Divišov – 2. července
Na sobotu svolal organizační tým Sportovního centra mládeže při AK v AČR Slaný jezdce na společný přípravný den do Divišova. Na pořadu dne byl tréninkový program všech kubatur a důraz byl položen především na přípravu jezdců ve třídě 250 ccm, kteří absolvují v příštím týdnu náročný program v Polsku. Stadion v Grudziadzi je totiž dějištěm dvou semifinálových závodů nomenklatury FIM – Youth World Cup 250cc. Těmto závodům navíc předchází třídenní přípravný kemp jezdců rovněž pod hlavičkou FIM.
Na velkém i malém oválu divišovského stadionu se tak od rána střídala jedna skupina jezdců za druhou a trenéři SCM Jiří Štancl a Miroslav Rosůlek byli v jednom kole. Celý průběh soustředění jednoznačně ukázal, že se rodí nová generace mladých, velice perspektivních závodníků, kteří budou zanedlouho stíhat dnešní úspěšnou juniorskou špičku.
Na malé dráze se proháněl Pavel Kuchař spolu s Danielem Šilhánem a Jiří Štancl nejen spokojeně pokyvoval hlavou, ale bez ustání předával jednu radu za druhou.
Ve třídě 250 ccm tentokráte nastupovali Filip Šifalda, Milan Dobiáš, Petr Chlupáč a Jan Kvěch ke společným jízdám, zkoušeli starty, nájezdy a v druhé části soustředění i celá kola.
Nejsilnější kubatura byla zastoupena jezdci Václavem Kvěchem, Josefem Novákem, domácím Pavlem Čermákem a spolu s nimi si přišli zatrénovat Eduard Krčmář a Ondřej Smetana.
Na dráze byly k vidění nejen pěkné jezdecké souboje, ale dostalo se i na situace, které by se daly nazvat do určité míry jako kuriozity. Nejdříve si dlouhý skluz po boku v zatáčce vyzkoušel Pavel Čermák. Následně Jan Kvěch předvedl elegantní piruetu s motocyklem v rozlehlé zatáčce a po odrazu předního kola od horní části bezpečnostní bariery pokračoval bez zaváhání ve stíhání trojice, která mu mezitím poodjela.
Vše završil, dá se bez nadsázky říci, asi největší smolař letošních plochodrážních oválů Josef Novák. Po odstartování a nájezdu do prvního oblouku pod ním totiž začal hořet jeho motocykl. Pardubičan ale zachoval jasnou hlavu, ihned zajel k okraji dráhy a uhašení ohně tak bylo dílem několika okamžiků. Jaké následky ale oheň na stroji zanechal, to se teprve uvidí až po komplexní prohlídce.
V závěrečném zhodnocení dne oba trenéři poděkovali všem jezdcům za výborný a zodpovědný přístup k soustředění, předvedené výkony a dodržování všech vydávaných pokynů. Soustředění však také ukázalo, že právě třída 250 ccm je pro přechod jezdců na nejsilnější kubaturu velice přínosná. Bohužel se ale na druhé straně potýká s řadou problémů v oblasti zajištění technikou a také je škoda, že mladí jezdci nemají možnost startovat na strojích častěji a nemají v podstatě žádné závody na získávání potřebných zkušeností. Několik tréninků a jízd v rámci soustředění tak zcela určitě nemůže postačovat na plnohodnotnou konkurenceschopnost s jejich vrstevníky např. z Německa, Dánska nebo dalších zemí, kde se této kubatuře věnují daleko více.
Jak na této úrovni obstojí dvojice našich zástupců – Jan Kvěch a Petr Chlupáč – se konec konců uvidí za týden v Polsku. Všichni jim proto držme palce, ať jim náročné závody ve velice silné konkurenci vyjdou co nejlépe.
Foto: Václav Buřič