Adam Bubba Bednář si splnil sen

Praha – 9. dubna
Dvacet mužů se přihlásilo na úvodní kolo českého přeboru do Prahy. Jenže zaměstnavatel Jana Macka finišuje s důležitou zakázkou. Kopřivnický borec proto místo řidítky plochodrážní pětistovky jako jediný strojník firmy obsluhoval páky pracovního stroje. Mezitím na Markétě začal program dle plánu. Tréninkem. Matyáš Ryska objel kolo, zkusil na start a upadl. Čekalo se na sanitku. A pak ještě jednou po pádu Mariána Jirouta. Mítink byl pořádně dlouhý, i kdyby Jaroslav Vaníček v rozjížďce s číslem čtrnáct nepropíchnul nafukovací vaky v zatáčce u depa. Podívaná ovšem stála za dlouhé čekání. Rozhodovalo se v samotném závěru. Eduard Krčmář byl celou dobu v dokonalé pohodě. Ve dvacáté jízdě odstartoval na Adama Bubbu Bednáře, jenž stejně jako on nepoznal prozatím hořkost porážky. Pražan útočil. Slánský závodník jej za sebou slyšel celá dvě kola. V nájezdu do posledního okruhu se Adam Bubba Bednář nakonec dostal dopředu. Do boxu mu mezi prvními přišel gratulovat Eduard Krčmář a on se přiznal, že se mu konečně po letech podařilo vyhrát úplně první závod sezóny. Mezitím na ovál vyjela dvojice usilující v rozjezdu o nejnižší stupínek pódia. Lepší start vystřihl Jan Jeníček, avšak zarputilý Daniel Klíma ho ve druhém kole předčil.

Eduard Krčmář, Adam Bubba Bednář a Daniel Klíma na stupních vítězů | foto Karel Herman

Ze závodu připravujeme původní reportáž.

Eduard Krčmář (žlutá) zatím vede před Adamem Bubbou Bednářem (modrá) | foto Karel Herman

kvalifikace:

1. Adam Nejezchleba, Divišov 3 3 6
2. Pavel Čermák, Divišov 3 2 5
3. Dominik Hrbek, Pardubice 2 3 5
4. Marián Jirout, Pardubice 1 2 3
5. Jan Buňka, Pardubice 2 1 3
6. Luboš Hromádka, Pardubice 0 1 1
7. Petr Kvěch, Divišov X X 0
8. Matyáš Ryska, Slaný – – DNR

Poznámka: Matyáš Ryska nestartoval po zranění z tréninku; po omluvě Jana Macka z hlavního závodu postupovalo 5 + 2

Daniel Klíma (bílá) útočí v rozjezdu na Jana Jeníčka (červená) | foto Kiril Ianatchkov

hlavní závod:

1. Adam Bubba Bednář, Praha 3 3 3 3 3 15
2. Eduard Krčmář, Slaný 3 3 3 3 2 14
3. Daniel Klíma, Praha 2 2 3 2 3 12+3
4. Jan Jeníček, Pardubice 3 3 2 3 1 12+2
5. Bruno Belan, Slaný 2 3 2 3 0 10
6. Matouš Kameník, Pardubice 1 2 3 2 2 10
7. Jaroslav Vaníček, Praha 3 1 2 X 3 9
8. Matěj Frýza, Plzeň 2 2 1 1 2 8
9. Jaroslav Petrák, Pardubice 0 1 1 1 3 6
10. Jan Hlačina, Pardubice 2 0 1 2 1 6
11. Adam Nejezchleba, Divišov 0 2 2 R 1 5
12. Pavel Čermák, Divišov 1 1 E 2 0 4
13. David Hofman, Pardubice 1 0 0 X 2 3
14. Dominik Hrbek, Pardubice 1 1 0 1 F 3
15. Luboš Hromádka, Pardubice (res) 1 1 2
16. Jan Buňka, Pardubice X 0 0 1 0 1
17. Petr Kvěch, Divišov (res) 0 0
18. Marián Jirout, Pardubice F X – – – 0

Poznámka: z původně přihlášených se omluvil Jan Macek

Marián Jirout (žlutá) vede kvalifikační jízdu před Pavlem Čermákem (bílá), Dominikem Hrbkem (modrá) a Lubošem Hromádkou (červená) | foto Karel Herman

Odešel fanda ploché dráhy a veliký kamarád

Hoštka – 6. dubna
V neděli ráno ve svých čtyřiasedmdesáti letech zemřel veliký fanda, milovník motorek a hlavně obrovský kamarád pan Jiří Novák z Hoštky u Roudnice nad Labem. Chodil jako mladík se svými bratry do nedalekých Polep u Litoměřic na plochou dráhu. Měl zajímavého koníčka, byl vynikající včelař, ale zcela propadl kouzlu motorek.

 

Disponoval výborným talentem, dokázal spravit kde jakou motorku. Jezdil fandit na stadióny do Slaného, Mšena, Chabařovic a další naši stadionů. Jedinečným způsobem obohatil magazín speedwayA-Z i knihu o sedmdesátiletém slánském jubileu.

Byli jsme opravdoví kamarádi, pomáhal mi pří závodech na ledě v Račicích, motoshow ve Štětí a opravách mého auta. Dlouho jsem věřil, že svou nemoc zvládne a budeme dál probírat speedway v jeho garáži. Takoví lidé by neměli odcházet.

Jiří, je mi velmi smutno. Nikdy nezapomenu. Vyjadřuji upřímnou soustrast rodině. Čest Tvoji památce!

Poslední rozloučení se bude konat v pátek jedenáctého dubna v jedenáct hodin v obřadní síni v Mělníku na Chloumku.

Jiří Novák (v modré košili) si před lety náramně užil návštěvu divišovské Jawy

 

Adam Nejezchleba byl v sobotu ve Slaném první

Slaný – 6. dubna
Sobotní slánský trénink který místní pořadatelé připravili nejen pro jezdce flat tracku., ale i před následujícími mistrovskými závody kubatury do 125 ccm a 500ccm i těmto jezdcům. První, kdo projel vraty slánského depa, byl Adam Nejezchleba. Těsně následoval Pavol Pučko a pomyslné třetí místo patřilo Vítovi Janouškovi.

 

Tréninkový program ze slánských jezdců využil rovněž Bruno Belan a Stanislav Kohout, který byl pro změnu první na oválu, aby se patřičně seznámil s připraveností dráhy, jíž se od časných ranních hodin až do konce tréninku vzorně věnovali David Filipovský se Zdeňkem  Ryskou.

Bruno Belan ještě odpoledne přesedlal na motocykl určený na klasickou plochou dráhu a společně s Matyášem Ryskou, jehož dnes na pražské Markétě čeká kvalifikace přeboru si odzkoušeli poslední naladění svých strojů. Pro Matyáše Rysku to bude v Praze premiéra na prahu jeho sportovní kariery lze si přát, aby vykročil správným směrem.

Slánský trénink nebyl jen o flat tracku | foto Václav Buřič

Rune Holta přivezl do Slaného svůj norský výběr

Slaný – 7. dubna
Bývalý vynikající norský plošinář startující s polským pasem se v neděli odpoledne objevil na slánském plochodrážním stadionu, aby si s některými svými svěřenci prohlédl místní ovál. Následující pondělní den již byl v plné permanenci při zahajovacím tréninkovém programu, který bude ukončen v pátek 11.4. od patnácti hodin tréninkovým závodem severského výběru proti českému juniorskému týmu.

Rune Holta se objevil ve Slaném | foto Václav Buřič

Rune Holta byl v letošní sezoně pověřen pozvednout tamní plochodrážní sport do vyšších pater mezinárodní scény. Z pozice trenéra juniorů jej čeká nelehký úkol.. Slánský klub byl osloven již v listopadu  a po určitých jednání nakonec došlo k dohodě a upřesnění termínu tohoto soustředění.

Pondělní harmonogram se skládal ze dvou částí. První jezdci vyjeli na ovál v devět a ve svižném tempu se pokračovalo do pravého poledne

Seveřané vyčkávají na páteční test match | foto Václav Buřič

, od 14:00 následoval program do šestnácté hodiny.