Divišovská Jawa se vrátila na výstavu Motocykl

Divišov – 12. března
No co vám budu povídat, udělali jsme si prodlouženej weekend na holešovickym výstavišti. Teda za nás ve Fučíkárně. Juldě Fuldě. Tak sme tomu říkali za komoušů. Teda ještě dřív Průmyslovej palác, kterej tu zustal po Jubilejní zemský výstavě z jednadevadesátýho. Ovšem předminulýho století. Tam sme byli výstavní produkcí přizvaný, abysme tam předvedli pár našejch motorek. Navázali sme na slavnou historii motorek ESO z Divišova, který zkonstruoval zakladatel fabriky pan Simandl a pan Červinka.

Taky v centru naší expozice bylo ESO DT 500 z třiašedesátýho, tedy z roku, kdy byla fabrika sloučena s další slavnou značkou – JAWA. A samozřejmě jsme vystavili to nejlepší, co dneska máme. Pětistovku na krátkou i dlouhou, dvěstěpadinu pro juniory a novinku – vosumdesátku pro děti.

Spolu s námi tam vystavovala i SHUPA svý skvělý stopětadvácy. A to černý jakoby retrokolo, to je projekt naší partnerský firmy Lohner z bratrského Rakouska. Je to městský elektrokolo, žádná Čína, dokonce ani Tajván to není. Ujede to skoro sto kiláků na jedno nabití, musí se na tom alespoň trochu šlapat, jinak to nejede.

Fakt paráda, i když trochu nezvyklé. Do kastlíků se přesně vejde lahev vizoura a pár dobrejch doutníků. My k tomu děláme rámy.

Zájemců o Jawu bylo na výstavě dost, mladejma klukama počínaje a klukama starších ročníků konče. A víte, na co se ti chlápci a dokonce pár mamin nejvíc ptali? Tak kromě techniky, modernizací motorek, motorů a třeba taky bezpečnosti na plochý dráze je nejvíc zajímalo, jestli fakt tu fabriku koupili Rusové.

Furt je mezi lidma fáma, kterou někdo rozšířil při krachu bejvalý fabriky před dvouma rokama. Tak všichni, co to budete číst! Fakt je tu jen jedinej, českej majitel. Valach. A Valaši? Ti uměj bejt sakra zabejčený, aby to fungovalo. Fungovat to začíná. Přesto se vstupu cizího kapitálu nebráníme. Nejraději českýho.

No co vám budu povídat!

Foto: Jawa Divišov