AKTUALIZOVÁNO – FOTO
Praha – 8. dubna
Dnešní test match mezi pražským Olympem a Plzní skončil jednoznačným triumfem domácích v poměru 58:33. Pražané jednoznačně dominovali už od prvních jízd, přičemž jejich nejlepším závodníkem se stal Zdeněk Simota. Ten ani jednou neprohrál se závodníkem soupeře. Západočeský tým doplatil na větší počet defektů. Bodově nejproduktivnější byl Jan Holub, by mu v rozjížďce s číslem pět prasklé řetězy poničily motocykl.
Rychle na dvacetibodový odstup
„Zatím byla divoká jen srna,“ parafrázoval Matěj Kůs otázku, zda ho k účasti k test matchi přiměla i tréninková možnost před pražskou Grand Prix, na níž má dle všeho obdržet divokou kartu. Ukazoval přitom na nárazník své modré dodávky a v duchu už byl na cestě do Gdaňsku na trénink před jejich úvodním domácím ligovým závodem.
Mezitím na ovále začalo hrát vše do karet domácího týmu. Luboš Tomíček se po raketovém startu ujal vedení rozjížďky s číslem jedna. A Zdeněk Simota se záhy zařadil za jeho záda. Martin Gavenda klesl na třetí místo, ale nebylo mu souzeno vidět cíl. Ve třetím kole zastavil se zaseknutým šoupátkem u plynu.
Technické problémy se bohužel Plzni nedokázaly vyhnout ani v dalším průběhu. Michael Hádek s Jiřím Brummerem se zařadili ve druhé jízdě za suverénního Matěje Kůse. Avšak Michaelu Hádkovi se protočila duše zadního kola a plzeňský závodník byl dle svých slov rád, že vůbec projel pod šachovnicovou vlajkou.
Zajistil remízu, která se na dlouhou dobu stala vrcholem hostujícího celku. Luboš Tomíček proměnil i svůj druhý start ve vítězství. Tentokrát mu zdárně sekundoval Richard Wolff, když v prvním oblouku zpacifikoval Jana Holuba. Jakub Fencl v rozjížĎce s číslem čtyři musel kvůli své příhodě s páskou na trestnou čáru, avšak přesto stačil ve druhém kole udolat Karla Kadlece. „V květnu mám plno závodů, chci se dostat do jistoty a nechci spadnout,“ líčil plzeňský nezmar. „A na to, že mi je skoro padesát, to je dobrý, ne?“
Zdeněk Simota byl suverénně v čele před Pavlem Ondrašíkem a Praha měla na své hosty už desetibodový náskok. A ten se ještě zvýšil, když na Plzeň opět dopadly mechanické rány osudu. Jan Holub se v rozjížďce s číslem pět ani nerozjel. Přijel hned o oba řetězy, které mu při svém letu z ozubených kol poničily motocykl. Jiří Brummer v šesté jízdě zaskočil za Karla Kadlece, ale od třetího kola byl vinou zadřeného motoru už jen nedobrovolným divákem.
Naproti tomu nejprve Matěj Kůs s Richardem Wolffem a poté Luboš Tomíček se Zdeňkem Simotou zatížili pražské konto dohromady deseti body. K maximu směřovali Pražané rovněž v rozjížďce s číslem . Nicméně Jan Holub si do poslední rozjížďky načasoval rozhodující útok a připravil Pavla Pučka o druhé místo.
Pražský náskok vzrostl už na dvacet bodů. A záhy se ukázalo, že ani smůla favorita silného celku nedokáže příliš nahrát do karet slabšího týmu. Na startu osmé jízdy se Matěj Kůs dostal do předčasného kontaktu s páskou. Z trestné čáry se sice dostal rychle do kontaktu s uniknuvší první trojicí, avšak ve druhé zatáčce vyjel příliš na venek a upadl. Zdeněk Simota však suverénně kontroloval čelo před Michaelem Hádkem a Karlem Kadlecem. Remíza upravila stav na 34:14.
Dílčí úspěchy na zvrat skóre nestačí
Pojede-li favorizovaný celek s nějakým slabším, příliš dramatická podívaná nás v extralize čekat nebude. Plzni se dařilo zvedat hlavu, avšak na zásadní změnu stavu to bylo málo. Luboš Tomíček se dočkal své první porážky v rozjížďce s číslem devět, když s Jakubem Fenclem za zády nestačil na Martina Gavendu.
Pražan nebyl spokojený se svým motorem, navíc ho zmátl pád Ondřeje Veverky ve druhé zatáčce. „Myslel jsem, že to po pádu zastaví, ale pak jsem zjistil, že nemáme praporkáře,“ svěřil se. Zdeněk Simota však v rozjížďce s číslem deset udržel čisté konto. Jeho kolega Richard Wolff ovšem v cíli těsně podlehl dravému Janu Holubovi.
V další jízdě přišla znovu remíza. Matěj Kůs se s mítinkem rozloučil triumfem ve stylu start – cíl. Michael Hádek byl hned za ním, zatímco Pavel Ondrašík dokázal na začátku třetího kola udolat Pavla Pučka. By se navrátivší rekonvalescent snažil ze všech sil o odvetu, musel se smiřovat s nulou.
Ze smírného výsledku neměl radost jeden z jeho strůjců. „Další motor,“ ukazoval v depu bezmocně ke svému stroji. „Jawka. Má akorát dvě jízdy a je zaběhnutej‘. Začalo to vadnout a vadnout a teď to rachtá.“
Ve dvanácté jízdě nasadili Plzeňané Martina Gavendu v roli žolíka. Ten však předvedl katastrofálně pomalý start. Dopředu se dostal Jan Holub, avšak Pavol Pučko se usadil na druhém místě. A Martin Gavenda nenašel cestu vpřed. Jeho zisk násobený dvěma v kombinaci s trojkou Jana Holuba stačil na vítězství v jízdě, nicméně Pražané okamžitě osnovali odvetu.
Luboš Tomíček s Richardem Wolffem vyjeli jako první z úvodní zatáčky třinácté jízdy, v níž mařili útočné ambice Pavla Ondrašíka. Ten se nakonec zmocnil dvou bodů, protože Richard Wolff projížděl metu setrvačností. „Prskalo to, praskla mi hadička a vytek‘ metyl,“ vysvětloval příčinu.
V nominovaných jízdách dal manažer domácích Vladimír Vopat přednost mladým závodníkům, takže Luboš Tomíček a Matěj Kůs vyklidili své boxy. Nicméně navzdory oslabení slavili Pražané triumfy. V rozjížďce s číslem čtrnáct se vpřed řítili všichni čtyři. Na protilehlou rovinu vyjeli jako první hosté Pavel Ondrašík a Martin Gavenda.
Richard Wolff se však probil vpřed a když Pavel Ondrašík píchnul ve třetím kole zadní pneumatiku, stal se vítězem. „Viděl jsem vedle sebe tři, byl to trénink, nehrotil jsem to, ale manévr Martina Gavendy mě rozdělal,“ vyprávěl později. „Pak jsem doháněl Pavla Pučka, předjel jsem ho. Pavel Ondrašík píchnul a zase jsme se dostali do blbý situace. Bylo to na střih, ale obešlo se to bez pádu. Rozjížďka to byla šílená!“
Na závěr oslavil Zdeněk Simota svůj šestý triumf z šesti rozjížděk. Jan Holub předčil Jakuba Fencla, jehož jediný bod upravil skóre na konečných 58:33 ve prospěch pražského Olympu.
Hlasy z depa
„Normálně jako každej‘ závod,“ odmítal Zdeněk Simota, že by duel se svým bývalým klubem bral nějak mimořádně. „Chtěl jsem bejt hodnej‘, ale nešlo to. Jsem v sestavě na úterý, ale co kdybych náhodou dneska nezatáh‘ a nebyl tam? Dráha v pohodě, ale na lajně vzadu to bylo děravý a kolej po startu po celý lajně. Se Mšenem doufám, že vyhrajeme.“
„Zkoušeli jsme motory,“ odtušil Luboš Tomíček, aby se vzápětí pustil do filozofických úvah. „V poslední době jen zkouším. Člověk má bez závodů víc času, tak zkouší. Pořád lepší takový závod než trénink. Když nemáš závody, jsi za to rád. Těším se na extraligu, doufám, že to vyjde a začneme dobře. Bude to hodně, hodně vyrovnaný. V první jízdě jsem zkoušel druhej‘ motor, nelíbil se mi v Poznani, váhali jsme, jestli ho zkusit, bejval‘ to oblíbenej‘ motor. Moc to nejelo, musím se do něj podívat.“
„Dneska to byl už třetí test match,“ rozhovořil se Richard Wolff v klubovně nad opečenou klobásou. „Doufám, že vedení už bude vědět taktiku. Musí znát, co systém obnáší. Uvidíme, co nám to přinese. Zdůrazňuju, novej‘ systém je i o taktice a závodnících, dřív to manažer nemoh‘ tolik ovlivnit. Tady můžou manévrovat a i s průměrným týmem to dovést ke zdárnému konci. Zkoušel jsem nějaký nový věci ohledně rámu a co mám vyzkoušený, mi sedí. Rámovina Stuha je pro mě, něco to přineslo. Ale závodění na starejch‘ gumách mi nevoní. Bylo by dobrý jet to na novejch‘.“
„Dobrý, svezli jsme se,“ hodnotil Matěj Kůs. „Potrénovali jsme si na extraligu se Mšenem. Vyhrajeme! Oni to říkaj‘ pořád, my taky, ale jsme lepší!“
„Špatný, špatný, ten měsíc je znát,“ postěžoval si Pavol Pučko na závodní pauzu po zranění ze soustředění v Kršku. „Po pár kolech toho mám plný ruce. Chce to trénovat a budu tam hned. Rychlost tam je, teď ještě výdrž.“
„Zajímavý,“ hodnotil utkání Jan Holub. „Praskaly řetězy, hořely spojky… Udělal jsem pěknou jízdu. Když se dva domluví a jedou spolu, je to dobrej‘ systém. Akorát s Haďasem nám ta dvojička nevyšla. Dobrej‘ trénink, ale na junioráku se z toho nedá nic vytěžit, v Pardubicích je úplně jiná dráha.“
„Sešli jsme se a dobře si zatrénovali,“ popisoval Martin Gavenda svůj debut v plzeňských barvách. „Něco na té Plzni je, jsou tam mladí kluci, nesledoval jsem to, nevím, jak kdo bodoval. Uvidíme, jak se to rozjede na ostro. V první jízdě se mi zasekl plyn, šoupátko se kouslo v karburátoru a do třetí jízdy nebylo moc času.“
„Mně se jelo dobře, ale tátovi se to hodně prodražilo,“ netajil se Michael Hádek. „Motor, karburátor je v kopru a zase protočená duše v zadním kole v první jízdě. Dojel jsem jen tak tak. Je to doopravdy trénink za všechny peníze. To se fakt vyplatilo, snad se mě ta smůla už pustila…“
„Na to, že jsem byl zezačátku vynervovanej‘, to šlo,“ říkal Karel Kadlec. „Byl jsem na dvou tréninkách na dlouhé, vypadá to, že sezóna bude dobrá. Hlavní je neupadnout na začátku. Cítil jsem, že to tam je, a jel na jistotu. Od prvního května mi začíná hlavní sezóna. Mám sedm nebo osm závodů na dlouhý a důležitej‘ je pro mě mistrák v Mariánkách.“
1. PSK Olymp Praha | 58 | |
Luboš Tomíček | 3 3 3 2 3 – | 14 |
Richard Wolff | 2 2 3 1 1 3 | 12(2) |
Zdeněk Simota | 2 3 2 3 3 3 | 16(2) |
Jakub Fencl | 1 – 1 – 0 1 | 3(1) |
Matěj Kůs | 3 3 F 3 – – | 9 |
Jaroslav Hladký | 0 | 0 |
Pavol Pučko | 1 0 2 1 | 4 |
2. PK Plzeň | 33 | |
Martin Gavenda | E – 1 3 2 2 | 8 |
Jan Holub | 1 E 2 2 3 2 | 10 |
Karel Kadlec | 1 0 – 1 0 | 2(1) |
Pavel Ondrašík | 2 0 – 1 2 E | 5(1) |
Michael Hádek | 2 1 2 2 – – | 7 |
Jiří Brummer | 1 E | 1(1) |
Ondřej Veverka | 0 F 0 0 | 0 |
Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II)