Plzeň – 7. listopadu
Ačkoliv se v srpnu potkal s Abrahámem, rozhodně nemíní vyklízet plochodrážní depa. Sotva se dozvěděl o úterní rozlučkové akci s názvem Rozjezdy pro hvězdy, neváhal ani na okamžik. Zavolal Josefu Francovi, jestli může dorazit také. Když se dočkal souhlasné odpovědi, vyrazil se svým dlouhodrážním veteránem se stojatým motorem vstříc hlavnímu městu. Karel Kadlec se magazínu speedwayA-Z svěřil nejen s výsledky svého testování, ale i svými organizátorskými plány.
„Dobře,“ reaguje Karel Kadlec na otázku, jak se mu na pražské Markétě jezdilo. „Zkoušel jsem anglickej‘ rám. Převodovka blbě řadila, jde o to, aby zařadila rychle, ale pak to bylo jako na speedwayi.“
Takže plzeňský nezmar evidentně prožil pohodové odpoledne. „Hlavně jsem si chtěl zkusit novou převodovku,“ říká. „Zjistil jsem nedostatky. Na tom anglickým rámu jsou blbě i šáska. Karburátor je opřenej‘ o rám a vibrace mu nesvědčí. Snad bude v zimě dost času to udělat a doufám, že i drobet peněz.“
V příští sezóně bude Karel Kadlec nejen závodit, avšak rozvine i svůj organizační talent. Stejně jako v letošním roce uvidíme veterány v akci nejen v Liberci, ale dlouhodrážní seriál ELVS by měl opět zamířit nejen do Mariánských Lázní, ale i pardubického Svítkova.
„Věrouš už mi volal kvůli termínu,“ svěřuje se. „Na sto procent budou i Pardubice. Petr Moravec by chtěl sobotu, aby přišlo více diváků. Byl jsem i v Mariánkách, Míra Musil měl podzimní depresi. Chtěl toho nechat, tak jsem mu nalil energii do žil a snad to půjde dál.“
Sám Karel Kadlec má k podzimnímu splínu daleko a to tím spíše, svítá-li západočeskému kilometrovému obru nová naděje v podobě spolupráce s kluby na bavorské straně státní hranice.
„V neděli máme jet do Plattlingu na schůzku bavorskejch‘ dlouhodrážních pořadatelů,“ tvrdí Karel Kadlec. „Měla by vzniknout spolupráce s Mariánkama, aby to tady nepadlo. Bude se jednat třeba o vypůjčení nafukovacích mantinelů.“
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV)