Slaný má nejen malinkatý oválek, ale také motocykl na jeho míru

Slaný – 16. února
Ruda říkal, že plochá dráha je úžasná. A tak se malý Denis v neděli vypravil na slánský stadión. Právě včas, aby se mohl posadit za řidítka mini motocyklu, jímž klub chce říct své slovo do pranice, jak vychovávat plochodrážní stadión. Jeho konstruktér Daniel Halamka se nechal inspirovat bohatými zkušenostmi Shupa Teamu.

 

Daniel Halamka s Denisem Horou před nedělním testem nového motocyklu | foto laskavostí Daniela Halamky

Základem se stal malý motokrosový motocykl. „Projekt vznikl kvůli cenové dostupnosti,“ říká Daniel Halamka. „Koupil se pitbike, tři dny v dílně a vylezlo z toho toto. Do začátku sezóny se udělá ještě dečka, aby to trochu vypadalo. Tahle motorka by se měla s cenou vejít do třiceti tisíc. To je zatím jen můj odhad.“

V neděli ráno se ve Slaném postarali o dráhu. Rudolf Belan sehnal Denise Horu, který se stal prvním pilotem nového motocyklu. Kromě jeho konstruktéra samozřejmě.

Denis Hora na nejmenším slánském ovále zkouší nový motocykl | foto Daniel Halamka

„Petr Schmid poslal pár fotek do Polska,“ svěřuje se Daniel Halamka. „A v Rybniku už je o motorku zájem. Mohly by to mít kluby i tady v Čechách. Celé by to bylo na mně, sehnat motorky, vyrobit součástky a prodávat.“

Denis Hora se v březnu přijde zapsat do AK Slaný a jistě se objeví na nové malé mini dráze. „Na projektu se podílelo víc lidí,“ přemítá Daniel Halamka. „Poděkování určitě patří celýmu klubu ve Slaným. Dávají tady tomu opravdu hodně.“

Čínský pitbike v plochodrážní úpravě Daniela Halamky pro nejmenší děti | foto Daniel Halamka

Na jezeře vzniká kříženec Inzellu a Svítkova

Hamr na Jezeře – 17. února
Mrzlo, až praštělo. V noci klesla teplota až na mínus osmnáct. A ještě půl stupínku dolů. Při nádechu krásně štípalo v nose. A pod nohama hlasitě křupalo. Pořadatelská parta sobotních ledů v Hamru na Jezeře ale slyšela andělské zvonění. Zároveň také sirénu ohlašující začátek tvrdé šichty. Bez jakékoliv mechanizace se na zamrzlé hladině začíná rodit ovál, který má hodně z Inzellu a něco z Pardubic.

Hamr na Jezeře má za sebou mrazivou noc | foto Petr Makušev (Sport Photo)
Dnes odstartovaly práce na ovále | foto Petr Makušev (Sport Photo)

Ovál bude Inzell vskutku připomínat. Místo původně plánovaných tři sta padesát metrů se roztáhne na rovnou čtyřstovku. Rovinky budou o šíři třinácti, zatáčky čtyřiadvacet metrů.

Jejich rozměr nenašel svůj vzor ve Svítkově čirou náhodou. Díky zájmu dalších českých závodníků musela sportovní komise použít klasický rozpis na šestnáct závodníků.

Část party, jíž by diváci v sobotu měli tleskat nejen na nástupu, ale i při vyhlášení vítězů | foto Petr Makušev (Sport Photo)

Je spravedlivější, ale také náročnější na počet rozjížděk, jichž je bez případných rozjezdů dvacet. Pakliže by se hřeby v obloucích prořezaly až do vody, což není neobvyklé, může se vnitřní čára posunout.

Síla ledu je vždy klíčová. Proto dnes odpoledne dojedou na Hamerské jezero hasiči. Svými čerpadly a hadicemi půjdou naproti mrazům při vytváření zmrzlé hmoty. Začíná přituhovat. A to nejen doslova.

Na zamrzlém Hamerském jezeře vzniká závodní ovál | foto Petr Makušev (Sport Photo)