Dlouhán Shupa pro sezónu 2014

Sezóna 2014 je v plném proudu a tento týden má pro stopětadvacítky zvláštní význam.
V Plzni se jede evropský pohár této třídy pod hlavičkou FIM – EUROPE, což je v zasvěcených plochodrážních kruzích bráno jako závod mistrovství Evropy této třídy.

Shupateam letos zvolil trošku jiný způsob podpory našich jezdců a více se zapojil do spolupráce s SCM. Po dohodě právě s SCM pojedou s tovární podporou jezdci Adam Fencl, Kryštof Rybář, Roman Mády a jako náhradník Filip Šifalda.

Roman a Adam budou mít k dispozici čtyřventilové motory v upraveném
dlouhém podvozku. Kryštof dvouventil také v upraveném dlouhém podvozku a Filip Šifalda klasický velký podvozek Shupa s dvouventilem.

Na letošních modelech je asi nejvíce patrná změna zadního blatníku, tak aby vyhovoval požadovaným předpisům na mezeru o velikosti 35mm. Těsně nad kolem je tedy plastový blatník a nad ním kryt tvořící číslovou tabulku a umožňující jezdci zalehnutí při dlouhodrážním stylu jízdy.

Další změna je schovaná pod rámovým krytem. Jedná se o vetší nádrž s objemem 1,9 l
se dvěma výpustnými kohouty, která je vyplněná speciální pěnou. Tato pěna se používá u silničních motocyklů z důvodů omezení vzniku požáru při havárii a má jednu důležitou vlastnost , pro kterou jsme se rozhodli ji použít.

Při testování na brzdě jsme si ověřili, že u čtyřventilu dochází ke vzniku bublin v nádrži
a do karburátoru pak neteče palivo plynule ale přerušovaně a občas vypadá spíš jako namixovaná limonáda.

Tento jev se samozřejmě více objevoval s poklesem paliva v nádrži. A právě tato speciální pěna by měla vzniku těchto bublin zabránit.

Testování strojů zatím neprokázalo závady z nedostatku paliva, tak jsme se vydali snad správnou cestou. Nádrž s pěnou má i jednu špatnou vlastnost, není totiž poznat
kolik je v ní paliva. Takže nezbývá než vždy nalít plnou…

Největší pozornost jsme před sezónou věnovali čtyřventilovým motorům a úpravám motorové skříně pro zvýšení její životnosti. Vyšší komprese je přeci jen znát, a tak zkoušíme několik řešení včetně motorové skříně od nového dodavatele až po vlastní úpravy uložení svorníků.

Používání moderních olejů a také oleje CASTROL R40 , který nám prokazuje neocenitelné služby, si vyžádalo nahrazení pryžových dorazů a tlumičů záběru spojky vlastními výrobky s oleji odolného plastu.

Všechny tyto maličkosti jsou určené pro zlepšení životnosti našich motorů.

A naší největší radostí je, že na závodech se závodí a nemontuje. Určitě je to především zásluha našeho tunera Ing. Petra Schmída, o kterém si myslím, že by naše motory dokázal složit i poslepu včetně dotažení všech spojů předepsaným momentem.

A na konec ještě taková maličkost. Zajišovací kroužek na kryt zadního kola pro závity M10 i M8 s maximálním odlehčením, ve všech možných barvách. Od tohoto týdne fungují také upravené internetové stránky www.shupa.cz s nabídkou dílů ve Speedway shopu, odkazy na videa a další věci.

.