Předevčírem se Ellis Perks jednou provždy zapsal do historie britského ligového zápolení, jehož historii sahá až do roku 1929. Za devadesát let se stal prvním z tisícovek plochodrážníků, který slavil triumf ve všech třech divizích. Nejprve se Swindonem v půli října vyhrál Premiership, o pět dnů později s Leicesterem i Championship. A v pondělí s druhým týmem Leicesteru nedal šanci Kentu v nejnižší National League. Přitom ve stejný den v Divišově skončil letošní PRO-TEC Speedway Mini Cup, jehož úvodní ročník před jedenácti lety dnes dvaadvacetiletý Angličan nestihnul jen o vlásek.
Pokud vám nějaký statistik bude tvrdit, že Ellis Perks nikdy nezávodil v Čechách, bude se mýlit. Ledaže ovšem nedodá, že míní klasickou kubaturu do pěti set kubických centimetrů. Ve svých deseti letech totiž Ellis Perks na sklonku října 2007 dorazil na zkušební závod stopětadvacítek na malou Markétu, kterým Zdeněk Schneiderwind sondoval správnost své myšlenky o závodech kolibříků na malých oválech.
Pražský trenér měl pravdu, jak ukázalo dvanáct ročníků pohárového seriálu ať již pod původním názvem Markéta Cup či Speedway Mini Cup, když další miniovály vznikaly i mimo Prahu. U toho ovšem Ellis Perks již nefiguroval.
Na podzim 2007 se totiž zrovna se stěhoval s rodinou do Austrálie, kde měly děti lepší podmínky pro závodění na oválech než v jeho rodné Anglii. A s sebou si bral zbrusu nový motocykl Shupa, s nímž se v mlžném říjnovém dni v české metropoli teprve sžíval.
Kdo ví, jakým směrem by se jeho život ubíral, kdyby se narodil o pár let později a mohl se stopětadvacítkou pravidelně závodit nejen u nás, ale třeba i v Polsku? Ostatně víceméně náhodná návštěva jednoho ze závodů Speedway Mini Cupu nastartovala plochodrážní kariéru Jana Kvěcha. A nejen jeho.
Foto: Pavel Fišer