě o mně věděl, zaklapl a přetočil se. Motorka se mi zvinglovala a jednu jízdu jsem musel jet na Alešově. Stres mě provázel celej závod. V poslední sérii bychom nestíhali, Aleš jel dvakrát, vzal jsem si teda zase tu svou první. A ta na týhle dráze nejela.“ Že by Pardubice přebíraly někdejší plzeňský monopol na těsně porážky? „Mrzí mě, že je to takhle o fous,“ komentoval toto téma Lukáš Dryml. „V Pardubicích to bylo o dva body, tady o bod. Doufám, že se to otočí, a že se staneme zase nadvládou. Nejsme vyrovnaný, ale máme na víc!“

„Ostudu jsme nedělali,“ řekl magazínu speedwayA-Z Luboš Tomíček. „Sice jsme byli poslední, ale bojovali jsme. Kdybychom však byli aspoň třetí… Dráhu mohli trošku víc kropit, slzej mi z toho prachu úplně oči.“

„Po těch pardubickejch závodech jsem si myslel, že jsme přišli na naladění motoru,“ povzdechl si Josef Franc. „Dnes jsem ale zvolil špatný nastavení motocyklu a trápil se celý závody. Nebyl jsem schopnej odstartovat a dnes to bylo o startech. Nemají tady takovou dráhu jako v Pardubicích, takže jsem dal lehčí převody. Ale asi bude lepší se s tím nesrat a prát tam těžký převody. Zejtra chci přijít na to, co je špatně, protože mě v neděli čeká Lvov. V Anglii mi GM jezdí, ale tady nemůžu přijít, kde je chyba.“ Po oslnivém pardubickém vítězství klesnul Olymp v Plzni úplně na dno. „Je to ostuda,“ nezastíral Josef Franc. „Cejtím se zklamaně. Doufám, že se to spraví. Dnešek každopádně ale hodím za hlavu.“

1. PK Plzeň   39
Slawomir Dudek 0 2 2 1 2 7
Filip Šitera 3 2 3 1 0 9
Andrzej Huszcza 2 0 2 3 3 10
Zdeněk Simota 3 1 3 3 3 13
Michael Hádek   DNR
 
2. AK Slaný   29
Miroslav Fencl 0 3 1 3 2 9
Pawel Staszek 3 3 – 0 2 8
Jiří Štancl 1 3 1 1 2 8
Martin Gavenda 0 – – 0 – 0
Slawomir Drabik 3 1 E 0 4
 
3. ZP Pardubice   28
Pavel Fuksa 1 X – – – 1
Aleš Dryml 2 1 2 2 3 3 13
Lukáš Dryml 0 1 F 2 1 4
Rafal Trojanowski 2 1 3 1 R 7
Marián Jirout 3 R 3
 
4. PSK Olymp Praha   24
Josef Franc 1 0 0 2 0 3
Adrian Rymel 1 0 – – – 1
Luboš Tomíček 2 2 1 0 1 1 7
Bohumil Brhel 3 2 2 2 3 1 13
Richard Wolff 0 0

Poznámka: Slawomir Drabik se kvůli zdržení díky dopravní zácpě nedostavil včas na prezentaci závodníků – proto byl dodatečně přesunut na místo náhradníka. Rafal Trojanowski v rozjížďce s číslem dvacet vzdal jízdu, když předtím narazil do mantinelu – situaci ustál bez pádu.
Legenda: E – defekt, ex – diskvalifikace z jiného důvodu než postihují ostatní zkratky, F – pád, F/R – po pádu nenastoupil do další jízdy, L – přejetí vnitřní čáry oběma koly, M – diskvalifikace za dvě minuty, R – nedokončená rozjížďka bez zjevného defektu, T – diskvalifikace za najetí do pásky, U – diskvalifikace za zavinění pádů jiných jezdců, X – diskvalifikace za zaviněný pád.

Aktuální extraligová tabulka:

  malé body velké body
1. Plzeň 99 8
2. Praha 94 8
3. Slaný 75 8
4. Pardubice 91 6

Česká extraliga 2006 v detailech:

  PHA PCE PLZ TOTAL
  13.4. 3.5. 10.5.  
PK Plzeň 2 2 4 8
  30 30 39 99
Zdeněk Simota 7 15 13 35
Filip Šitera 6 8 9 23
Andrzej Huszcza 11 10 21
Grzegorz Klopot 6 4 10
Slawomir Dudek 7 7
Sebastian Kowolik 3 3
Jan Markvart DNR DNR
Michael Hádek DNR
 
Olymp Praha 3 4 1 8
  31 39 24 94
Bohumil Brhel 7 12 13 32
Josef Franc 9 11 3 23
Luboš Tomíček 6 8 7 21
Adrian Rymel 7 7 1 15
Jan Jaroš 1-R 1
Antonín Galliani 1-R 1
Richard Wolff 0-R 0
 
AK Slaný 4 1 3 8
  32 14 29 75
Slawomir Drabik 12 4-R 16
Sebastian Ulamek 14 14
Jiří Štancl 5 0 8 13
Miroslav Fencl 0-R 0 9 9
Tomasz Bajerski 8 8
Pawel Staszek 8 8
Martin Málek 4 4
Vladimír Višváder 2-R 2
Patrik Linhart 1 1
Martin Gavenda 0 0
 
ZP Pardubice 1 3 2 4
  26 37 28 91
Aleš Dryml 10 13 23
Tomáš Suchánek 8 14 22
Lukáš Dryml 0 14 4 18
Marián Jirout 7-R 6 3-R 13
Rafal Trojanowski 7 7
Hynek Štichauer 1 2 3
Pavel Fuksa 1-R 1 2

Legenda: R-nasazen jako náhradník, DNR-náhradník bez jediné jízdy v závodě.

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon D Mark II)