Adam Bubba Bednář opět úřadoval naplno

Divišov – 11. května
Červená světla v rozjížďce s číslem tři signalizovala, že druhá letošní juniora v Divišově nebude snadná ani pro pořadatelskou partu. Zatímco Filip Kasan skončil v péči zdravotníků, mítink pokračoval opakovačkou. Její start vyšel nejlépe Matouši Kameníkovi. Jenže Adam Bubba Bednář se okolo něho přehnal již v nájezdu do druhé zatáčky. První trojka vytvořila pevný základ pro čtyři další a druhé suverénní vítězství, jež upevnilo postavení pražského závodníka na hrotu aktuální klasifikace v poločase šampionátu.

Matouš Kameník, Adam Bubba Bednář a Jaroslav Vaníček na pódiu | foto Karel Herman

Trojka na třetí pokus

S dvanáctkou na zádech své vesty vjel na ovál ve třetí tréninkové skupině. Pěkně po zadním. Pak v zatáčce u depa málem upadl. Při dalším průjezdu ale dojem napravil naprosto dokonale.  Adam Bubba Bednář se mohl chystat hrát roli favorita. Po triumfu v Plzni o dva týdny dříve mu náležela plným právem.

Matouš Kameník (bílá) se marně brání Adamu Bubbovi Bednářovi (žlutá) | foto Karel Herman

Jiní tréninkem tam hladce neprošli. Bruno Belan děkoval Janu Hlačinovi za zprovoznění motoru, díky čemuž chyběl ve středu v kopřivnickém přeboru. S pohonným agregátem se musel loučit rovněž Matěj Frýza. Jemu pomocnou ruku podal klubový kolega Štěpán Melč. Zapůjčil mu svůj rezervní motor.

Jaroslav Frýza po tréninku líčí ruch v boxu svého syna Matěje:

„Zadřel motor, unašeč vahadla, lepí se nám smůla na paty. Oba motory nám padly, jeden v Mišní, jeden tady. Děkujeme Martinu Šťastnýmu a mafiánovi z plzeňskýho gangu za půjčení motoru.“

Bruno Belan (modrá) jde do čela před Kacpera Szopu (bílá), Davida Hofmana (modrá) a Radka Bambucha (žlutá) | foto Karel Herman

Po nástupu se mohlo jít do akce. Prvním vítězem dnešního dne se stal Jan Jeníček, když si vedení vyvzdoroval na Štěpánu Melčovi. Přitom začalo drobně pršet, ale vodní kapky odešly, jak přišly. Vzápětí přišla chvíle Jaroslava Vaníčka. Mateusz Latala se posunul na druhou příčku až ve třetím okruhu.

A pak tu byl Adam Bubba Bednář. Bohužel se muselo opakovat kvůli pádu Filipa Kasana, jenž skončil na palubě sanitky. Opakovalo se a tentokrát byl rychlejší Matouš Kameník. Ovšem pražský borec nevěšel hlavu. Od nájezdu do druhého oblouku to byl on, kdo vedl pole závodníků.

Matouš Kameník dostal šanci odčinit své úvodní zaváhání hned po přestávce. Vskutku se dostal dopředu před Radka Bambucha. Kopřivnický závodník naneštěstí v první zatáčce upadl a po Filipu Kasanovi se stal druhým borcem, jenž z dnešního závodu odstoupil.

Radek Bambuch padá za zády Karla Průši (bílá) a Dominika Hrbka (modrá) | foto Karel Herman

„Snažil jsem se tam protlačit,“ vyprávěl Radek Bambuch, cože se to v prvním oblouku vlastně semlelo. „Nebylo tam místo. Rameno bolí, zajdu si to zkontrolovat k doktorovi.“

Než dokončil svá slova, Matouš Kameník vyhrál repete s náskokem rovinky. Jenže celá čtyři kola blikala červená světla na znamení, že se páska nezvedla nerovnoměrně. Protože jim nikdo nevěnoval pozornost, muselo se startovat znovu. A tak se Matouš Kameník dočkal trojky až napotřetí.

 

Zlobivá páska

Filip Kasan a Radek Bambuch bohužel nebyli jediní, kdo balili předčasně. V rozjížďce s číslem sedm Mateusz Latala objel Bruna Belana v první zatáčce. Ale ve druhém okruhu nezkrotil wheelie v zatáčce u depa. K zemi musel také náhradník Luboš Hromádka sedlající dvěstěpadesátku. Polák si stěžoval na bolesti v zápěstí.

Adam Bubba Bednář (bílá) vede před Jaroslavem Vaníčkem (modrá), Kacperem Szopou (žlutá) a Štěpánem Mělčem (červená) | foto Karel Herman

Ručník v ringu byl logickým řešením situace. Po pádu v šestnácté jízdě se s mítinkem raději rozloučil také Matěj Frýza. Ale vraťme se raději na začátek druhé série.  Bruno Belan opanoval repete sedmé jízdy a se šesti body stál na hrotu aktuální klasifikace závodu. Nebyl ovšem sám.

Jan Jeníček opanoval šestou jízdu. A pak přišla řada opět na Adama Bubbu Bednáře. Učinil dva rázné kroky za dnešním triumfem. V rozjížďce s číslem osm odstartoval na Jaroslava Vaníčka, aby o dvě jízdy později byl neméně pohotový v případě Jana Jeníčka a Bruna Belana.

Jaroslav Vaníček líčí svou prohru v jedenácté jízdě:

„Zaspal jsem na startu, Matouš pak jel ideální stopu a já ho nedohnal.“

Matouš Kameník (modrá) právě odstartoval na Jaroslava Vaníčka (červená), Davida Hofmana (žlutá) a Nicka Colina Haltermanna (bílá) | foto Karel Herman

Nezaváhal ani Matouš Kameník. V první zatáčce rozjížďky s číslem jedenáct se docela drze nacpal před Jaroslava Vaníčka. Tím pádem měl před dvojicí posledních sérií o dob méně než neporažený Adam Bubba Bednář. Osmičkou ve skóre disponovali rovněž Jan Jeníček a po sólu v deváté jízdě také Kacper Szopa. Bruno Belan a Jaroslav Vaníček se zatím opírali o sedm bodů.

Adam Bubba Bednář exceloval v rozjížďce s číslem třináct. Jaroslav Vaníček hned na to objel Jana Jeníčka úvodním výjezdem. V rozjížďce s číslem patnáct začala tarokovat páska. Ne a ne se zvednout rovnoměrně. Až na počtvrté pustila do vedení Kacpera Szopu. Bílý tkaloun si nedal říct. A když správně nevystřelil ani v šestnácté jízdě, při opakování přišla na řadu světla.

Nešlo rozhodně o ideální řešení. Matouš Kameník v osmnácté jízdě ulil start. V repete si vedle třech bodů vysloužil rovněž výstrahu. V rozjížďce s číslem osmnáct se zase hýbali prakticky všichni. Aby Jaroslav Vaníček porazil Bruna Belana, muselo se startovat dvakrát. Vzápětí hřešil Jan Janíček.

Jaroslav Vaníček (bílá) překonává Jana Jeníčka (červená) | foto Karel Herman

Všichni vydechli úlevou, když právě na opakovačku osmnácté jízdy pořadatelé opět natáhli pásku. Jan Jeníček byl nejpohotovější. V první zatáčce mu ale vedení sebral spodem útočící Matouš Kameník. Dostal se na čtrnáct bodů a minimálně druhé místo. Jaroslav Vaníček prve skončil na třináctce, kdežto Jan Jeníček měl o bod méně.

Všem nezbylo, než čekat, co na to Adam Bubba Bednář v rozjížďce s číslem devatenáct. Spekulace šly rychle stranou. Pražan stanul na roštu jen s Nickem Colinem Haltermannem. Nechal Němce za sebou již s letem pásky a podruhé v letošní juniorce dobyl maximum.

 

Hlasy z depa

Adam Bubba Bednář v juniorce prozatím neprohrál jedinou rozjížďku | foto Karel Herman

„O tréninku trošku honička,“ vracel se Adam Bubba Bednář na začátek dnešního odpoledne. „Kluci přišli s vynikajícím nápadem. Udělali jsme změny a jelo to. Byla pěkná dráha dneska, byla místa, kde se jelo i bez děr. Šly mi starty, motorka startovala jako blázen. Jsem spokojenej, vedu juniorku, ale neříkám hop, dokud nepřeskočím. Chci poděkovat Partyzánovi a rodině Kurzových, své rodině a sponzorům.“

„Bylo to dobrý,“ konstatoval Matouš Kameník. „Škoda první jízdy. S Bubbou jsme zezačátku byli vedle sebe, pak mi ujel. Ale dobrý. První bedna letos v juniorce. Dráha výborná, nebyla děravá. Zatáčky u depa potřebovala úpravu, ale venek dobrej.“

„Nebylo to úplně podle představ,“ mračil se Jaroslav Vaníček. „Ale nakonec třetí místo, který je taky dobrý. Jede se dál. Škoda jízdy s Matoušem, zaspal jsem na startu a už jsem ho nedohnal. Jel ideální stopu stejně jako předtím Bubba. To jsem se ještě ve výjezdu z druhý zatáčky přetočil a pak už ho nešlo udělat. Ale každej se dá porazit, myslím, že na něj mám.“

Jan Jeníček (modrá) vs. Matouš Kameník (červená) | foto Karel Herman

„Dráha docela připravená,“ rozhovořil se Jan Jeníček. „Cejtil jsem se dobře, motorky jely. Byl problém se startovacím zařízením. Rozhodilo mě, že se bude startovat na zelený světlo.“

„Chtěl bych poděkovat Hláčovi,“ nešetřil Bruno Belan vděkem. „Měnil motor v motorce. Díky němu jsem na poslední chvíli moh‘ jet. Škoda třetí jízdy, druhej start. Až po ní jsem zjistil, že ideální stopa je venek. Mohlo to bej lepší. To může bejt vždycky, ale jsem spokojenej.“

„Honza mě vyhnal, ale super,“ nenechal si Štěpán Melč vzít dobrý pocit kvůli průběhu rozjížďky s číslem jedna. „Pro mě je to nová dráha, nikdy jsem tu nebyl. Pro mě dobře, jedu dál nabírat další zkušenosti.“

Filip Kasan po svém pádu bohužel závod nedokončil | foto Karel Herman
Filip Kasan po svém pádu bohužel závod nedokončil | foto Karel Herman
1. Adam Bubba Bednář, Praha 3 3 3 3 3 15
2. Matouš Kameník, Pardubice 2 3 3 3 3 14
3. Jaroslav Vaníček, Praha 3 2 2 3 3 13
4. Jan Jeníček, Pardubice 3 3 2 2 2 12
5. Bruno Belan, Slaný 3 3 1 2 2 11
6. Kacper Szopa, PL 2 1 3 3 1 10
7. Štěpán Melč, Plzeň 2 0 3 1 3 9
8. Jan Hlačina, Pardubice 1 1 2 2 1 7
9. David Hofman, Pardubice 1 0 1 2 2 6
10. Nick Colin Haltermann, D 1 2 0 0 2 5
11. Matěj Frýza, Plzeň 1 2 2 F – 5
12. Karel Průša, Slaný (250 ccm) 0 2 0 1 1 4
13. Dominik Hrbek, Pardubice 0 1 1 1 0 3
14. Mateusz Latala, PL 2 X – – – 2
15. Luboš Hromádka, Pardubice (250 ccm) (res) 1 0 1 0 2
16. Radek Bambuch, Kopřivnice 0 X – – – 0
17. Filip Kasan, SK – Žarnovica X – – – 0

Poznámka: z přihlášených se omluvil Mario Häusl; varování za startovní přestupek Matouš Kameník v šestnácté a Jan Jeníček v osmnácté jízdě

Startovací zařízení pořadatele notně potrápilo | foto Karel Herman

Aktuální pořadí seriálu:

U21: U19: PLZ DIV TOT
27.4. 11.5.
1. 1. Adam Bubba Bednář, Praha 20 20 40
2. 2. Matouš Kameník, Divišov/Pardubice* 14 18 32
3. 3. Jan Jeníček, Pardubice 18 14 32
4. 4. Jaroslav Vaníček, Praha 12 16 28
NC NC Kacper Szopa, PL 16 11 27
5. 5. Bruno Belan, Slaný 11 12 23
6. 6. Štěpán Melč, Plzeň 10 10 20
7. 7. Jan Hlačina, Pardubice 6 9 15
8. 8. David Hofman, Pardubice 7 8 15
9. 9. Matěj Frýza, Plzeň 9 6 15
NC NC Mario Häusl, D 8 o 8
NC NC Nick Colin Haltermann, D 7 7
10. 10. Dominik Hrbek, Pardubice 3 3 6
11. 11. Luboš Hromádka, Pardubice (250 ccm) 4 2 6
12. 12. Karel Průša, Slaný (250 ccm) 5 5
13. 13. Petr Marek, Praha (250 ccm) 5 5
NC NC Mateusz Latala, PL 3 3
14. 14. Radek Bambuch, Kopřivnice 1 1 2
NC NC Filip Kasan, SK – Žarnovica 2 0 2

Poznámka: Poznámka: klasifikováni jsou držitelé licencí AČR, bodový klíč za umístění v závodech 20 – 18 – 16 – 14 – 12 – 11 – 10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 -4 – 3 – 2 – 1; o = omluven ze závodu; * Matouš Kameník v Plzni vystupoval jako závodník AK Divišov, od té doby startoval za Pardubice

Karel Průša udeřil i v českém šampionátu na minioválech

Divišov – 11. května
Po nedávných úpravách zbyla z malých drah uprostřed divišovského stadiónu jen jediná. Ta větší. Přesto byla dnes pro některé kolibříky příliš malá. Aspoň soudě dle mnoha diskvalifikací za vyjetí z oválu, které dodatečně upravily výsledky jízd a svým způsobem zdramatizovaly první podnik letošního českého šampionátu stopětadvacítek na krátkých oválech. I tady potvrdil Karel Průša svou skvělou formu. Ovládl základní část, aby posléze triumfoval stylem start – cíl ve finále A před Jakubem Hejkalem a Štěpánkou Nyklovou.

Jakub Hejkal, Karel Průša a Štěpánka Nyklová na stupních vítězů | foto Karel Herman

Když je ovál příliš malý

Bylo jich šest. Šest. Přesně akorát, aby úvodní díl kolibřího šampionátu na krátkých drahách nepostrádal mistrovský status. A přitom aby závod měl v každičké ze svých rozjížděk trojici závodníků a neztrácel briskné tempo.

Karel Průša (červená) vodí Luboše Hromádku (modrá) a Štěpánku Nyklovou (bílá) | foto Karel Herman

I když v první jízdě všechno zamotalo trucující startovací zařízení. Zdržení nestálo za řeč. A Matěj Tůma se ujal vedení. Jakub Hejkal ovšem strašlivě prahnul po třech bodech. Nakonec je získal, aniž by svého klubového kolegu předčil.

Ovál se totiž dnes ukázal až příliš malým. Matěj Tůma z něho vyjel ven a byl diskvalifikován. Byl první, avšak nikoliv sám. V rozjížďce s číslem pět byl podobně postižený Jaroslav Bartek. A o dvě jízdy později také Luboš Hromádka.

Pro něho šlo vpravdě o zapeklitou situaci. V rozjížďce s číslem dvě sice nejlépe odstartoval, ale ve druhé zatáčce jej podjel Karel Průša. Štěpánku Nyklovou udržel na uzdě. Ob dvě jízdy později ji odvedl s letem pásky. Blonďatá dívčina nesložila zbraně.

Štěpánka Nyklová (modráú bojuje s Matějem Tůmou (bílá) a Lubošem Hromádkou (červená) | foto Karel Herman

Na začátku třetího kola se dostala přece jen do čela. Co víc, před Pardubičana šel i Matěj Tůma. Ten ale v poslední zatáčce vyjel ven a Luboš Hromádka ukořistil alespoň dva body. Stejně jako v rozjížďce s číslem pět, jíž kraloval Karel Průša. Do finále A mohlo Luboše Hromádku posunout již jen závěrečné prvenství. Směřoval k němu, jenže v prvním oblouku posledního okruhu vyjel ven z dráhy.

 

Drama až do konce

Přitom Luboš Hromádka byl paradoxně jediný, kdo dnes dostal do problémů excelentního Karla Průšu. Třetí jízda se opakovala kvůli ulití a on ji ovládl stylem start – cíl. Stejně si počínal rovněž v rozjížďkách s čísly šest a osm.

Štěpánka Nyklová (bílá) útočí na Jakuba Hejkala (červená) | foto Karel Herman

Dvanáct bodů ho nejen dostalo do finále A, ale navíc mu dovolilo vybírat si postavení na startu jako první. Za soupeře měl Štěpánku Nyklovou a také Jakuba Hejkala, jenž profitoval z úvodní diskvalifikace Matěje Tůmy.

Ale nejprve k béčku, kde smůla Luboše Hromádky gradovala. Plechová bota se mu smekla a on se přetočil. Soupeři byli rázem na hony daleko. Jaroslav Bartek na čele, Matěj Tůma za ním. Ale to už se pozornost upínala k finále A.

Start vynesl do vedení Karla Průšu. Štěpánka Nyklové na něho vedla nájezd po vnějšku první zatáčky. Neuspěla, ve druhém oblouku jí to natáhlo. A Jakub Hejkal byl vmžiku před ní a šel si pro druhou pozici.

TOT B A
1. Karel Průša, Slaný 3 3 3 3 12 1.
2. Jakub Hejkal, Slaný 3 2 2 2 9 2.
3. Štěpánka Nyklová, Slaný (E) 1 3 3 2 9 3.
4. Jaroslav Bartek, Praha 2 R L 2 5 1.
5. Matěj Tůma, Slaný L 1 1 1 3 2.
6. Luboš Hromádka, Pardubice 2 2 2 L 6 3.
Karel Průša (modrá) vede finále A před Jakubem Hejkalem (červená) a Štěpánkou Nyklovou (bílá) | foto Karel Herman

Průběžné pořadí seriálu:

DIV TOT
11.5.
1. Karel Průša, Slaný 20 20
2. Jakub Hejkal, Slaný 18 18
NC Štěpánka Nyklová, Slaný (E) 16 16
3. Jaroslav Bartek, Praha 14 14
4. Matěj Tůma, Slaný 12 12
5. Luboš Hromádka, Pardubice 11 11

Poznámka: klasifikováni jsou držitelé licencí AČR startující na motocyklech se spalovacím motorem; bodový klíč za umístění v závodech 20 – 18 – 16 – 14 – 12 – 11 – 10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 -4 – 3 – 2 – 1.

Matěj Tůma (bílá) útočí na Luboše Hromádku (červená) | foto Karel Herman