Divišov – 11. května
Červená světla v rozjížďce s číslem tři signalizovala, že druhá letošní juniora v Divišově nebude snadná ani pro pořadatelskou partu. Zatímco Filip Kasan skončil v péči zdravotníků, mítink pokračoval opakovačkou. Její start vyšel nejlépe Matouši Kameníkovi. Jenže Adam Bubba Bednář se okolo něho přehnal již v nájezdu do druhé zatáčky. První trojka vytvořila pevný základ pro čtyři další a druhé suverénní vítězství, jež upevnilo postavení pražského závodníka na hrotu aktuální klasifikace v poločase šampionátu.
Trojka na třetí pokus
S dvanáctkou na zádech své vesty vjel na ovál ve třetí tréninkové skupině. Pěkně po zadním. Pak v zatáčce u depa málem upadl. Při dalším průjezdu ale dojem napravil naprosto dokonale. Adam Bubba Bednář se mohl chystat hrát roli favorita. Po triumfu v Plzni o dva týdny dříve mu náležela plným právem.
Jiní tréninkem tam hladce neprošli. Bruno Belan děkoval Janu Hlačinovi za zprovoznění motoru, díky čemuž chyběl ve středu v kopřivnickém přeboru. S pohonným agregátem se musel loučit rovněž Matěj Frýza. Jemu pomocnou ruku podal klubový kolega Štěpán Melč. Zapůjčil mu svůj rezervní motor.
Jaroslav Frýza po tréninku líčí ruch v boxu svého syna Matěje:
„Zadřel motor, unašeč vahadla, lepí se nám smůla na paty. Oba motory nám padly, jeden v Mišní, jeden tady. Děkujeme Martinu Šťastnýmu a mafiánovi z plzeňskýho gangu za půjčení motoru.“
Po nástupu se mohlo jít do akce. Prvním vítězem dnešního dne se stal Jan Jeníček, když si vedení vyvzdoroval na Štěpánu Melčovi. Přitom začalo drobně pršet, ale vodní kapky odešly, jak přišly. Vzápětí přišla chvíle Jaroslava Vaníčka. Mateusz Latala se posunul na druhou příčku až ve třetím okruhu.
A pak tu byl Adam Bubba Bednář. Bohužel se muselo opakovat kvůli pádu Filipa Kasana, jenž skončil na palubě sanitky. Opakovalo se a tentokrát byl rychlejší Matouš Kameník. Ovšem pražský borec nevěšel hlavu. Od nájezdu do druhého oblouku to byl on, kdo vedl pole závodníků.
Matouš Kameník dostal šanci odčinit své úvodní zaváhání hned po přestávce. Vskutku se dostal dopředu před Radka Bambucha. Kopřivnický závodník naneštěstí v první zatáčce upadl a po Filipu Kasanovi se stal druhým borcem, jenž z dnešního závodu odstoupil.
„Snažil jsem se tam protlačit,“ vyprávěl Radek Bambuch, cože se to v prvním oblouku vlastně semlelo. „Nebylo tam místo. Rameno bolí, zajdu si to zkontrolovat k doktorovi.“
Než dokončil svá slova, Matouš Kameník vyhrál repete s náskokem rovinky. Jenže celá čtyři kola blikala červená světla na znamení, že se páska nezvedla nerovnoměrně. Protože jim nikdo nevěnoval pozornost, muselo se startovat znovu. A tak se Matouš Kameník dočkal trojky až napotřetí.
Zlobivá páska
Filip Kasan a Radek Bambuch bohužel nebyli jediní, kdo balili předčasně. V rozjížďce s číslem sedm Mateusz Latala objel Bruna Belana v první zatáčce. Ale ve druhém okruhu nezkrotil wheelie v zatáčce u depa. K zemi musel také náhradník Luboš Hromádka sedlající dvěstěpadesátku. Polák si stěžoval na bolesti v zápěstí.
Ručník v ringu byl logickým řešením situace. Po pádu v šestnácté jízdě se s mítinkem raději rozloučil také Matěj Frýza. Ale vraťme se raději na začátek druhé série. Bruno Belan opanoval repete sedmé jízdy a se šesti body stál na hrotu aktuální klasifikace závodu. Nebyl ovšem sám.
Jan Jeníček opanoval šestou jízdu. A pak přišla řada opět na Adama Bubbu Bednáře. Učinil dva rázné kroky za dnešním triumfem. V rozjížďce s číslem osm odstartoval na Jaroslava Vaníčka, aby o dvě jízdy později byl neméně pohotový v případě Jana Jeníčka a Bruna Belana.
Jaroslav Vaníček líčí svou prohru v jedenácté jízdě:
„Zaspal jsem na startu, Matouš pak jel ideální stopu a já ho nedohnal.“
Nezaváhal ani Matouš Kameník. V první zatáčce rozjížďky s číslem jedenáct se docela drze nacpal před Jaroslava Vaníčka. Tím pádem měl před dvojicí posledních sérií o dob méně než neporažený Adam Bubba Bednář. Osmičkou ve skóre disponovali rovněž Jan Jeníček a po sólu v deváté jízdě také Kacper Szopa. Bruno Belan a Jaroslav Vaníček se zatím opírali o sedm bodů.
Adam Bubba Bednář exceloval v rozjížďce s číslem třináct. Jaroslav Vaníček hned na to objel Jana Jeníčka úvodním výjezdem. V rozjížďce s číslem patnáct začala tarokovat páska. Ne a ne se zvednout rovnoměrně. Až na počtvrté pustila do vedení Kacpera Szopu. Bílý tkaloun si nedal říct. A když správně nevystřelil ani v šestnácté jízdě, při opakování přišla na řadu světla.
Nešlo rozhodně o ideální řešení. Matouš Kameník v osmnácté jízdě ulil start. V repete si vedle třech bodů vysloužil rovněž výstrahu. V rozjížďce s číslem osmnáct se zase hýbali prakticky všichni. Aby Jaroslav Vaníček porazil Bruna Belana, muselo se startovat dvakrát. Vzápětí hřešil Jan Janíček.
Všichni vydechli úlevou, když právě na opakovačku osmnácté jízdy pořadatelé opět natáhli pásku. Jan Jeníček byl nejpohotovější. V první zatáčce mu ale vedení sebral spodem útočící Matouš Kameník. Dostal se na čtrnáct bodů a minimálně druhé místo. Jaroslav Vaníček prve skončil na třináctce, kdežto Jan Jeníček měl o bod méně.
Všem nezbylo, než čekat, co na to Adam Bubba Bednář v rozjížďce s číslem devatenáct. Spekulace šly rychle stranou. Pražan stanul na roštu jen s Nickem Colinem Haltermannem. Nechal Němce za sebou již s letem pásky a podruhé v letošní juniorce dobyl maximum.
Hlasy z depa
„O tréninku trošku honička,“ vracel se Adam Bubba Bednář na začátek dnešního odpoledne. „Kluci přišli s vynikajícím nápadem. Udělali jsme změny a jelo to. Byla pěkná dráha dneska, byla místa, kde se jelo i bez děr. Šly mi starty, motorka startovala jako blázen. Jsem spokojenej, vedu juniorku, ale neříkám hop, dokud nepřeskočím. Chci poděkovat Partyzánovi a rodině Kurzových, své rodině a sponzorům.“
„Bylo to dobrý,“ konstatoval Matouš Kameník. „Škoda první jízdy. S Bubbou jsme zezačátku byli vedle sebe, pak mi ujel. Ale dobrý. První bedna letos v juniorce. Dráha výborná, nebyla děravá. Zatáčky u depa potřebovala úpravu, ale venek dobrej.“
„Nebylo to úplně podle představ,“ mračil se Jaroslav Vaníček. „Ale nakonec třetí místo, který je taky dobrý. Jede se dál. Škoda jízdy s Matoušem, zaspal jsem na startu a už jsem ho nedohnal. Jel ideální stopu stejně jako předtím Bubba. To jsem se ještě ve výjezdu z druhý zatáčky přetočil a pak už ho nešlo udělat. Ale každej se dá porazit, myslím, že na něj mám.“
„Dráha docela připravená,“ rozhovořil se Jan Jeníček. „Cejtil jsem se dobře, motorky jely. Byl problém se startovacím zařízením. Rozhodilo mě, že se bude startovat na zelený světlo.“
„Chtěl bych poděkovat Hláčovi,“ nešetřil Bruno Belan vděkem. „Měnil motor v motorce. Díky němu jsem na poslední chvíli moh‘ jet. Škoda třetí jízdy, druhej start. Až po ní jsem zjistil, že ideální stopa je venek. Mohlo to bej lepší. To může bejt vždycky, ale jsem spokojenej.“
„Honza mě vyhnal, ale super,“ nenechal si Štěpán Melč vzít dobrý pocit kvůli průběhu rozjížďky s číslem jedna. „Pro mě je to nová dráha, nikdy jsem tu nebyl. Pro mě dobře, jedu dál nabírat další zkušenosti.“
1. Adam Bubba Bednář, Praha | 3 3 3 3 3 | 15 |
2. Matouš Kameník, Pardubice | 2 3 3 3 3 | 14 |
3. Jaroslav Vaníček, Praha | 3 2 2 3 3 | 13 |
4. Jan Jeníček, Pardubice | 3 3 2 2 2 | 12 |
5. Bruno Belan, Slaný | 3 3 1 2 2 | 11 |
6. Kacper Szopa, PL | 2 1 3 3 1 | 10 |
7. Štěpán Melč, Plzeň | 2 0 3 1 3 | 9 |
8. Jan Hlačina, Pardubice | 1 1 2 2 1 | 7 |
9. David Hofman, Pardubice | 1 0 1 2 2 | 6 |
10. Nick Colin Haltermann, D | 1 2 0 0 2 | 5 |
11. Matěj Frýza, Plzeň | 1 2 2 F – | 5 |
12. Karel Průša, Slaný (250 ccm) | 0 2 0 1 1 | 4 |
13. Dominik Hrbek, Pardubice | 0 1 1 1 0 | 3 |
14. Mateusz Latala, PL | 2 X – – – | 2 |
15. Luboš Hromádka, Pardubice (250 ccm) (res) | 1 0 1 0 | 2 |
16. Radek Bambuch, Kopřivnice | 0 X – – – | 0 |
17. Filip Kasan, SK – Žarnovica | X – – – | 0 |
Poznámka: z přihlášených se omluvil Mario Häusl; varování za startovní přestupek Matouš Kameník v šestnácté a Jan Jeníček v osmnácté jízdě
Aktuální pořadí seriálu:
U21: | U19: | PLZ | DIV | TOT | |
27.4. | 11.5. | ||||
1. | 1. | Adam Bubba Bednář, Praha | 20 | 20 | 40 |
2. | 2. | Matouš Kameník, Divišov/Pardubice* | 14 | 18 | 32 |
3. | 3. | Jan Jeníček, Pardubice | 18 | 14 | 32 |
4. | 4. | Jaroslav Vaníček, Praha | 12 | 16 | 28 |
NC | NC | Kacper Szopa, PL | 16 | 11 | 27 |
5. | 5. | Bruno Belan, Slaný | 11 | 12 | 23 |
6. | 6. | Štěpán Melč, Plzeň | 10 | 10 | 20 |
7. | 7. | Jan Hlačina, Pardubice | 6 | 9 | 15 |
8. | 8. | David Hofman, Pardubice | 7 | 8 | 15 |
9. | 9. | Matěj Frýza, Plzeň | 9 | 6 | 15 |
NC | NC | Mario Häusl, D | 8 | o | 8 |
NC | NC | Nick Colin Haltermann, D | – | 7 | 7 |
10. | 10. | Dominik Hrbek, Pardubice | 3 | 3 | 6 |
11. | 11. | Luboš Hromádka, Pardubice (250 ccm) | 4 | 2 | 6 |
12. | 12. | Karel Průša, Slaný (250 ccm) | – | 5 | 5 |
13. | 13. | Petr Marek, Praha (250 ccm) | 5 | – | 5 |
NC | NC | Mateusz Latala, PL | – | 3 | 3 |
14. | 14. | Radek Bambuch, Kopřivnice | 1 | 1 | 2 |
NC | NC | Filip Kasan, SK – Žarnovica | 2 | 0 | 2 |
Poznámka: Poznámka: klasifikováni jsou držitelé licencí AČR, bodový klíč za umístění v závodech 20 – 18 – 16 – 14 – 12 – 11 – 10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 -4 – 3 – 2 – 1; o = omluven ze závodu; * Matouš Kameník v Plzni vystupoval jako závodník AK Divišov, od té doby startoval za Pardubice